Verwijderd
bedoel je van de usb van printer naar de usb van je pc?
of van de lpt van je printer naar de usb van je pc?
zie hieronder dat het blijkbaar wel mogelijk is
heb je dan geen aparte software nodig om die printer aan te sturen?? want bijv. HP software gaat alles naar een lpt poort sturen en niet naar de usb (toch?)
Verwijderd
ik denk dat dat wel lastig is... geen idee hoeveel draadjes er in een printerkabel zitten, maar volgens mij heel wat!Op maandag 25 maart 2002 21:04 schreef pbwinter het volgende:
Ik wil zelf een kabel maken van lpt naar usb,nu is mijn vraag of dat kan en zoja hoe.
en dan moet je nog weten welke draadjes he, dan lijkt me zo'n kabel kopen een beter oplossing
straks sloop je je printer en/of usb poort er nog mee
Ik vind het knap dat het werkt USB -> LPT en ook nog volledig transparant bi-directioneel ook...,
Maar of je van LPT naar USB kan dat lijkt mij sterk, en dat vraagt ie toch denk ik... Wil je nou USB apperatuur op de LPT poort aan sluiten of een LPT apparaat op een USB poort?
Ik denk dat de eerder getoonde kabels (USB -> LPT) niet alleen simpel doorverbind kabels zijn maar dat er in de LPT kant nog wel meer gebeurd dan alleen simpel een kabel verdelen...
Maar of je van LPT naar USB kan dat lijkt mij sterk, en dat vraagt ie toch denk ik... Wil je nou USB apperatuur op de LPT poort aan sluiten of een LPT apparaat op een USB poort?
Ik denk dat de eerder getoonde kabels (USB -> LPT) niet alleen simpel doorverbind kabels zijn maar dat er in de LPT kant nog wel meer gebeurd dan alleen simpel een kabel verdelen...
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Ik zou liever het omgekeerde willen.. Ik heb een chronisch tekort aan USB poorten..Op maandag 25 maart 2002 21:04 schreef pbwinter het volgende:
Ik wil zelf een kabel maken van lpt naar usb,nu is mijn vraag of dat kan en zoja hoe.
- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO
Dan kan je beter een usb hub kopen, dan heb je weer genoeg poorten voor de volgende apparaten.Op dinsdag 26 maart 2002 01:20 schreef judgem het volgende:
[..]
Ik zou liever het omgekeerde willen.. Ik heb een chronisch tekort aan USB poorten..
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Zal nie gaan, zit een stukje electonica in. hebk geen schema van. Maar iig suc6
Pagina: 1