Toon posts:

k7t266pro2 sloopt cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb op de HCC een msi k7t266 pro2 mobo gekocht.
i.s.m. een 1200 T.B. fsb 266.

na instal gaf de mobo aan dat cpu defect was.
na opsturen van cpu en nieuwe gekregen en weer geinstalled, gaf hij weer hetzelfde aan.

cpu getest en inderdaad kapot.
conclusie :mobo heeft cpu gesloopt.
Dus weer garantiewerk van gemaakt.
mobo opgestuurt en gekregen.
nieuwe cpu in nieuwe mobo gedaan.
Maar weer geen succes, weer cpu defect :'(

Ben dus naar de betreffende winkel met mijn systeem gegaan waar mobo vandaan komt en bij hun het probleem voorgelegt.

hun conclusie is dat er teveel straling in de kast aanwezig is, aangezien ik de boel een beetje aangepast heb (casemod).
de stroomdraden van een tweetal fans heb ik dus achter de bevestigingsplaat van de mobo lopen.

en ook omdat ik een venster erin heb zitten.
Hierdoor zou dus de "KOOI van FARADAY" zo beschadigd zijn dat dat het probleem is.

de mobo's van tegenwoordig zijn volgens hem erg gevoelig voor elektromagnetische velden die de stroomdraden veroorzaken

Ik vindt zelf het antwoord van hun dubieus :?, aangezien mijn vorige inhoud van de kast altijd soepel heeft gelopen. (abit BE-6 II met PII 400Mhz)
En mijn zwager draait met een athlon 900 i.s.m. een msi k7t turbo. en die heeft ook stroomdraden zo lopen en ook een venster.
No problem.

Wie weet of dat nou werkelijk het probleem kan zijn, en hoe op te lossen.

volgens de winkel moest ik allen draden voorlangs laten lopen en een aarde leggen rondom het venster om het op te lossen

op mijn homepage staat mijn kast.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59
Als ik het goed begrijp zou volgens die verkoper je CPU dus stuk moeten gaan als je de kast open hebt staan als je de computer aan hebt staan. Ik heb vaak mijn kast open staan en open gehad afgelopen vele jaren en ik heb nooit een kapotte CPU gehad (nou ja één keer dan, maar dat was mijn eigen stomme schuld :)).
Volgens mij ben je afgescheept met een broodje aap verhaal.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 21:07 schreef budi het volgende:
Als ik het goed begrijp zou volgens die verkoper je CPU dus stuk moeten gaan als je de kast open hebt staan als je de computer aan hebt staan. Ik heb vaak mijn kast open staan en open gehad afgelopen vele jaren en ik heb nooit een kapotte CPU gehad (nou ja één keer dan, maar dat was mijn eigen stomme schuld :)).
Volgens mij ben je afgescheept met een broodje aap verhaal.
Hier ben ik het 100% mee eens. Een kooi van faraday is helemaal niet nodig, en straling maakt ook nix uit bij moderne compters.

Het is echt puur gel*l.

Weet je zeker dat ze je echt een nieuw mobo gegeven hebben?

[flauw]
Ik weet niet hoe jij CPU's inzet, maar ik zou er maar veel op oefenen :+
[/flauw]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zeker dat ik een nieuwe mobo heb gekregen, de eerste keer.

ze hadden een namelijk ook de oude mobo een paar weken erna weer teruggestuurd.

en bij de zaak zelf hebben ze mij ook weer een nieuw moederbord overhandigd, dus daar twijfel ik niet aan.

heb zelfs een cpu koeler meegekregen, de mijne zou te dicht met de fan bij de geheugenbanken zitten en hij zou niet goed genoeg koelen.
Hij zit idd dicht bij de geheugenmodules(zo'n 1 cm ervandaan, maar dat i niet goed koelt is flauwe kul).
Het gaat om een Alpha pep66u.
als i een t bird 1.2Ghz fsb 266 kan koelen dan lukt t vast en zeker wel voor een xp1700.

En ik heb dus een spire bigrock meegekregen. (ach een gratis koeler kan geen kwaad).

De zaak waar ik deze ellende vandaan heb is dus NORROD.

Ik denk dat ik de bedrading gewoon netjes voorlangs ga laten lopen en wat aarde extra (kan zeker geen kwaad).
kan ik t meteen netjes maken.

Maar je raakt er toch aardig |:( van.

Ik weet inderdaad dat je een cpu moet plaatsen met beleid ;)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Als het allemaal niet goed gaat zou ik het eerst nog maar eens bij je voeding zoeken, Een voltage regulator zou idd je proc kunnen opblazen, maar aangezien je alweer een ander mobo hebt zou ik eens een ander type voeding proberen bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht in t begin ook dat het aan de voeding zou kunnen liggen, maar heb een nieuwe erin gezet 400Watt i.p.v 300.

Maar hier ook geen verandering mee teweeg kunnen brengen.

Verwijderd

probeer dan eerst is om jp17 te jumperen (lage fsb)

maybe doet ie het dan wel?

Let me know

• Carel
Op maandag 25 maart 2002 22:30 schreef Tcai het volgende:
Ik dacht in t begin ook dat het aan de voeding zou kunnen liggen, maar heb een nieuwe erin gezet 400Watt i.p.v 300.

Maar hier ook geen verandering mee teweeg kunnen brengen.
Hmm, dan wordt het moeilijker, wel weet ik dat bij extreme fan trillingen er een hoop kapot kan gaan....
aangezien je mobo en voeding al veranderd hebt, zou je het haast gaan zien in je netspanning bijvoorbeeld, dat een andere kaart deproc sloopt lijkt mij iig wel sterk, nouja dat heb ik nog nooit gezien.

Verwijderd

Dit is idd een behoorlijk lulvehaal (overigens niet de eerste keer dat ik dat van norrod hoor) Ook moet die alpha het makkelijk kunnen trekken.

• Carel
Op maandag 25 maart 2002 23:18 schreef Carel het volgende:

[..]

Hmm, dan wordt het moeilijker, wel weet ik dat bij extreme fan trillingen er een hoop kapot kan gaan....
aangezien je mobo en voeding al veranderd hebt, zou je het haast gaan zoeken in je netspanning bijvoorbeeld :? Dat een andere kaart de proc sloopt lijkt mij iig wel sterk, nouja dat heb ik nog nooit gezien, wat zijn je voltages dan, trouwen, die k7t 266 pro 2 wijkt juist naar beneden af ipv boven zie ik ....

• Carel
Op maandag 25 maart 2002 23:20 schreef Carel het volgende:

[..]
PS, weet je zeker dat je geen lekspanning ergens hebt ?

HEEEY MAN< WAT IS DIT VOOR CRAP, ik kreeg de hele tijd en nieuw replytje :? ?????????????????????????????????????/

Verwijderd

Topicstarter
Zou er door de voedingskabel die ik gebruik (voor aansturing van 2 80 x 80 fans van sunon en 1 40 x 40 fan) een spanningslek kunnen veroorzaken???

deze kabel loopt achter de metalen plaat waar de mobo op vast is geschroeft.

hoe kan je dat meten zonder een mobo aan te sluiten??
heb geen zin om er weer 1 door te fikken.

Verwijderd

Topicstarter
trouwens, op een MSI k7t266 pro 2 zit geen jp17.

je fsb kun je alleen in de bios instellen, (staat standaard op fsb van 100)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 17:43 schreef Tcai het volgende:
Zou er door de voedingskabel die ik gebruik (voor aansturing van 2 80 x 80 fans van sunon en 1 40 x 40 fan) een spanningslek kunnen veroorzaken???

deze kabel loopt achter de metalen plaat waar de mobo op vast is geschroeft.

hoe kan je dat meten zonder een mobo aan te sluiten??
heb geen zin om er weer 1 door te fikken.
heeft iemand een mogelijke oplossing voor mijn vraag???
Pagina: 1