Heb op de HCC een msi k7t266 pro2 mobo gekocht.
i.s.m. een 1200 T.B. fsb 266.
na instal gaf de mobo aan dat cpu defect was.
na opsturen van cpu en nieuwe gekregen en weer geinstalled, gaf hij weer hetzelfde aan.
cpu getest en inderdaad kapot.
conclusie :mobo heeft cpu gesloopt.
Dus weer garantiewerk van gemaakt.
mobo opgestuurt en gekregen.
nieuwe cpu in nieuwe mobo gedaan.
Maar weer geen succes, weer cpu defect
Ben dus naar de betreffende winkel met mijn systeem gegaan waar mobo vandaan komt en bij hun het probleem voorgelegt.
hun conclusie is dat er teveel straling in de kast aanwezig is, aangezien ik de boel een beetje aangepast heb (casemod).
de stroomdraden van een tweetal fans heb ik dus achter de bevestigingsplaat van de mobo lopen.
en ook omdat ik een venster erin heb zitten.
Hierdoor zou dus de "KOOI van FARADAY" zo beschadigd zijn dat dat het probleem is.
de mobo's van tegenwoordig zijn volgens hem erg gevoelig voor elektromagnetische velden die de stroomdraden veroorzaken
Ik vindt zelf het antwoord van hun dubieus
, aangezien mijn vorige inhoud van de kast altijd soepel heeft gelopen. (abit BE-6 II met PII 400Mhz)
En mijn zwager draait met een athlon 900 i.s.m. een msi k7t turbo. en die heeft ook stroomdraden zo lopen en ook een venster.
No problem.
Wie weet of dat nou werkelijk het probleem kan zijn, en hoe op te lossen.
volgens de winkel moest ik allen draden voorlangs laten lopen en een aarde leggen rondom het venster om het op te lossen
op mijn homepage staat mijn kast.
i.s.m. een 1200 T.B. fsb 266.
na instal gaf de mobo aan dat cpu defect was.
na opsturen van cpu en nieuwe gekregen en weer geinstalled, gaf hij weer hetzelfde aan.
cpu getest en inderdaad kapot.
conclusie :mobo heeft cpu gesloopt.
Dus weer garantiewerk van gemaakt.
mobo opgestuurt en gekregen.
nieuwe cpu in nieuwe mobo gedaan.
Maar weer geen succes, weer cpu defect
Ben dus naar de betreffende winkel met mijn systeem gegaan waar mobo vandaan komt en bij hun het probleem voorgelegt.
hun conclusie is dat er teveel straling in de kast aanwezig is, aangezien ik de boel een beetje aangepast heb (casemod).
de stroomdraden van een tweetal fans heb ik dus achter de bevestigingsplaat van de mobo lopen.
en ook omdat ik een venster erin heb zitten.
Hierdoor zou dus de "KOOI van FARADAY" zo beschadigd zijn dat dat het probleem is.
de mobo's van tegenwoordig zijn volgens hem erg gevoelig voor elektromagnetische velden die de stroomdraden veroorzaken
Ik vindt zelf het antwoord van hun dubieus
En mijn zwager draait met een athlon 900 i.s.m. een msi k7t turbo. en die heeft ook stroomdraden zo lopen en ook een venster.
No problem.
Wie weet of dat nou werkelijk het probleem kan zijn, en hoe op te lossen.
volgens de winkel moest ik allen draden voorlangs laten lopen en een aarde leggen rondom het venster om het op te lossen
op mijn homepage staat mijn kast.