Ik was bezig met een klein forumpje beetje proberen en zo maar ik kwam op een leuk ideetje alleen deze het uit voeren van dit ideetje zit ik mee vast.
ik heb een database:
#--------------#
forum
|-forums
|-forumtopics
|-forummessage
#--------------#
Ik heb nu in de database bij forumtopics een code met
id, titel en forumid.
dus wanneer je naar forum met een ID van 1 gaat laat dan showt die alle forumtopics die een FORUMID van 1 heeft.
daaronder heb ik forummessage.
die gaat bijna het zelfde forumtopics met een ID van 1 laat die alle forummessage zien waarin IDTOPICS 1 heeft staan.
maar nu wou ik dat die bij forumtopics gaat sorteren op waarin het laaste gepost is.
In forumsmessage staat ook een database met de datum en een timestamp.
Ik krijg het niet voor elkaar ik heb nu zoveel geprobeert maar elke keer deed die iets anders ik heb al wat rond gevraagt en een hele boel andere forums geopent maar echt tot een goed resultaat ben ik niet gekomen dus jullie zijn me laaste hoop.
eigelijk om het simpel te houden.
[mode=duidelijke taal]Topic waarin het laaste gepost is boven aan zetten[/mode].
Maar het lukt mij niet
.
ik heb een database:
#--------------#
forum
|-forums
|-forumtopics
|-forummessage
#--------------#
Ik heb nu in de database bij forumtopics een code met
id, titel en forumid.
dus wanneer je naar forum met een ID van 1 gaat laat dan showt die alle forumtopics die een FORUMID van 1 heeft.
daaronder heb ik forummessage.
die gaat bijna het zelfde forumtopics met een ID van 1 laat die alle forummessage zien waarin IDTOPICS 1 heeft staan.
maar nu wou ik dat die bij forumtopics gaat sorteren op waarin het laaste gepost is.
In forumsmessage staat ook een database met de datum en een timestamp.
Ik krijg het niet voor elkaar ik heb nu zoveel geprobeert maar elke keer deed die iets anders ik heb al wat rond gevraagt en een hele boel andere forums geopent maar echt tot een goed resultaat ben ik niet gekomen dus jullie zijn me laaste hoop.
eigelijk om het simpel te houden.
[mode=duidelijke taal]Topic waarin het laaste gepost is boven aan zetten[/mode].
Maar het lukt mij niet