Toon posts:

Krijg me computer niet stabiel...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat iemand me kan helpen, want ben al een tijdje bezig om me comp stabiel te krijgen. lukt echter niet helemaal....
Zoo draaid ie uren stabiel en af en toe blijft ie hangen. Niets doet het dan meer en als ik ergens op klink met me muis geeft ie een piepje, en is ie helemaal dood (alleen resetten werkt dan nog).
Wanneer ie dan opstart geeft ie de volgende melding: "Hardware monitor found an error, enter power setup menu for details" Echter kan ik daar niets bijzonders vinden. Nadat ik op f1 heb gedrukt start ie gewoon weer verder op.

Tevens (maar gebeurd echt zelden) zet ie zichzelf spontaan uit, en doet ie een restart.

Me specs zijn en P3 600 @ 714
moederbord: asus p3 c2000 series

Verwijderd

Nou als eerste zou ik eens proberen om je PIII 600 @ 600 te gaan gebruiken. Dan praten we verder goed?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welk OS gebruik je?

Verwijderd

gewoon je p3 op 600 draaien! als hij daar ook bij hangt/crasht dan zit er iets fout

waarschijnlijk komt het hangen door het oc'en

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows xp, en voor het oc'en had ik er ook al last van. Is dus niet erger geworden...

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 17:45 schreef Chillie het volgende:
Ik gebruik windows xp, en voor het oc'en had ik er ook al last van. Is dus niet erger geworden...
aha
en je geheugen? hoe hard draait dat?? want ik had laatst een dimm die gaar was zodat XP niet eens wilde installeren
op een win98 bak werkte hij wel :?

Verwijderd

Topicstarter
aha
en je geheugen? hoe hard draait dat??
CPU Frequency multiple: 4.5x
CPU FSB: 159
CPU Vcore: 1.85 V
SDRam Freq: 119

Zou het misschien aan me voltage liggen van me CPU???

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 17:31

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Daar ligt het allemaal aan. Dat moederbord maakt gebruikt van de intel 820 sjipset. Deze chipset wilde alleen maar stabiel werken met rambus. Jouw moederbord was uitgevoerd met sdram wat voor enorme problemen zorgde. Zoek maar eens in de search naar de p3c2000 !

Met sdram was dit bord een en al ellende....

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter

Daar ligt het allemaal aan. Dat moederbord maakt gebruikt van de intel 820 sjipset. Deze chipset wilde alleen maar stabiel werken met rambus. Jouw moederbord was uitgevoerd met sdram wat voor enorme problemen zorgde. Zoek maar eens in de search naar de p3c2000 !

Met sdram was dit bord een en al ellende....
Hebt gelijk: zit een intel 820 chipset op
met 133/ 100 mhz fsb support

Dus is opzich niets aan te doen dan???

• Ossenaar

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=24&page=4
http://www.tweakers.net/nieuws/8362?highlight=p3c2000
http://www.tweakers.net/nieuws/10960?highlight=p3c2000
http://www6.tomshardware.com/mainboard/00q2/000512/index.html <= vooral deze lezen!

Deze borden zijn bijna niet stabiel te krijgen.

Ik heb een Asus p3c-s ook een mobo met 820 sjipset
Maar die werkt met rdram => daar is dus geen probleem mee
Een van de mogelijkheden is dus een ander mobo te nemen...

Waar heb je jouw p3c2000 vandaan als ik vragen mag?

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
Waar heb je jouw p3c2000 vandaan als ik vragen mag?
Tuurlijk mag je dat vragen. Heb de mijne 2 jaar geleden gekocht bij graficall in Leiden. En wist niets van dat er problemen waren met dit moederboard. Aangezien dat het maar af en toe gebeurd dacht ik dat het aan windows ofzo zou liggen, of de temperatuur van het een of ander. (Had ook nog niet echt veel verstand van dat ding.. haha)

Maar vandaag had ik er zooo de balen van, dat ik dacht toch eens posten wat het zou kunnen zijn ;)

• Ossenaar

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

toendertijd was er een omruilactie bij elke winkelier.

Daar kon je je Intel 820 mobo met sdram gratis om laten ruilen tegen een ander mobo => b.v 820 + rdram of de :r Via appolo pro met sdram

Jammer dat je er (misschien) niets van hebt gehoord?

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat je er (misschien) niets van hebt gehoord?
Nope, helaas niets van gehoord toen. Neem aan dat ik hem nu niet meer kan ruilen he........

Ps: Zijn er nog wel boards te kopen waar deze processor op past? (is volgens mij slot 1)

• Ossenaar

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Je zult ze idd niet zomaar in de winkel vinden.
Voor een slot 1 mobo zul je dus helaas vaak 2ehands moeten gaan b.v. bij vraag en aanbod
Misschien hebben sommige bedrijven nog een restpartijtje liggen. Maar blijf asjeblieft van die via slot 1 mobo's af.
Zoek liever een intel bx of 815 uit. Of een 820 met rdram :)

De kick van Electric!

Pagina: 1