Toon posts:

laptop maximalen geheugen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb hier een laptop van nec en zit met te weinig geheugen

er zitten nu twee sodims met ieder 128mb
heb dus ook maar twee sloten er op zitten
enen dims is dubbel side
de anderen normaal .

ik weet niet of de laptop het zelfde techniek heeft als een pc .

moederbord van de laptop is uit gerust met een intel bx chip

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

wat wil je weten?

Verwijderd

Topicstarter
omdat een sodim dubbel side is van 2x 64mb dan is bank 1 en bank2 ingebruik op de anderen is bank 3 ingebruik met 128mb

kan ik dan een sodim kopen met 256mb dubbel side?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Lees de handleiding van je laptop, daar staat het ongetwijfeld in....

Verwijderd

dimms zijn toch niet meer afhankelijk van enkel- en/of dubbel sided??

dat was toch bij simms alleen...
ik heb in mijn laptop gewoon de standaard 64meg en daar een 128meg bijgezet
nooit gekeken hoe die nieuwe so-dimm eruit zag, maar hij werkt prima! mischien wel even op de snelheid van het geheugen letten... weet niet hoe snel je proc. is

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 17:50 schreef Eddo het volgende:
dimms zijn toch niet meer afhankelijk van enkel- en/of dubbel sided??
Zeker weten dat dat uitmaakt... RTFM zou ik zeggen.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 17:41 schreef warp het volgende:
Lees de handleiding van je laptop, daar staat het ongetwijfeld in....
klopt ja er staat 128mb max meer niet

maar ja wat is een handleiding van packardhell :r

ik denk dat het wel gaat als ik een sodim koopt met dubbel side 256mb omdat er nu een van inzit van enkel dubbel side van 128mb

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17
Wat voor laptop is het precies? Misschien kunnen we helpen zoeken op het internet om te achterhalen hoeveel MB erin kan.

Ik heb zelf een MyNote Celeron 600 en daar kan ook niet meer dan 192 MB in, volgens mij is dat vaker een beperking met van die Intel laptop chipsets, zeker als het de i440MX chipset is.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
een easy note sc
van packard hell

word gemaakt door nec

Verwijderd

Is het nou uiteindelijk gelukt??? Ik heb zelf ook zo'n laptop (Packard Bell Easy Note SC 3700 DVD), en wil daar graag meer geheugen in kwijt dan de 256 MB, die er nu inzit (2x 128 MB).

Het is namelijk erg moeilijk om de juiste informatie bij Packard Bell te vinden. De info die je daar krijgt stamt nog uit de tijd van de eerste bios-versie.

Voordat ik 2x 256 MB SO-DIMM ga kopen, wil ik alleen wel even weten of het gaat werken...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een BX chipset kan, zoals vast wel in de FAQ staat hier, 128MB per bank adresseren. Dus dat is normaal 8 banks, 2 per dimm slot, dus 256MB per dimm slot. Je kunt er dus maximaal 256MB doublesided SO Dimms in kunnen doen, denk ik.

Maar misschien werkt het bij laptops compleet anders dan bij desktop systemen, hoewel ik me dat niet voor kan stellen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Er kan dus maximaal 2x128MB in geplaatst worden.

Linkje naar de site met de info

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 12:21:
Is het nou uiteindelijk gelukt??? Ik heb zelf ook zo'n laptop (Packard Bell Easy Note SC 3700 DVD), en wil daar graag meer geheugen in kwijt dan de 256 MB, die er nu inzit (2x 128 MB).

Het is namelijk erg moeilijk om de juiste informatie bij Packard Bell te vinden. De info die je daar krijgt stamt nog uit de tijd van de eerste bios-versie.

Voordat ik 2x 256 MB SO-DIMM ga kopen, wil ik alleen wel even weten of het gaat werken...
werkt zeker niet.
Heb zelf bij PB gewerkt, en het ook voor Suijkerbuijk eens opgezocht, 256MB is max.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_Dan schreef op 18 February 2003 @ 15:20:
[...]

werkt zeker niet.
Heb zelf bij PB gewerkt, en het ook voor Suijkerbuijk eens opgezocht, 256MB is max.

Is het daadwerkelijk geprobeerd door 2nd level destijds of hebben ze dat gewoon gezegd :?

Zij lezen 9 van de 10 keer ook dezelfde docjes door die je zelf kunt zien :z

Mijn advies: een laptop is portable- neem dat kreng mee naar een geheugenboer die bereid is te testen en zie zelf of 256MB/SO-DIMM gepakt wordt :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1