Vastlopers door SB Live 5.1 ???

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik gebruik Windows XP en een SBLive 5.1

Het geluid is altijd perfect, alleen bij sommige games kraakt ie af en toe, zoals bij Soldier of Fortune, maar daar kan ik mee leven.

Nu heb ik een game; F1-2001 en als ik die een rijd speel loopt in 1 keer de game vast en hoor ik het geluid doorgaan. Met een aantal toetcombinaties kom ik dan uiteindelijk wel weer in Windows, maar ben dan wel de game kwijt.

Nu heb ik wel eens gehoord dat het aan een IRQ kan liggen dat gedeeld wordt, maar mijn vraag is of ik hem nu goed heb zitten... Voordat ik allerlei dingen ga uitproberen natuurlijk...

Geef maar ff je oordeel, zoals je ziet zit de SB op IRQ9 en deelt ie nog met USB of iets dergelijks.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.onderstal/irq.jpg
Alvast bedankt, jongens...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Iemand nog een antwoord misschien??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Alphega
  • Laatst online: 02-05-2025
Ik heb wel eens gehoord dat als je Hardwareversnelling van je geluid omlaag of uitzet dat het kraken verdwijnt. Misschien loopt je game dan ook niet meer vast.
Dit kun je instellen bij de geavanceerde opties van je geluid.

Verwijderd

heb je al de nieuwe SB driver voor XP gedownload van de Creative site??
je irq's staan wel goed. als je windows zelf zijn irq's toe laat wijzen heb je meestal minste kans op conflicten.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 22:56 schreef visch het volgende:
heb je al de nieuwe SB driver voor XP gedownload van de Creative site??
je irq's staan wel goed. als je windows zelf zijn irq's toe laat wijzen heb je meestal minste kans op conflicten.
De update is gedownload waardoor je dus ook de surround-mixer krijgt en nieuwe drivers. Zoals ik al zei: Geluid in windows perfect maar alleen die ene game loopt nu telkens vast terwijl dat voorheen nooit zo was.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

Op dinsdag 26 maart 2002 22:47 schreef Alphega het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat als je Hardwareversnelling van je geluid omlaag of uitzet dat het kraken verdwijnt. Misschien loopt je game dan ook niet meer vast.
Dit kun je instellen bij de geavanceerde opties van je geluid.
Oke... dit kan wel helpen alleen je hebt 4 mogelijkheden met die slider. Als je hem helemaal naar links zet (uit dus) of op 1tje van links dan heb je nogal een lag met je geluid in sommige spellekes (quake 3 bijvoorbeeld)
Pagina: 1