Toon posts:

[GOT] FAQ Base idee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie de laatste tijd erg veel goede reacties die aardig diep uitgewerkt zijn, is het geen leuk idee om met wat mensen rustig aan een soort FAQGuide te maken?... zodat je ze kan wijzen op de FAQ guide wanneer er een topic geopend wordt waarover al een goed mini FAQtje is geschreven?..

Lijkt me een leuke en handig idee :)

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Als eerste moet je wel iemand vinden die (veel) tijd heeft, want een FAQ schrijven doe je niet 1, 2, 3. Maar het is misschien handiger om een FAQ te maken hoe iemand moet zoeken, want veel dingen zijn gewoon gemakkelijk op internet of GoT te vinden.

Maar als iemand tijd heeft, is het op zich wel een leuke aanvulling.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zoals je in de huidige FAQ kan zien zijn er al es wat mensen geweest die kleine aanvullingen plaatsten, zoals bijv. MrX

Als je wat goeds/nuttigs weet te schrijven... Tuurlijk. Nadeel is dat je waarschijnlijk dan een tutorial overschrijft die allang bestaat ergens ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel gewoon de reacties van users op dit forum op bv een vraag over ff iets uit me hoofd timestamp (iets dat zo goed is uitgewerkt dat eingelijk in een FAQtje moet :P) of een micro tutor ofzo?... daarom heen zou ik wel een leuke site kunnen bouwen! B-)

Verwijderd

ik denk dat je aan het aantal reacties op dit draadje wel kan zien hoeveel animo hier voor is, ;(

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:40

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Laatst ben ik begonnen met het maken van een pagina met daarop alle links die leiden naar de FAQ's die wij op dit moment hebben.

Alleen gaat daar veel tijd in zitten (lees: volgend jaar is het klaar).
Mijn intentie was het maken van een FAQ-pagina in de GoT-stijl die overzicht moet bieden, op dit moment zie je door de bomen bijna het bos niet meer, en dat is voor de nieuwkomers best lastig.

Ook de sticky-topics moeten op deze pagina komen, behalve de tijdelijke FAQ's. :)
Dit is wel een goed idee al zeg ik het zelf, maar ik kom voorlopig nog niet met een resultaat. ;)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

oZy

zelf ook al eens over gedacht dat het wel handig zou zijn als er een paar "newbie faq's" zouden zijn. Bijv over ASP, met daarin een heel simpel voorbeeld hoe je verbinding maakt met access file, hoe je het een en ander uitleest, toevoegd en verwijderd (de standaard mutaties) en in de replies kunnen dan gewoon handige toevoegingen gepost worden (bijv hoe je datetime gebruikt, regexp, hoe je een forum op zou kunnen zetten etc).

Aangezien 60% van de topics hier terugkerende dingen zijn leek me dit wel makkelijk..

Er zal wel kritiek komen omdat dit een vorm van script requests honoreert maar let's face it, ze blijven met die basic dingen komen.. zie het eerder als een duwtje in de goede richting.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:40

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op dinsdag 26 maart 2002 09:49 schreef oZy het volgende:
zelf ook al eens over gedacht dat het wel handig zou zijn als er een paar "newbie faq's" zouden zijn. Bijv over ASP, met daarin een heel simpel voorbeeld hoe je verbinding maakt met access file, hoe je het een en ander uitleest, toevoegd en verwijderd (de standaard mutaties) en in de replies kunnen dan gewoon handige toevoegingen gepost worden (bijv hoe je datetime gebruikt, regexp, hoe je een forum op zou kunnen zetten etc).

Aangezien 60% van de topics hier terugkerende dingen zijn leek me dit wel makkelijk..

Er zal wel kritiek komen omdat dit een vorm van script requests honoreert maar let's face it, ze blijven met die basic dingen komen.. zie het eerder als een duwtje in de goede richting.
Je kan ook een gewoon HTMLletje maken hoor. :)
Je knipt gewoon de text uit de FAQ's knippen en op een andere pagina plakken.
Voorlopig kun je deze op je eigen domein zetten zodat de crew eerst kan besluiten of ze het willen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Pagina: 1