Toon posts:

[HP]Infrarood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het hier hoort, ander move hem maar.

Ik heb gisteravond even van mijn vaders werk een infrarood apparaatje opgepikt, ik dacht dus o dat past wel in die muispoort. thuisgekomen: niet dus. ik heb nu viavia gehoord dat je daar dus een speciale kaart voor nodig.
-Maar hoe duur zijn die
-Is dat niet te duur voor alleen voor een 8210 te gebruiken?
-En waar kun je die nog meer voor gebruiken?

Geqxon

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 08:12

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Kun je mij vertellen wat voor een plug eraan zit?

Al je een moederbord hebt wat een beetje nieuw is, dan kun je dat vaar daar via de IR-header intern op aansluiten. In de BIOS kun je dan een optie vinden a la "UART2 USE INFRARED". De interne connector heeft 5 pennetjes op één rij waarbij er maar 4 zijn aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
ik maak nu even een foto, foto volgt

[edit]
soortgelijke foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2738868070

de pinnetjes zitten dus zo:
code:
1
2
3
 . .
. . .
 . .

wat duidelijker:
code:
1
2
3
 o o
o o o
 o o

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 08:12

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Dat lijkt wel zo'n plug die ook aan mijn AmazePC oog zit. Van binnen komt die dus naar die 5 polige header connector. Ik kan wel voor je doormeten welke pinnen naar die stekker gaan, maar zit nu op mijn werk. Is dat goed ?

Trouwens kijk ff of jou moederbord infrared ondersteund, anders zit ik voor niks te kijken.

Verwijderd

kijk eens op: http://www.planetgsm.nl/nl/dept_56.html
Die is dus overal voor te gebruiken.
In de betere sportzaken, hardloop en (mountain)bike zaken verkopen ze Polar hartslagmeters. De luxere versies maken ook gebruik van een losse IR zend/ontvanger. Geschikt voor de muispoort (en de USB versie schijnt net uit te zijn).
Kosten: voor de muispoort versie 35-40 Euros.
Info bij www.polar-nederland.nl