Toon posts:

problemen met zelfbouw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik krijg een zelfbouw pc ( oude onderdelen met nieuwe processor en board) niet aan de praat. Mijn monitor ( twee geprobeerd) ziet geen signaal.

Gegevens intel pentium 4 1.8 met intel d845BG moederboard

Iemand een idee?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
nee.

geef es ff wat meer specs van je sys, en geef aan wat je geprobeerd hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
een intel pentium 4 1.8 met D845BG en 2x 128MB DDR pc2100
Verder 2x harde schijf, maar die heb ik nog niet eens aangesloten. Zover kom ik niet eens.
Bij het aanzetten van de voeding brandt de groene standbij led en druk ik op aan/uit knop dan gaan de ventilators vrolijk draaien.
Mijn ADI monitor ( en ook de HP L1510) blijven zwart.
Geprobeerd heb ik een matrox AGP, een Chaintec AGP kaart allen 1,5 volt. Toen maar een een PCI Geforce 2 geprobeerd. Mijn scherm blijft zwart.

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

mischien is je proc wel kaduuk of je geheugen
kan je die mischien in een ander systeem testen
of heeft je mobo mischien die d-ledjes of geluid signaal die de status aangeven?

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Probeer eens me ins ingedrukt op te starten. (Werkte bij mij op een Abit moederbord maar valt te proberen)

Verwijderd

Topicstarter
nee, geen mooie ledjes.
Ik ga eens zoeken naar iemand met soortgelijk systeem.
Om een en ander te testen.
Ik had een klein hoopje dat het een bekend intel probleem zou zijn.
BEdankt

Verwijderd

Topicstarter
de ins werkt niet. De monitor moet toch wel wat zien want ik krijg heel kort een berichtje
DPMS going to off mode. Als of er een schermbeveiliging inspringt.

• Rendier2710
  • Laatst online: 14-08 12:24
Trek alle draadjes eens van je mobo af welke van de kast komen (reset, hdd led, sleep led, enz), behalve je power stekkertje en probeer het dan nog maar eens. Bij mij was het de reset knop die bleek te hangen...

Verwijderd

Mhmm je ziet dus weln wat kan je wel in de bios komen :)

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:17
Heb je de bios al geprobeerd te resetten? Misschien dat er daar iets fout staat. (als er iets fout is gegaan met overklokken ofzo)

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• syserr
  • Laatst online: 09-08 15:26

syserr

kangoeroe

Op maandag 25 maart 2002 16:29 schreef jaapdik het volgende:
een intel pentium 4 1.8 met D845BG en 2x 128MB DDR pc2100
Verder 2x harde schijf, maar die heb ik nog niet eens aangesloten. Zover kom ik niet eens.
Bij het aanzetten van de voeding brandt de groene standbij led en druk ik op aan/uit knop dan gaan de ventilators vrolijk draaien.
Mijn ADI monitor ( en ook de HP L1510) blijven zwart.
Geprobeerd heb ik een matrox AGP, een Chaintec AGP kaart allen 1,5 volt. Toen maar een een PCI Geforce 2 geprobeerd. Mijn scherm blijft zwart.
ik neem aan dat je d'r wel op z'n minst eentje hebt aangesloten!? >:) en dat je geheugen goed in de bankjes gedrukt zit, probeer ze eens om te wisselen anders...

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:16

tweakerbee

dus..?

pak het moederbord boekje erbij, haal alles uit elkaar, en zet het stap voor stap weer in elkaar

proc / koeler kun je evt. laten zitten...

You can't have everything. Where would you put it?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:54

Zoefff

❤ 

Mm, geen id of et hier aan ligt, maar

ram geheugen er wel goed in gezet?

dus, om-en-om??

4 rimm sloten, 1e vol, 2e leeg, 3e vol, 4e leeg?? probeer ns....

edit:

O w8, ik zie DDR....stom |:( daar geld het niet voor toch..... ;()

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het geweldig al het meedenken.
Even in het kort:
Ik heb inmiddels alle kabels die niet nodig waren (leds etc) losgetrokken. Geen effect.
Zonder harde schijf, zelfs zonder toetsenbord etc moet ik als het mobo in orde is toch op zijn minst een foutmelding op het scherm krijgen. De enige tekst die ik heel kort zie komt van mijn monitorrom. Die ziet dus wel dat er wat is, als ik de kabel lostrek krijg ik een melding dat de kabel niet goed zit, maar ik krijg geen videosignaal waar hij wat mee kan.

Morgen alles lostrekken en opnieuw beginnen. Vast bedankt., ik hou jullie op de hoogte.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:31

Phydomir

Dennis

probeer es een CMOS Clear.

Ik had een soort zelfde probleem toen ik m'n GF3 in bouwde.
Als ik de kabel eruit trok deed gaf ie ook een no signal imput error en met kabel zwart beeld en niet willen opstarten. Lag volgens mij aan ut voltage ofzow.

Misschien helpt ut.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Topicstarter
CMOS clear gedaan, geheugen eruit omgewisseld en terug gezet.AAn het mobo hangt nu allen een pci videokaart, 2x 128 mb de processor met koeling, een extra ventilator, de voedingskabel en de 12 volt kabelen een diskette station.
Nog steeds geen beeld; de monitor lijkt kort uit zijn slaap te komen ( je hoort een degauss geluid) maar blijft zwart.

• mr.loepie
  • Laatst online: 27-07 15:59

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik heb het gehad met mn koeler (dragon orb 3) die had ik op het mobo aangesloten en toen deed ie niks alleen de leds en koelers, toen heb ik hem op de voeding zelf aangesloten en toen deed ie het wel. je kunt het proberen

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

...sluit je harde schijf maar eens aan... *D : opgelost!

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

zit de vid kaart (agp?) er wel goed in, (had ik ook bij mijn 1e agp kaart :+ )

Verwijderd

Topicstarter
harde schijf aangesloten: niks ,zelfs de hd led gaat niet branden.
Ik zie niet hoe ik mijn ventilator rechtstreeks op de voeding kan zetten. De vents draaien overigens wel.

Het is na twee agp kaarten al de derde die test

Verwijderd

Topicstarter
stop maar met zoeken jongens.
Alles uit elkaar gehaald, blijkt de processor een paar gebogen pootjes te hebben ;(. Die gaat dus terug naar de winkel.

Bedankt.

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

...dan moet je eens naar je proc kijken aangezien je ook geen foutbiepjes krijgt :*

Edit: lekker, laptop was in standby : niet gezien dat je er al uit was.! ...was dus toch die focking proc!

ps, dit heb ik al vaker gezien, net als dat je je wezeloos loopt te zoeken naar een netwerkstoring en er dan achter komen dat je kabel gaar is. aldoende... :)

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

oeps. al opgelost

• inquestos
  • Laatst online: 07:26
Op dinsdag 26 maart 2002 14:10 schreef jaapdik het volgende:
stop maar met zoeken jongens.
Alles uit elkaar gehaald, blijkt de processor een paar gebogen pootjes te hebben ;(. Die gaat dus terug naar de winkel.

Bedankt.
Denk niet dat ze daar blij mee zijn. Denk niet dat je daar garantie voor krijgt, wel?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Ik denk ook niet dat je dat vergoed krijgt aangezien je alles zelf hebt gebouwd. En ze verkopen echt niet zomaar procs met gebogen pootjes.

Maar laat ons ff weten of je wel of geen nieuwe (gratis) proc meegekregen hebt
Pagina: 1