Toon posts:

[vmware] connection refused

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff VmWare geinstalled (is goed gegaan), maar als ik vervolgens VMWare probeer te starten, krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
root@michiel michiel # /opt/vmware/bin/vmware
Xlib: connection to ":0.0" refused by server
Xlib: No protocol specified

Cannot open display.
Cannot initialize the widget set

:( Waar moet ik wat aanpassen? :)

Verwijderd

X opstarten helpt wel ;)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Je wil VMWare als root draaien... doe dat maar niet. Wil je dat toch, dan moet je even in je X window, als gewone user, aangeven 'xhost localhost'. Kijk er wel mee uit, want dan kan iedereen van localhost op jouw X server ineens allemaal dingetjes op het scherm toveren enzo :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 16:00 schreef nelske het volgende:
X opstarten helpt wel ;)
Ja duh, heb em natuurlijk wel opgestart! (Draai nu KDE :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 16:00 schreef Jotti het volgende:
Je wil VMWare als root draaien... doe dat maar niet. Wil je dat toch, dan moet je even in je X window, als gewone user, aangeven 'xhost localhost'. Kijk er wel mee uit, want dan kan iedereen van localhost op jouw X server ineens allemaal dingetjes op het scherm toveren enzo :)
xhost kent ie niet :?

edit: onder root kent ie em niet nee, maar onder een gewone user wel :)

Verwijderd

Topicstarter
JAaaaaa, hij doet t!

Thnx Jotti *D

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 16:05 schreef CowMike het volgende:

[..]

Ja duh, heb em natuurlijk wel opgestart! (Draai nu KDE :P
Als ie niet opgestart zou zijn, dan zou je een identieke foutmelding krijgen naar alle waarschijnlijkheid. Aangezien ik root zag staan ging ik er van uit dat X niet opgestart is/was. Draai nooit je desktop als root zijnde!!! Ik hoop dat het hier slechts om een terminal window ging waarin je root was.

Jotti heeft de rest van het verhaal wel uitgelegd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 16:11 schreef nelske het volgende:

[..]

Als ie niet opgestart zou zijn, dan zou je een identieke foutmelding krijgen naar alle waarschijnlijkheid. Aangezien ik root zag staan ging ik er van uit dat X niet opgestart is/was. Draai nooit je desktop als root zijnde!!! Ik hoop dat het hier slechts om een terminal window ging waarin je root was.

Jotti heeft de rest van het verhaal wel uitgelegd ;)
Ja klopt, ik ben als user ingelogd, en dan ff een SU naar root.. :) Maar maak je niet druk, computer staat veilig achter een firewall ;)

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 16:50 schreef CowMike het volgende:

[..]

Ja klopt, ik ben als user ingelogd, en dan ff een SU naar root.. :) Maar maak je niet druk, computer staat veilig achter een firewall ;)
Okee, stel voor jij gebruikt Netscape als browser. Er zit een ernstige security bug i.c.m. javascript in die browser (puur hypothetisch he ;) ). Je draait X als root zijnde inclusief alle andere programma's, dus ook je browsertje.

Zou die bug nu ondanks je firewall grote problemen kunnen geven voor je systeem :? :+

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 16:53 schreef nelske het volgende:

[..]

Okee, stel voor jij gebruikt Netscape als browser. Er zit een ernstige security bug i.c.m. javascript in die browser (puur hypothetisch he ;) ). Je draait X als root zijnde inclusief alle andere programma's, dus ook je browsertje.

Zou die bug nu ondanks je firewall grote problemen kunnen geven voor je systeem :? :+
Ok, das waar, maar jij gaat altijd van het ergste geval uit... Dat doe ik alleen als ik een server ga installeren (maar dan ga ik natuurlijk geen X draaien :P)... Oh ja, ik heb geen Netscape/Mozilla, maar Konqueror :+ :P

Verwijderd

Oke, nu heb ik toevallig ook wat aan deze thread gehad. Bedankt natuurlijk!
Namelijk, ik draai een Caldera OpenLinux distro met KDE. Ik wilde OpenOffice installen en krijg dezelfde foutmelding.
Ik heb netjes xhost localhost ingetypt en natuurlijk deed ie het. Alleen nu is mijn vraag:
Wat ging er in hemelsnaam mis en wat heb ik nu eigenlijk voor commando gegeven dat hij het nu wel doet?
In een forum kwam ik de tip tegen om in /etc een bestandje X0.hosts neer te zetten met daarin de entry localhost, maar dat haalde niets uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 22:37 ]

Verwijderd

Maak hier even een nieuwe topic van inclusief extra informatie zoals foutmeldingen. Dit is een antiek VMWARE draadje en niet eentje specifiek over OpenOffice.org.
Dus wat heb je gedaan, wat was het resultaat enz.
Als je wilt weten wat we graag terugzien in een topicstart (scheelt weer slotje) dan is [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] warm aanbevolen. :)

We zijn meestal niet zo blij met kicks van een topic van een jaar oud.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.