Ik wil graag een soort auto-aanvulveld gaan maken in JavaScript. Dus als de pagina wordt geladen dan wil ik in een variabele ALLE GELDIGE/BESCHIKBARE mogelijkheden neerzetten. Maar nu wil ik dat als er in het veld wordt getypt dat bij ELKE aanslag van het toetsenbord (OnKeyPress geloof ik) dat hij gaat kijken welke variabele het DICHTS bij het ingetypte woord zit. Ik zal even hieronder uit proberen te leggen wat ik nu precies aan jullie wilt vragen:
Oja, op MSDN stond zoiets uitgelegt hoe dit moest, maar die was verwerkt in een vervolgkeuzelijst, maar ik wil het in een 1 lijnig tekstveld, en die reageerde alleen op de eerste letter/cijfer!
Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel, zoniet dan probeer ik het duidelijker uit te leggen!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| In een variabele heb ik de volgende keuze: 1000, 10020, 130423, 130530, 1233, 5923487, 342 En als ik bijvoorbeeld in het veld 130 typt dat hij automatisch 423 er achter plakt omdat 130423 het dichts bij 130 zit, maar de cursor wil ik wel laten knipperen tussen de 0 en de 4. Maar als ik daarna nog een 5 typt dan moet hij dus 130530 weergeven, maar dan wil ik wel graag dat de cursor gaat knipperen dussen de 5 en de 3, en NIET op het eind! En als er bijvoorbeeld 1305 staat en er word een 6 getypt, dan wil ik graag dat hij die 6 NIET neerzet, omdat die niet meer voorkomt, en eventueel als dat kan, dat hij een pieptoon geeft! Dus eigenlijk ook hoe de invulvelden van De Nationale Telefoongids werken. |
Oja, op MSDN stond zoiets uitgelegt hoe dit moest, maar die was verwerkt in een vervolgkeuzelijst, maar ik wil het in een 1 lijnig tekstveld, en die reageerde alleen op de eerste letter/cijfer!
Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel, zoniet dan probeer ik het duidelijker uit te leggen!