[debian]ftp install lukt niet :(

Pagina: 1
Acties:

• Patrickvs
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 07:44
Ik probeer debian te installeren via de idepci disks voor ondersteuning van mijn hotrod hpt366 controller, en wil daarna een ftp install doen. Maar nu heb ik niet de mogelijkheid om een network installatie te doen? Ik heb een standaard realtek netwerkkaartje met een rlt8139(ofzoiets) chipset kan da?

Ik volg de installatie review ook hier te vinden..en daar heb je wel de mogelijkheid tot network-install.

Weet iemand waar het probleem ligt?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Op een gegeven moment moet je je kernel-modules configureren. Dat is nadat je de kernel en modules/drivers hebt geinstalleerd. Daar moet je je realtek kernelmodule laden. Dan kun je pas een FTP-install doen.
edit:

De module heet iets van
8139too

• Patrickvs
oops heb ik dan toch niet goed gelezen ..

sorry

ik heb alleen driver-1 disk gedownload.. dat moest genoeg zijn toch?

[edit]

Ik heb dus met ifconfig gekeken of netwerkkaart wel al is gevonden.. maar blijkbaar dus nog niet.. kan nog niet pingen ofzo naar iets :'(

• Valium

Valium

- rustig maar -

Op maandag 25 maart 2002 15:54 schreef -P@tRiCk- het volgende:
oops heb ik dan toch niet goed gelezen ..

sorry
Ja ehh, ken gebeuren hoor. NP.
ik heb alleen driver-1 disk gedownload.. dat moest genoeg zijn toch?
Als de installer niet om meer vraagt is het wel genoeg. Je moet jouw netwerkkaartje gewoon kunnen vinden in de lijst van netwerkmodules bij de stap "configure modules".

(Misschien dat de smaak idepci trouwens geen netwerkinstall ondersteunt. In dat geval moet je ffies een andere hebben. Maar volgens mij heb je wel de goeie...staat in de readme op de FTP-site dacht ik...)

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Als op die diskette niet de driver staat die nodig is voor de aansturing van het kaartje dan is het niet genoeg... :)

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

• Patrickvs
ik had mijn vorige post nog ff ge-edit..

Maar die installer vraagt wel naar alle 4 de driver schijfjes denk ik, ik heb maar 1 gedownload en wil daarna de volgende laden maar die heb ik niet.. ik heb toen op cancel gedrukt

als ik configure device driver modules aanspreek.. dan geeft ie een problem: No modules were found in /target/lib/modules/2.2.19-ide that could be configured. Please install the modules first.

• Patrickvs
Op maandag 25 maart 2002 16:02 schreef Birk het volgende:
Als op die diskette niet de driver staat die nodig is voor de aansturing van het kaartje dan is het niet genoeg... :)
Dat wordt dan die andere schijfjes ook nog ff neerladen :)

Ooops.. ik gebruik die udma diskettes.. foutje.. maar dat maakt voor het geheel nix uit denk ik.. ik download nu gewoon die andere schijfjes en probeer het dan even weer :)

• Birk
Op maandag 25 maart 2002 16:05 schreef -P@tRiCk- het volgende:

[..]

Ooops.. ik gebruik die udma diskettes.. foutje.. maar dat maakt voor het geheel nix uit denk ik.. ik download nu gewoon die andere schijfjes en probeer het dan even weer :)
Je hebt trouwens ook een cd die je kan downloaden en burnen, staan wat meer drivers op en het bespaard het diskette klooien (mits je natuurlijk in die bak een CD-Rommel heb zitten)

• Valium

Valium

- rustig maar -

Op maandag 25 maart 2002 16:05 schreef -P@tRiCk- het volgende:
[..]

Hmmm. Dit is misschien stof voor een bugreport. Het lijkt me logisch dat je alleen de driverdisk nodig hebt waar jouw drivers op staan. Op het moment is het een grote tarball die gesplitst is in 4? delen. Dan kan dus intuitiever. (1x netwerkdriver, 1x bla-drivers 2x USB ofzo...)

Dan heb je meteen wat te doen met je gloednieuwe debian-systeem. (het proggie heet reportbug).

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 25 maart 2002 16:16 schreef Valium het volgende:
Hmmm. Dit is misschien stof voor een bugreport.
Woody is de laatste release men de bootdisks in hun huidige vorm, dus ik denk niet dat dat erg nuttig is. Ze gaan deze bootdisks toch niet meer omgooien en de nieuwe worden fundamenteel anders waardoor je helemaal niet meer weet of dit opgaat. Daarnaast moet dit natuurlijk onder 'feature requests' en niet bij de bugs, het werkt immers wel gewoon en er staat nergens dat je met één enkele driverdisk genoeg hebt voor zover ik me herinner...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• maquiz921
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi, ik heb ook een 2 realtekkaartjes in mijn server en tijdens de FTP-installatie van debian (Woody) werden beiden direct al herkent als eth0 en eth1. Wel belangrijk is beide kaarten van te voren een vrij IRQ mee te geven voor de herkennen. Als het goed is moet dan een networkinstall dan gedaan kunnen worden.

Farting is Futile

• Ansenyi
  • Laatst online: 10-08 22:22
Met mijn Realtek 8029 heb ik genoeg aan de rescue.bin en root.bin images uit compact voor woody. Vervolgens hoef ik alleen maar computernaam in te voeren om via DHCP netwerk in te stellen. Maar dan, na de reboot, kan ik niet meer verder met installen omdat ik (waarschijnlijk) geen netwerk verbinding heb.

rara hoe wordt dit nou opgelost :?.
Failed to fetch
ftp://download.xs4all.nl/pub/mirror/debian/dists/testing/main/binary-386/packages Something wicked happend resolving 'download.xs4all.nl:ftp' (-3)
P.S. Tijdens dat booten zie ik wel configuring network interfaces: maar daar komt na een minuut ofzo done acter te staan |:(

To be, or not to be...

• Birk
Op maandag 25 maart 2002 18:04 schreef Ansenyi het volgende:
Met mijn Realtek 8029 heb ik genoeg aan de rescue.bin en root.bin images uit compact voor woody. Vervolgens hoef ik alleen maar computernaam in te voeren om via DHCP netwerk in te stellen. Maar dan, na de reboot, kan ik niet meer verder met installen omdat ik (waarschijnlijk) geen netwerk verbinding heb.

rara hoe wordt dit nou opgelost :?.
[..]

P.S. Tijdens dat booten zie ik wel configuring network interfaces: maar daar komt na een minuut ofzo done acter te staan |:(
Dit probleem ken ik niet, maar ik denk inderdaad dat het hem niet lukt om een netwekr verbinding te krijgen, dit kan zijn door de drivers (maar ik denk dan dat hij dit anders kenbaar maakt...) Maar wat ook zou kunnen is dat je geen IP nummer krijgt toegewezen door die DHCP...

Hangt die bak altijd aan het internet? Bij b.v. chello moet ik eerst mijn computer die er aan hangt het netwerk laten vrijgeven (Windows) of een shutdown doen of interfaces down gooien (Linux) voordat mijn andere bak een IP nummer krijgt.

Zit volgens mij ook een time-out in, en anders gewoon alsnog vrijgeven :)

• Ansenyi
  • Laatst online: 10-08 22:22
Het probleem is al opgelost. Na het booten heb ik met nano ff /etc/dhclient.conf geedit. met send hostname (en daar je computernaam invullen).
reboot en voila :D

To be, or not to be...

Pagina: 1