Toon posts:

[Win2k] Wething 17" instellingen veranderd steeds.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oi,

Windows 2000 gooit vrij regelmatig de beeldscherminstellingen van mijn 17" Wething monitor door de war. Ik heb dit eigenlijk alleen in Win2k; in XP bijv. had ik er geen last van.

Iemand die dit wel eens eerder tegen is gekomen of zelf heeft gehad die mij een oplossing of tip kan geven?

Vrij irritant om steeds die settings aan te passen en zo'n verdraaid half buiten zicht beeld werkt ook niet soepel ;)

Modbreak
Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.

[ Voor 13% gewijzigd door elevator op 19-03-2004 21:52 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel aangepast...

[topic=331522] <-- Stap 3

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
ok ok...
heb het wel 's gelezen, dacht er alleen effies niet aan.
please don't sue ;)

Als je niet regelmatig post wil dat er wel eens bij inschieten he ...

Maar ok.. iemand die me nog ontopic kan helpen verder?

Verwijderd

Topicstarter
even schopje omhoog.. geen reacties meer gehad verder...
echt niemand die dit nu wel 's heeft gezien ergens en/of een oplossing weet? :?

Verwijderd

Welke videokaart heb je? En heb je je monitor geïnstalleerd als Plug&Play?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 23:56 schreef Silverstar het volgende:
Welke videokaart heb je? En heb je je monitor geïnstalleerd als Plug&Play?
Heb een Nvidia Riva TNT2 Model 64 videokaart. De monitor stond nog als Default monitor; heb dit nu aangepast. Thanks, eens kijken of dit werkt.

Meestal gebeurd 't wanneer windows hangt en ik moet booten. Dus ik kan het niet zomaar testen door windows te herstarten. Dan zou het normaal ook wel goed gaan. Maar komt vast nog wel een keer voor dat de zaak hangt ;)

Thanks for your reaction...

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op dinsdag 02 april 2002 13:21 schreef velo het volgende:

[..]

Heb een Nvidia Riva TNT2 Model 64 videokaart. De monitor stond nog als Default monitor; heb dit nu aangepast. Thanks, eens kijken of dit werkt.

Meestal gebeurd 't wanneer windows hangt en ik moet booten. Dus ik kan het niet zomaar testen door windows te herstarten. Dan zou het normaal ook wel goed gaan. Maar komt vast nog wel een keer voor dat de zaak hangt ;)

Thanks for your reaction...
Low budget videokaart dus... Maar goed, hij werkt.

Is het niet zo dat Windows na de crash terugboot in 60hz modus? Dan kan alles inderdaad anders op je scherm komen, vooral als je een monitor zonder geheugen hebt (zeer zeldzaam tegenwoordig).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 13:23 schreef EquiNox het volgende:

[..]

Low budget videokaart dus... Maar goed, hij werkt.
Och ik weet niet of hij toendertijd zo low budget was? Best een degelijke kaart toch een 32MB video kaart een aantal jaartjes terug :)
Is het niet zo dat Windows na de crash terugboot in 60hz modus? Dan kan alles inderdaad anders op je scherm komen, vooral als je een monitor zonder geheugen hebt (zeer zeldzaam tegenwoordig).
Euhm ik zag dat hij wel op 60hz stond. Kan dat daar mee te maken hebben? Heb hem nu op 75hz gezet.

Verwijderd

Topicstarter
euhm, dat is 't dus ook niet.
bovendien had ik de settings altijd opgeschreven zodat ik snel weer terugkon naar oude settings; die kloppen nu ook ineens niet meer.

wazig :?

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu enige tijd later en het probleem blijft nog steeds.. ;(
Refresh rate staat op 75hz en na een crash blijft dat ook gewoon zo. Dus niet naar 60hz ofzo.

Iemand? :?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welke drivers gebruik je? De met windows meegeleverde of een detonator? Je zou eens andere kunnen gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 15:15 schreef F_J_K het volgende:
Welke drivers gebruik je? De met windows meegeleverde of een detonator? Je zou eens andere kunnen gebruiken.
Daar vraag je me wat. Ik heb geen idee of ik dit keer de drivers die meegeleverd zijn met de kaart heb gebruikt. Is natuurlijk verleidelijk om dat niet te doen aangezien windows detecteerd. Ik zal het voor de zekerheid nog eens proberen met andere drivers. tnx

Verwijderd

Topicstarter
hm 't probleem lag denk ik toch bij de drivers. heb gewoon de drivers meegeleverd met de kaart geprobeerd en het gaat nu enige tijd goed. |:(

Maar ok, ik wou dit hier toch nog even vermelden voor iemand die het probleem ook tegenkomt en vertrouwt op de detectie van Windows :Y)

dit topic kan dus dicht he..

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2002 11:24 . Reden: problem solved ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 11:18:
hm 't probleem lag denk ik toch bij de drivers. heb gewoon de drivers meegeleverd met de kaart geprobeerd en het gaat nu enige tijd goed. |:(

Maar ok, ik wou dit hier toch nog even vermelden voor iemand die het probleem ook tegenkomt en vertrouwt op de detectie van Windows :Y)

dit topic kan dus dicht he..
Thanks voor het melden - inderdaad leuk voor de search :)

Maar we laten het topic mooi open; dan kan jij of een ander later tenminste nog wat extra's vragen. Het zakt vanzelf weer weg.
En de echte reden is dat het de moderators weer werk scheelt :+ :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Hm... Ik heb dus nog steeds dezelfde monitor, en het probleem is alweer enige tijd geleden teruggekomen. Waar ik toen dacht dat het puur een driver probleem was, lijkt het er toch niet door opgelost te worden.
Kortom, zit weer met hetzelfde gezeur. :/

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je je probleem iets helderder omschrijven dan dat je 1,5 jaar geleden deed? :P

Wat gebeurd er precies - wat heb je allemaal al geprobeerd, beetje dat verhaal zeg maar :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 19 maart 2004 @ 21:53:
Kan je je probleem iets helderder omschrijven dan dat je 1,5 jaar geleden deed? :P

Wat gebeurd er precies - wat heb je allemaal al geprobeerd, beetje dat verhaal zeg maar :)
Dat kan ik...wederom ;)

Mijn beeldscherminstellingen (breedte, hoogte, positie, trapezoid, pincushion) verschieten nogal regelmatig. Voor zover ik nu weet gebeurt het alleen wanneer windows is gecrashed. 1,5 Jaar terug dacht ik dat ik het op had gelost door de bijgeleverde drivers gewoon te installen ipv de drivers die windows automatisch installeerde, maar nu ik het probleem weer heb, blijkt dat niet de oplossing geweest te zijn.
Heb refresh rate op 75hz staan; monitor als plug & play; bijgeleverde drivers geinstalled. Toch verschieten die instellingen steeds.

:O Trusten...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat soort instellingen als pincushions e.d. lijken me meer instellingen van de monitor zelf, en los te staan van de driver eigenlijk? :)

Windows Operated Systems >>Videoplanken & Beeldkanonnen

[ Voor 11% gewijzigd door elevator op 20-03-2004 09:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee of dat zo is; voor zover ik me herinner gebeurt het alleen in win2k, en dan ook alleen bij een crash (dus harde boot of auto-boot oid). Ik heb tussendoor een redelijk lange tijd xp gedraaid en daar kwamen de problemen niet voor.

Kun je het dan schuiven op iets als een eeprommetje wat ik ergens bijvoorbeeld lees? Vraag me dus sterk af of dit een hardware probleem is. :/

edit: het is niet alleen bij een crash heb ik wel gemerkt nu... iemand een idee? 't wordt een beetje vervelend. :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 21:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
*schop*
iemand :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat 't toch 'n hardware probleem is. Ik draai nu XP en heb toch 'tzelfde probleem, al dacht ik dat dat niet zo was.
Zie topic [iiyama LM704UT 17"] stroom eraf, monitor opnieuw instellen!

Deze mag wel dicht :)
Pagina: 1