Op dinsdag 26 maart 2002 13:46 schreef Rikkety het volgende:
Welke reden heb je om dat aan te nemen? Er is niets dat daar op wijst.
Mensen die menen ergens al eens eerder te zijn geweest.
Bepaalde angsten die je hebt voor bepaalde dingen die je niet kunt plaatsten.
Ik ben helemaal niet bang voor de dood. Als er niks is, kun er toch ook niet bang voor zijn!? OK, ik blijf liever nog even leven, ik heb het best naar mn zin namelijk, maar bang zijn voor de dood is sowieso dom, want het komt toch wel.
Niemand is dom. (zelfs Alexander niet

)
Maar bang zijn voor iets wat toch wel gebeurt hoeft idd niet. Angst is trouwens ook nep. Je maakt jezelf wijs dat het eng is omdat je het niet kent.
Het enige dat we kunnen concluderen is dat we, als we dood zijn, er niet meer (als zodanig) zijn. Alle speculaties of en wat er daarna gebeurt zijn op niets gestoeld dan persoonlijke ideeën van de bedenker.
Ja gedeeltelijk. Ligt er maar aan in hoeverre jij de ideeën als waarheid accpteerd.
Het enige feit wat we hebben, is dat we er niet meer zijn, dus waarom zou dat niet genoeg kunnen zijn!?
Omdat veel mensen dat niet accepteren kunnen.
Met niet verder kunnen/willen kijken heeft het niets te maken. Ik heb over alle mogelijkheden voor een afterlife nagedacht, maar geen enkele was zo logisch dan het idee dat er gewoon niks meer is!
Je kunt pas over iets goed nadenken als je al je huidige logica ff overboord gooit. Die zogenaamde logica kan je blind maken om dingen te zien zoals ze zijn. Je ziet ze namelijk eerder zoals je ze WILT zien, en dat is nou jammer want vaak is het echte leven nou net even anders dan je zou willen.