Toon posts:

gezeik met direct x en xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pentium III met een via moederplankje en 256 MB intern geheugen.De videokaart is nvidia tnt pro 64.Spellen als unreal quakeIII enzo draaide allemaal perfect totdat er nieuwe spellen waren waarvoor ik een opengl moest downloaden.Als ik een spel speel zoals mohaa of castle wolfenstaan dan komen de beelden als een trage dia voorstelling voorbij ook het geluid is om te janken.Je haalt de trekker van je gun over en drie seconden later hoor je dat je aan het schieten bent.Ik heb alles geprobeerd overklokken nieuwe drivers alles 10 keer opnieuw geinstalleerd waaronder ook windows.Kortom ik weet het ook niet meer.

Wie heeft er de oplossing.

Groeten Oscar99

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 20:39
je zei "nieuwe drivers", zijn dat die van Nvidia?
zoniet download die (www.nvidia.com).
Je moet je wel realiseren dat de nieuwste generatie spellen gewoon weer een stuk trager loopt op je TNT2...Ik heb dezelfde kaart gehad, Wolfenstein bijvoorbeeld liep al niet echt lekker meer maar niet zo erg als jij beschrijft....
Als hij onstabiel loopt is overklokken niet handig, wordt performance alleen maar slechter....

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
het rare in je verhaal is dat mohaa op de quake3 engine gebaseerd is en dus zou moeten werken

welke videokaart drivers gebruik je? in de standaard drivers van winXP zit GEEN opengl support (Quake3 engine = opengl)

dxdiag.exe zegt dat alles ok gaat?
nVidia heeft std opgengl drivers zitten in de detonaters, dus dit zou het enigste moeten zijn

nog iets, winXP heeft nog GEEN "losse" directx versie beschikbaar, dus best niet een win9x of w2k versie proberen installen, ook niet als het game beweert dat dit moet