Toon posts:

SIS 745of K7T266A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuw moderbord te kopen. Nou hoor ik verschillende meningen over deze twee chipsets.

Die meningen hou je toch!

Wat ik zoek; zij harde feiten -->benchmarks e.d.

Welke Chipset is nou in de praktijk sneller.
Op het mb komt een XP1800+

Verwijderd

Mischien ff een beetje off topic maar waarom upgrade je van 1200 @ 1400 mhz naar een amd xp 1800? Zit echt geen merkbaar verschil in.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 15:22 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Mischien ff een beetje off topic maar waarom upgrade je van 1200 @ 1400 mhz naar een amd xp 1800? Zit echt geen merkbaar verschil in.
Met overclocken van deze 1200 zit ik op max. Maar een 1800xp kun je weer een mooi eind verder overclocken. En ik heb de koelin, dus waarom zou ik het bij 1400 laten. Misschien is het wel verstandig om de processor cooler te vervangen door een wat krachtigere i.p.v. deze superstille

Verwijderd

Topicstarter
Jullie willen toch niet zeggen dat niemand het weet? --> Er is haast bij want ik ga er vandaag nog 1 halen

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Die sis745 is wel een stuk goedkoper, maar ik geloof dat die KT266A in benchmarks sneller was.
Het is dus maar wat je belangrijker vind een goedkoop en stabiel en compleet bordje of een snel mobo (KT266A)!

|Specs|

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb een ECS K7S6A. Met een 1700+@1900+ (1600Mhz).

Val bij benchmarks tussen de KT266A's. (Kost alleen een stuk minder)

Nadeel: Multiplier verander je met een jumper op het mobo. Niet in je bios. Daar kan je de FSB en het voltage instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok conclusie luidt K7T266A, Ben al op weg naar de winkel

Verwijderd

Topicstarter
Deze Chaintech mb met 266A chipset bevalt me prima AMD XP 1800@1900 54graden stressed. Moet nu nog efkes mun sig veranderen

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Heb je SAndra 2002?

Kan je dan je mem benchmarken? Kan ik gebruiken als vergelijking in topic:
[topic=448537/2]

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Sorry dat ik geen links heb op het moment.
Zoek je snelheid *EN* add-ons zoals RAID en 6 kanaals on-board audio? --> VIA
Zoek je snelheid en stabiliteit?--> SiS

IMHO VIA==Vragen om problemen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Op dinsdag 26 maart 2002 14:45 schreef MBMarduk het volgende:
IMHO VIA==Vragen om problemen.
Op zich geen problemen met VIA, maar ik vind tot nu toe SiS toch echt lekkerder :)

* _JGC_ heeft z'n MSI K7TTurbo-R weggedaan voor 100 euro en een ECS K7S5A gekocht, dik tevreden :)

Verwijderd

Binnenkort wil ik een nieuwe computer kopen met AMD XP1700+ of 1800+ -processor.

Welk moederbord kan ik het beste nemen?
Een ECS K7S5A (volgens een verkoper de beste...)een MSI K7T266 , of kan ik beter nog een andere nemen?

De computer zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor rekenprogramma's (matlab), office en fotobewerkingsprogramma's.

• _JGC_
Toen de ECS K7S5A uitkwam, was het gewoon het snelste bord, vandaar die sticker die op de doos zit en die bewering van de verkoper die dus niet bijblijft.

Voor een upgrade is een ECS K7S5A een ideaal bordje: je kunt je oude SocketA CPU en je oude PC133 geheugen er op kwijt, zodat je in stappen kunt upgraden.

Voor nieuwe systemen is de ECS K7S5A niet zo'n goed idee, aangezien je dan nog geen CPU en SDRAM hebt. Beter is het dan om voor de ECS K7S6A te gaan: net zo goedkoop, maar wel 1 soort geheugen en daar dus 1 slotje meer van, heb je iets meer aan.

Verwijderd

Waarschijnlijk zal ik in de toekomst aan dat ene slot dat overblijft voldoende hebben. Tegen de tijd dat ik meer geheugen nodig zal hebben, zal ik wel toe zijn aan een compleet nieuw systeem.
Maar als ik het dus goed begrijp is het bord wel beter dan die MSI K7T266 ?

Verwijderd

Ik heb een sis 745, Is wel iets trager maar werkt als een trein :)

<edit>
Sorry ik lees nu pas dat je harde feiten vroeg. Die heb ik helaas (nog) niet |:(

Eerst lezen voordat ik antwoord geef |:(
</edit>

• _JGC_
Op dinsdag 26 maart 2002 18:22 schreef RijeV het volgende:
Waarschijnlijk zal ik in de toekomst aan dat ene slot dat overblijft voldoende hebben. Tegen de tijd dat ik meer geheugen nodig zal hebben, zal ik wel toe zijn aan een compleet nieuw systeem.
Maar als ik het dus goed begrijp is het bord wel beter dan die MSI K7T266 ?
Sowieso sneller dan de K7T266, aangezien dat nog de oude VIA KT266 is. De ECS K7S5A is trager dan de MSI K7T266Pro2(RU), maar kost ook minder dan de helft en je krijgt er gratis onboard LAN bij. Voor dat grote prijsverschil van 80 euros kan je een snellere CPU of meer DDR RAM kopen, waardoor die 1 of 2% verschil in het niet valt.

Overigens had ik veel meer problemen om een MSI K7T266Pro2 te installeren dan een ECS K7S5A, tis maar ff dat je het weet.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Het ligt ook aan de persoon die hem inelkaar zet IMHO.

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Op dinsdag 26 maart 2002 22:44 schreef scollon het volgende:
Ik heb een sis 745, Is wel iets trager maar werkt als een trein :)

<edit>
Sorry ik lees nu pas dat je harde feiten vroeg. Die heb ik helaas (nog) niet |:(

Eerst lezen voordat ik antwoord geef |:(
</edit>
Ik heb ook een SIS745. (K7S6A)

Ik heb het geheugen op PC2100CL2 ingesteld en hij presteerd (Volgens Sisoft Sandra 2002) sneller dan een KT266A (qua geheugenbandbreedte). Hij is ook sneller dan de SIS735, volgens Sandra.

PC2700 (166 geheugen clock) presteerd minder.

• _JGC_
Op dinsdag 26 maart 2002 23:29 schreef Brazza het volgende:
Het ligt ook aan de persoon die hem inelkaar zet IMHO.
Ik heb mn hele leven niets anders gedaan dan VIA systemen bouwen met 4in1 drivers erop zetten, en dat KT266A bord van MSI samen met een nvidia plank was de grootste ramp na S3 die ik ooit gezien heb.
Pagina: 1