CPU wil niet meer schoon worden: help

Pagina: 1
Acties:

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45
Het volgende:
Ik heb een TB Athlon 1400, daar ging ik de koeler van vervangen. Tussen de oude koeler en de core zat wat zilverpasta die je standaard bij Spire's krijgt.
Met het schoonmaken heb ik ik nagellakremover gebruikt wat me hier op tweakers (search!) wed aangeraden.
De core is nu perfet schoon en glimt weer, maar ongeveer helft van het overige gedeelte van de proc zit nu onder een glans van zilverpasta. Het lijkt er ook niet echt meer af te willen. :'(

Bovendien is er ook zo'n zacht zwart nopje van de proc gegaan bij het schoonmaken. Kan ik dat weer terug zetten met een minuscuul drupje lijm?

Help wat moet ik nu doen? Met zo'n laagje silver erop durf ik hem niet meer in de OC te zetten. :(

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
probeer gewoon wat bijtende middelen, ik gebruik zelf gewoon wat ik het eerste tegen kom, wasbenzine, aceton, alcohol, spiritus, jif, thinner whatever. Krijg je alles mee schoon.

Verwijderd

mmm zakdoekjes werken bij mij altijd! of een oude doek

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45
Door salvador4 - maandag 25 maart 2002 15:26
probeer gewoon wat bijtende middelen, ik gebruik zelf gewoon wat ik het eerste tegen kom, wasbenzine, aceton, alcohol, spiritus, jif, thinner whatever. Krijg je alles mee schoon.
Ben je gek geworden ofzo? daar verneuk je je proc zo erg mee |:(

Verwijderd

en anders gewoon met doekje er af halen, en dan met wasbenzine proberen....
wattestaafje kan er ook bij helpen.

En anders gewoon in de vaatwasser ;)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb m'n cpu's schoon gemaakt met Thinner...werkt prima :D

'k had een Athlon 1200 gekregen, die zat echt helemaal onder de zilverpasta... niet alleen de core... Alles er prima mee afgekregen :)

Verwijderd

Gewoon in de afwas machine :+

Maar ff serieus, ik gebruik altijd surface spray, van kontakt chemie. Daar krijg ik het er altijd mee af, maar ik weet niet of het werkt met die zilverpasta.

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45
ik heb nu ontdekt dat een gum behoorlijk goed zn werk doet, maat de tussen de voegjes (van de cache en L bruggen enzo) zit nog wel wat spul, en daar is het nou net het gevoeligst.. :'(

en iemand een ideetje about dat nopje?

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Gewoon HEEL klein beetje lijm, of je gaat ff naar de gamma of comp zaak, daar hebben ze wel van die zwarte dingetjes.
(En kosten niks.)

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 15:32 schreef schizofreen het volgende:
ik heb nu ontdekt dat een gum behoorlijk goed zn werk doet, maat de tussen de voegjes (van de cache en L bruggen enzo) zit nog wel wat spul, en daar is het nou net het gevoeligst.. :'(

Ik heb wel een idee...
NIET je proc terug stoppen zonder dat nopje...

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
Op maandag 25 maart 2002 15:32 schreef schizofreen het volgende:

Je kan het denk ik gewoon met secondelijm doen, alleen moet je wel oppassen met de lijmdampen. Ik weet niet of er hittebestendige lijm is, maar dat zou ik dan gebruiken, want ik weet niet hoe "gewone" lijm zich gaat gedragen al het warm wordt.
Ik zou even zoeken ivm lijmdampen ed, maar het lijkt me dat lijmen gewoon kan.

Verwijderd

k mis 2 van die noppies op me duron
zit er zo in
en werkt fine :)
duron 800@900
Pagina: 1