My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Moet wel kunnen vermoed ik..
Zoek in de VBA help eens op
- DoCmd .TransferText
of
- TekstOverbrengen
Hiermee kun je tekstfiles koppelen/importeren aan de huidige database. Deze funktie roep je dan aan vanuit een Sub(Macro) die de bestandsnaam samenstelt op basis van de huidige datum. Deze Sub laat je dan dagelijks runnen (daar moet je even verder voor zoeken)
Zoek in de VBA help eens op
- DoCmd .TransferText
of
- TekstOverbrengen
Hiermee kun je tekstfiles koppelen/importeren aan de huidige database. Deze funktie roep je dan aan vanuit een Sub(Macro) die de bestandsnaam samenstelt op basis van de huidige datum. Deze Sub laat je dan dagelijks runnen (daar moet je even verder voor zoeken)
SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"
Zo, dat is snel 
TransferText klinkt goed .. .ik heb nu de onderstaande code:
Het commando lijkt te werken!!
... maar hij geeft nu de foutmelding "database or object is read only", maar ik weet niet waar ik dat kan in/uitschakelen
TransferText klinkt goed .. .ik heb nu de onderstaande code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Private Sub Knop1_Click()
On Error GoTo Err_Knop1_Click
datum = Format(Date, "ddmmyy")
bestand = "tst-ur" & datum & ".dat"
Tekst2.Value = bestand
MsgBox "Het bestand " & bestand & " wordt geimporteerd"
'DoCmd.TransferText(acImportFixed, ,hoi,"& bestand &", true, , )
DoCmd.TransferText acExportDelim, , "tst250302", "C:\iets.doc"
Exit_Knop1_Click:
Exit Sub
Err_Knop1_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Knop1_Click
End Sub |
Het commando lijkt te werken!!
... maar hij geeft nu de foutmelding "database or object is read only", maar ik weet niet waar ik dat kan in/uitschakelen
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
volgens mij moet je voor importeren toch echt zoiets doen :
SpecificatieNaam is de naam waaronder je de velddefinities hebt opgeslagen onder :
Bestand - Externe gegevens ophalen - Importeren - Tekstbestand importeren - Geavanceerd.
<DoelTabel> spreekt voor zich denk ik.
<Bestand> ook, is dus het bestand wat je wil importeren.
code:
1
| docmd.TransferText acImportDelim, <SpecificatieNaam>, <DoelTabel>, <Bestand> |
SpecificatieNaam is de naam waaronder je de velddefinities hebt opgeslagen onder :
Bestand - Externe gegevens ophalen - Importeren - Tekstbestand importeren - Geavanceerd.
<DoelTabel> spreekt voor zich denk ik.
<Bestand> ook, is dus het bestand wat je wil importeren.
SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"
thnx again 
Toch nog twee vraagjes:
1.
Ik had het bestand eerst tst250302.dat genoemd, maar dan kreeg ik de melding database or object is read-only.
Nu heb ik hem hernoemt naar tst250302.txt en dan doet ie het wel. Is er iets speciaals aan een .dat file, dat hij daabij zonodig moet gaan mekkeren!?
Bovenstaande heb ik kunnen vinden, maar kun jij of iemand anders me vertellen hoe een specificatiebestand er uit zou kunnen zien? Welke syntax gebruik je ervoor? En gaat hij .ini heten?
Zo ja, zou ik onder TransferText ook blabla.ini moeten ingeven namelijk en anders alleen blabla
Toch nog twee vraagjes:
1.
Ik had het bestand eerst tst250302.dat genoemd, maar dan kreeg ik de melding database or object is read-only.
Nu heb ik hem hernoemt naar tst250302.txt en dan doet ie het wel. Is er iets speciaals aan een .dat file, dat hij daabij zonodig moet gaan mekkeren!?
2.Op maandag 25 maart 2002 16:01 schreef Skinny het volgende:
Bovenstaande heb ik kunnen vinden, maar kun jij of iemand anders me vertellen hoe een specificatiebestand er uit zou kunnen zien? Welke syntax gebruik je ervoor? En gaat hij .ini heten?
Zo ja, zou ik onder TransferText ook blabla.ini moeten ingeven namelijk en anders alleen blabla
Verwijderd
Een import- of exportspecificatie wordt binnen je .mdb file opgeslagen onder een door jou op te geven naam, en kun je dus binnen Access met die naam benaderen.
Het is gelukt mensen, perfect!
Ik heb inmiddels zelfs alweer geëxporteerd ook, m.b.v. docmd.TransferText acExportDelim
thnx guys
Ik heb inmiddels zelfs alweer geëxporteerd ook, m.b.v. docmd.TransferText acExportDelim
thnx guys
Pagina: 1