Toon posts:

120 mm fans op 7 volt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in mijn chieftec een aantal 120 mm fans hebben, ik wil ze op 7 volt laten draaien, zodat ze minder herrie maken, heeft iemand ervaring met geluid van een 120 mm fan op 7 volt?

(Ik zit te denken aan 1 intake, 1 exhaust en 1 op de bodem van de kast die omhoog blaast langs de cpu. )

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:29
Dat verschilt per fan. er zijn fans die je bijna niet hoort en er zijn fans die je liever niet op 7v wil horen.

mijn delta 120mm op 5v maakt bv al aardig wat herrie.

Verwijderd

Topicstarter
zelfs op 5 volt?!? Ik heb zelf een 120 mm fna in een server zitten, das al een oud beestje en die maakt idd veel herrie, maar dat is op 12 volt, ik weet niet hoe hij op 7 zal klinken :(

Verwijderd

|:(
Verschilt per fan.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Sommige fans draaien op 5V redelijk en andere juist niet en pas op 7V. Elke fan verschilt :Y)

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Hou er wel rekening mee dat de meeste fans niet gegarandeerd starten onder 9 volt. 5 volt kan eventueel problemen opleveren.

Verwijderd

Kijk voor een stille 120 mm fan hier bij Coolers-FAN en dan bij

Case FAN (120 x 38) Papst 4212 NGM

Draait op 7 volt en is dan zeker stil.

Verwijderd

Ongeacht wat de fan-fabrikanten je vertellen...Voor alle fans geldt: stille fan - weinig luchtverplaatsing, luidruchtige fan - veel luchtverplaatsing.
Ik heb een Delta FFB-120HP fan. Deze heeft op 12V bij 4000rpm een luchtverplaatsing van 190 CFM. Je wilt constant op je systeemkast gaan zitten, omdat je bang bent dat hij opsteigt*D maar mijn kast/core temp blijft 25/35 graden ongeacht de belasting.
Op 7V maakt de fan ook nog een aardig geluid, maar koelt dan ook nog goed. Op 5V heb ik het nog niet geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 17:30 schreef muaddib het volgende:
Kijk voor een stille 120 mm fan hier bij Coolers-FAN en dan bij

Case FAN (120 x 38) Papst 4212 NGM

Draait op 7 volt en is dan zeker stil.
die zijn idd redelijk stil ja...144 bij 38 db das netjes, dan op 7 volt en dan denk ik dat t wel redelijk stil zal zijn. tnx
Pagina: 1