Toon posts:

[Flash] Is deze Flash revolutie mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie weten kun je in Flash een projecter (.exe of .hqx) maken om te zorgen dat alle computers die geen Flash plugin hebben het kunnen afspelen. Dat is erg handig. Maar op internet is dit een ander verhaal.

Dus mijn vraag, kun je ook online ervoor zorgen dat de Flash (MX) plugin in de Swf embedded is, dit vind ik een hele vooruitgang/voordeel, vandaar dat ik de 'metafoor' revolutie gebruik. Want nu Flash MX uit is willen de enthousiastelingen uiteraad gaan experimenteren, maar wat moeten zij doen als heel veel mensen de Flash MX plugin nog niet hebben? Wat vinden jullie: is mijn voorstel (nu al) mogelijk? Alvast bedankt voor de reacties!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

ik snap je vraagstelling niet erg... bedoel je nou dat het een probleem is voor een user als ze bij een site komen die de neiuwe flash nog niet heeft?

dan link je ze toch gewoon door naar de download?

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 14:55 schreef papa_eend het volgende:
ik snap je vraagstelling niet erg... bedoel je nou dat het een probleem is voor een user als ze bij een site komen die de neiuwe flash nog niet heeft?

dan link je ze toch gewoon door naar de download?
Precies, ik wil juist dat ze niet hoeven te downloaden, dus de complicaties verkleinen, want niet iedereen is zo 'handig' als wij tweakers/designers. ;)
En ik ken veel mensen die niet handig genoeg zijn om een nieuwe Flash plugin te installeren. Dus als mijn idee kan, dan is het perfect! Want als een projecter (exe) offline kan werken, waarom dan niet online he!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Dus je wilt de plugin embedden in de SWF zodat je de SWF kan zien als je de plugin niet hebt? :D Alsof je een deur op slot doet en de sleutel er maar bijplakt voor het geval je geen sleutel bijhebt... ;)

* oh,when? snapt hem ook niet anders...

"You're only as good, as what you did last week."

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

je kan de plugin volgens mij ook op je eigen domain zetten en hem "stiekum" laten installeren, zodat je niet naar de MM site gelinkt wordt.

of is dat niet de bedoeling??

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op maandag 25 maart 2002 15:26 schreef tie-rep het volgende:
je kan de plugin volgens mij ook op je eigen domain zetten en hem "stiekum" laten installeren, zodat je niet naar de MM site gelinkt wordt.

of is dat niet de bedoeling??
En gelukkig kan dat dus niet.......

Tenminste niet als je de security settings goed hebt staan. Anders zou jij zo maar een plugin bij mijn browser mogen installeren?
Denk het niet he....

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
als je geen flashplugin hebt en je komt toch op een flashsite, dan hoef je toch alleen maar op ja te drukken en dan heb je m? tenminste, zo gaat dat bij mij altijd.
ik snap die link naar de mm site ook nooit... of ligt het aan mij?

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dus gewoon of het mogelijk is om een Flash (MX) movie online te tonen zonder dat de gebruiker enige moeite hoeft te doen, dus bijv zonder een plugin te installeren. Dus dat het al ingebouwd is in de Swf. Vinden jullie dat geen goed idee? De filesize wordt dan uiteraad iets groter.

Voordeel hiervan is dat browser en platform onafhankelijkheid...
Maar het kan dus niet?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op maandag 25 maart 2002 18:51 schreef Cool_Duck het volgende:
Ik bedoel dus gewoon of het mogelijk is om een Flash (MX) movie online te tonen zonder dat de gebruiker enige moeite hoeft te doen, dus bijv zonder een plugin te installeren. Dus dat het al ingebouwd is in de Swf. Vinden jullie dat geen goed idee? De filesize wordt dan uiteraad iets groter.

Voordeel hiervan is dat browser en platform onafhankelijkheid...
Maar het kan dus niet?
iets vaags: de oude site van ns.nl had toch ook voor die hele zoekfunctie een .exe die uitgevoerd werd... of was dat nou fake?
want als zij dat kunnen, zou dit ook moeten kunnen...
zoiets van; je start de swf, hij installeert de plugin als deze er nog niet zit, en hij speelt hem af...
komt erop neer, dat hij (of tenminste een soort link) bij de swf in moet zitten).

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Zou in inderdaad handig zijn..
Nu Flash MX uit is wil ik er gerust mee experimenteren... maar ik ben bang dat niemand mijn filmpjes kan zien omdat ze de plugin nog niet hebben!!
En net nu bijna iedereen de flash 5 plugin heeft!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 15:30 schreef LuCarD het volgende:

[..]

Tenminste niet als je de security settings goed hebt staan. Anders zou jij zo maar een plugin bij mijn browser mogen installeren?
Denk het niet he....
Idd, ik bepaald zelf wel welke plugins ik geïnstalleerd wil hebben. Daar heb ik geen webmaster voor nodig.

Verwijderd

En hiermee zou flash nog meer standaard worden dus... net zoals met SVG toch :? ( /me is nie zo bekent op dit gebied)

Hmm, ik dacht dat flash 7 (oid) SVG based is, dus dan heb je deze 'revolutie' toch al :?

Wie kan er meer over vertelluh!!! :)

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 25 maart 2002 19:08 schreef Dark Blue het volgende:

[..]

iets vaags: de oude site van ns.nl had toch ook voor die hele zoekfunctie een .exe die uitgevoerd werd... of was dat nou fake?
Dat was niet vaag, dat werd gewoon serverside uitgevoerd. Een custom component, wat net zo goed als DLL of als component via ASP had kunnen worden benaderd.

Maar goed, back ontopic. De SWF word in de html pagina embed of als object geimplementeerd. Iedere browser die dat ondersteunt ( vanaf IE 3.0 en Netscape 2.0 ) zal, als de benodigde plugin niet aanwezig is, deze trachten te downloaden vanaf de gespecificeerde locatie. Waarom zou deze check nog automatisch in de SWF zelf moeten zitten?

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Op maandag 25 maart 2002 15:30 schreef LuCarD het volgende:

[..]

Denk het niet he....
nee dat begrijp ik ook! :)
maar je bent die link naar de MM site kwijt.

Ik denk dat we hier nog veel woorden aan vuil kunnen maken, maar het is nu eenmaal noodzaak om de plugin te install'n en dat gaat niet ongemerkt...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 21:11 schreef Silverburst het volgende:
Zou in inderdaad handig zijn..
Nu Flash MX uit is wil ik er gerust mee experimenteren... maar ik ben bang dat niemand mijn filmpjes kan zien omdat ze de plugin nog niet hebben!!
Ja dit is precies wat ik bedoel. :) Nou ongeveer dan.
Dit moet toch wel kunnen?

Keyword = embed...

Hoe zou het zijn als we geen 1 plugin meer hoeven te downloaden als de ontwikkelaars hier een oplossing voor hebben? Zou fantastisch zijn in mijn optiek. Good idea?? 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 21:14 schreef Nelis het volgende:

[..]

Idd, ik bepaald zelf wel welke plugins ik geïnstalleerd wil hebben. Daar heb ik geen webmaster voor nodig.
Uiteraad, maar zou het geen gemak zijn als je geen plugin hoeft te installeren en de Flash movie meteen kunt viewen?

Mijn bedoeling is dus zonder te installeren, een Flash filmpje kunnen bekijken. Technisch is dit uiteraad mogelijk maar de vraag is hoe. Er mag wel Flash plugin software ergens in de browser inzitten, maar installeren hoeft dan niet. In andere woorden, dit heeft eigenlijk: in de browser ingebouwd. Of zelfs beter: in Windows of Mac ingebouwd.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:17

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 26 maart 2002 00:45 schreef Cool_Duck het volgende:
Mijn bedoeling is dus zonder te installeren, een Flash filmpje kunnen bekijken. Technisch is dit uiteraad mogelijk maar de vraag is hoe.
En daar gaat het voordeel van de plugin. Nu moet je dus voor elke flashmovie de bytecode binnenhalen die ervoor zorgt dat je fijne kleine flashmovie op het scherm getoond wordt. Een overhead van vele kilobytes. Is daarnaast ook nog eens lastig uit te voeren, aangezien een executable heel anders met systemcalls omgaat op een PC dan op een Mac of een Linuxbak.

Dan is java op zich wel weer een oplossing, maar laten we Flash alsjeblieft niet trager maken dan het is :)

En dan heb je ook nog es het probleem dat iedere gek dan executables uit zou kunnen laten voeren op mensen die een site bezoeken, en dat is wel het laatste dat je zou willen.
Er mag wel Flash plugin software ergens in de browser inzitten, maar installeren hoeft dan niet. In andere woorden, dit heeft eigenlijk: in de browser ingebouwd. Of zelfs beter: in Windows of Mac ingebouwd.
Zal toch weer moeten worden geupgrade bij het verschijnen van een nieuwe Flashversie. Nee, gaat niet werken, echt niet.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op maandag 25 maart 2002 21:11 schreef Silverburst het volgende:
Is dat een gok of zijn dat stats? Als het statistische gegevens zijn en ze komen niet van de site van Macromedia dan ben ik wel benieuwd waar je dat hebt zien staan.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op maandag 25 maart 2002 15:04 schreef oh,when?:
:D Alsof je een deur op slot doet en de sleutel er maar bijplakt voor het geval je geen sleutel bijhebt... ;)
Nog erger, de sleutel aan de andere kant van de deur plakken >:)
Op dinsdag 26 maart 2002 08:13 schreef OzBoz het volgende:

Is dat een gok of zijn dat stats? Als het statistische gegevens zijn en ze komen niet van de site van Macromedia dan ben ik wel benieuwd waar je dat hebt zien staan.
Stats van Macromedia.com

Total number of Web users (IDC) December 2001
422 million

Percentage who can view Macromedia Flash content (NPD)
98.3% (total: 414 million)

Ubiquity of Macromedia Flash by Version (Europe):
Flash 2 97.1%
Flash 3 96.7%
Flash 4 94.6%
Flash 5 88.2%

Valt dus wel mee, met de penetratie!

Gister kwam ik trouwens op een site en daar moest ik perse flash player 5 hebben, terwijl ik al de mx-player heb. Kon dus met geen mogelijkheid verder op de site. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op dinsdag 26 maart 2002 10:09 schreef BtM909 het volgende:
Gister kwam ik trouwens op een site en daar moest ik perse flash player 5 hebben, terwijl ik al de mx-player heb. Kon dus met geen mogelijkheid verder op de site. :)
Ligt aan detectie script van die website, alleen checken op Flash 5 en niet op Flash 5 en hoger...

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 10:33 schreef oh,when? het volgende:

[..]

Ligt aan detectie script van die website, alleen checken op Flash 5 en niet op Flash 5 en hoger...
/me denk dat dat een best logische gedachte gang is :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op dinsdag 26 maart 2002 10:33 schreef oh,when? het volgende:

I know, was ook ff offtopic. Wel grappig om het te zien. Ik zat een kwartier te klikken, maar kon nergens naar binnen. Er zat trouwens wel een link om een flash player te downen, maar je raadt het al, alleen MX player.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1