Beste mensen,
Ik heb het volgende probleem:

Ik moet een overzicht van de boekingen waarvoor de
reisdocumenten nog niet zijn verstuurd geven, en waarvan de
startdatum tussen 1 week en 2 weken na de huidige datum ligt.
Ik wil het volgende op m'n beeld hebben:
boekingnummer, startdatum, huidige datum, agentnummer,
agentnaam
Dit is wat ik heb:
2e vraag:
Ik moet een overzicht geven van de reizen waarvan de reisaanvangsdatum in de maand na de huidige maand ligt, en waarvan het aantal boekingen lager is dan 4.
Toon:
reisnummer, landcode, landnaam
Dit is wat ik heb:
En tenslotte:
Ik moet een overzicht geven van agenten die tot vandaag aan minder dan drie reizen zijn verbonden geweest.
Toon:
agentnummer, agentnaam, straatnaam, huisnr, postcode, plaatsnaam, land
Dit is wat ik heb:
Al deze queries werken niet naar behoren.
Tips en uitwerkingen zijn zeer welkom!
Houdt er svp rekening mee dat ik niet een SQL guru ben...
Ik heb het volgende probleem:
Ik moet een overzicht van de boekingen waarvoor de
reisdocumenten nog niet zijn verstuurd geven, en waarvan de
startdatum tussen 1 week en 2 weken na de huidige datum ligt.
Ik wil het volgende op m'n beeld hebben:
boekingnummer, startdatum, huidige datum, agentnummer,
agentnaam
Dit is wat ik heb:
code:
1
2
3
4
5
| SELECT Boeking.boekingnr, Boeking.vertrekdatum, Date() AS Huidige_Datum, Boeking.agentnr, Agent.voorletters, Agent.achternaam, Boeking.reisdoc_verstuurd FROM (Agent INNER JOIN Boeking ON Agent.agentnr = Boeking.agentnr) INNER JOIN Boeking_Verblijf ON Boeking.boekingnr = Boeking_Verblijf.boekingnr WHERE Boeking.reisdoc_verstuurd='niet' AND Day(boeking.vertrekdatum)>Day(Date())+6 AND Day(boeking.vertrekdatum)<Day(Date())+15; |
2e vraag:
Ik moet een overzicht geven van de reizen waarvan de reisaanvangsdatum in de maand na de huidige maand ligt, en waarvan het aantal boekingen lager is dan 4.
Toon:
reisnummer, landcode, landnaam
Dit is wat ik heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| SELECT Reis.reisnr, Reis.landcode, Reis.landnaam, Boeking.vertrekdatum, Boeking.boekdatum FROM Reis INNER JOIN Boeking ON Reis.reisnr = Boeking.reisnr WHERE MONTH(Boeking.vertrekdatum) = MONTH(Date()) +1 AND (select COUNT(reis.reisnr) FROM REIS WHERE reis.reisnr < '4'); |
En tenslotte:
Ik moet een overzicht geven van agenten die tot vandaag aan minder dan drie reizen zijn verbonden geweest.
Toon:
agentnummer, agentnaam, straatnaam, huisnr, postcode, plaatsnaam, land
Dit is wat ik heb:
code:
1
2
3
4
5
6
| SELECT Agent.agentnr, Agent.achternaam, Agent.straatnaam, Agent.huisnr, Agent.postcode, Agent.plaatsnaam, Agent.landnaam FROM Agent WHERE (SELECT COUNT(agentnr) FROM Agent_Reis WHERE agentnr < 100 GROUP BY agentnr <>False); |
Al deze queries werken niet naar behoren.
Tips en uitwerkingen zijn zeer welkom!
Houdt er svp rekening mee dat ik niet een SQL guru ben...