Philips 109P of Iiyama VMP 454?

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Effe helpen jongens.
Ik kan niet kiezen tussen een Philips 109P en een Vision Master Pro 454. :D
(Ik heb al honderd keer gesearched :7 ) Volgens een aantal topics hier is het zo dat bij alle twee monitors de lijntjes zitten. (Tenminste dat denk ik :P )
Maar ik weet gewoon niet welke ik moet nemen..... ;(

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:01

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

De philips dus.
gewoon omdat ik de 17" variant heb >:)

Tweakers Discord

Verwijderd

Op die lijntjes moet je niet letten, die zie je toch niet meer als je 1 dag met zo'n scherm gewerkt heb. Wat wel belangrijk is, is de support. De support van Iiyama is ronduit beroerd. Bij een defect aan je monitor moet je soms je monitor wel 3 keer laten ophalen voordat 'ie gerepareerd is... Ik weet niet hoe de support bij Philips geregeld is, maar slechter dan Iiyama kan niet.

En wat kwaliteit betreft: dat onloopt elkaar ook allemaal niet zo veel. Ik zou voor de Philips gaan :)

• Dutchmega
  • Niet online
Ik had al de Philips besteld :P
Maar ik zit al 2 maanden te wachten.
Ze zeggen bij veel winkels dat ze de Philips monitoren niet kunnen leveren... Dit is gewoon shit.,...

Verwijderd

De 454 ligt toch rond de 500 euro? Voor die prijs heb je monitoren van Samsung, Eizo en Sony. Imo beter dat Iiyama en levering is goed.

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Kheb zelf de 17" versie van philips en ben er zeer tevreden over, zeer strak en scherp beeld. En die lijntjes, owh jah da's waar, ik was bijna vergeten dat ze er zaten :) Neej die zie je in het begin een paar keer, maar ik zou niet eens meer weten dat deze monitor ze had bij wijze van spreke.

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Doe maar de Iiyama. Ik heb namelijk ook een Iiyama, en die werkt goed. Lees een paar reviews zou ik zeggen. Niet letten op mensen die zeggen dat je een bepaalde monitor moet hebben omdat zij die toevallig ook hebben of zo.
Maar doe maar de Iiyama, want die heb ik ook :) >:)

• Dutchmega
  • Niet online
Ik wacht nog 2 weken op de Philips en daarna bestel ik de Iiyama. ;)

Verwijderd

IIYAMA!!

...is gewoon goed.

Verwijderd

BTW wel raar dat Philips leveringsproblemen heeft, die tent is toch niet failliet ofzo?

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 15:26 schreef timotee het volgende:
IIYAMA!!

...is gewoon goed.
Daarnet werd al gezegd slechte service. En als je een aantal grote topics leest hier op tweakers.. is het niet subjectief om te zeggen dat het niet "gewoon goed" is. No flame intended, maar geef graag meer een inhoudelijk boodschap of zeg gewoon niets.

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Op maandag 25 maart 2002 15:27 schreef Racetows het volgende:
BTW wel raar dat Philips leveringsproblemen heeft, die tent is toch niet failliet ofzo?
Ff offtopic, ben je een Audirijder? Zo ja, Xcellent choice. Wat rij je?

Ow, enne, het is flauw om te zeggen dat je Iiyama links moet laten liggen vanwege de serivce. Het zijn hele goede monitoren. Elk merk heeft gewoon zo zijn goede punten en slechte punten.
Goed, service is belangrijk, maar ik heb liever een toppie monitor met brakke service dan een brakke monitor met goede service. Maar ja, that's just me :)

edit:
Maar dit wil dus niet zeggen dat ik vind dat Iiyama een brakke service heeft. Ik heb daar geen ervaring mee.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik heb ook de philips 109p20 besteld, maar ik hoorde dat het idd even kan duren voor ie er is.. :(
zat ook eerst te twijfelen over die iiyama, maar de kwaliteit valt me tegenwoorden beetje tegen...
ik w8 wel.

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 16:01 schreef Jules het volgende:

[..]

Ff offtopic, ben je een Audirijder? Zo ja, Xcellent choice. Wat rij je?
Ik ben nog maar een paar maanden 18 en heb dus nog niet m'n rijbewijs, gaat wel al snel komen gelukkig :) Maar ik rijd dus nog geen Audi, maar ben wel gek van Audi.

Verwijderd

Ik heb voor precies dezelfde keuze gestaan, In de winkel adviseerden ze mij toch de Philips, omdat de 19" monitoren van Illyama gewoon van mindere kwaliteit zijn dan hun 17" en daarnaast de service idd zoals al eerder verteld werd sterk achteruit is gegaan.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:15

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Even voor alle duidelijkheid, de service van iiyama laat idd wat te wensen over...Maar de nieuwe serie (454) is echt een hele leuke monitor en kwam verassend goed uit de test bij toms harware

• We Are Borg

We Are Borg

Op maandag 25 maart 2002 15:26 schreef timotee het volgende:
IIYAMA!!

...is gewoon goed.
Krentebollen, zijn gewoon lekker |:(

Verwijderd

Die indruk heb ik ook.

En wat ik niet niet begrijp is dat de 454 goed uit de test kwam bij Tom's hardware: ik heb de 454 gezien en ff mee gewerkt, maar ik zie nog steeds golvende letters (hier is trouwens een topic over geweest) zoals bij die andere oudere modellen. (er zat btw een gforce 2 mx400 kaart in) Met dat gegeven ga ik liever voor een sony, samsung, philips of eizo.
Op maandag 25 maart 2002 16:30 schreef Calavaro het volgende:
Ik heb voor precies dezelfde keuze gestaan, In de winkel adviseerden ze mij toch de Philips, omdat de 19" monitoren van Illyama gewoon van mindere kwaliteit zijn dan hun 17" en daarnaast de service idd zoals al eerder verteld werd sterk achteruit is gegaan.

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Ja dat snap ik dus niet. Ik heb nog een Vision Master Pro 450 (19" Diamondtron).
Ten tijde van de release van deze monitor was iedereen erg te spreken over de kwaliteit daarvan.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

De ene monitor is de andere niet, monitoren verschillen nou eenmaal per exemplaar, maar ik denk gezien de reviews en de meeste reakties van mensen die er reeds eentje hebben, dat de Iiyama Vision Master Pro 454 een hele goeie monitor is. Overigens kost hij zo'n € 550 en geen € 500 en voor dat geld heb je trouwens echt geen 19 inch Eizo met een trinitron/diamontdron beeldbuis hoor, dan moet je al gauw aan zo'n € 800 gaan denken. Volgens mij is de Philips ook duurder dan de Iiyama en van Philips heb ik heel mijn leven nog niks goeds gehad (op een weinig gebruikte cd-speler na) dus ik zou voor de Iiyama gaan. Ik ga hem ook deze week nog bestellen!!

Verwijderd

Het feit dat de Philipsen zo slecht leverbaar zijn, zegt toch wel iets over de goede kwaliteit (er is dus veel vraag naar)

• We Are Borg

We Are Borg

Op dinsdag 26 maart 2002 08:50 schreef CooLKillaH het volgende:
Het feit dat de Philipsen zo slecht leverbaar zijn, zegt toch wel iets over de goede kwaliteit (er is dus veel vraag naar)
Of het is gewoon een baggere levering |:(...Omdat iets slecht geleverd kan worden, betekend niet dat het goed is

Verwijderd

Ik zou zeker voor de Philips gaan..
De service van Iiyama is ronduit bagger.

Teleplan die de reparaties uitvoerd, lijkt
weinig aan een reparatie te doen. Het is zwaar irri
dat je bij een reparatie geen report krijgt.

Mijn monitor is nu sinds eind december weg inmiddels zijn
we aan gekomen bij de vierde reparatie!!
Ik heb ze VOOR de derde reparatie een digi foto gestuurd
waarop de exacte klacht te zien is. (kleurprobleem)
Wat blijkt nu na de vierde keer opsturen; ze hebben een zwart-wit uitdraai gemaakt van de foto en die aan de reparateur gegeven. Krijg ik vorige week een belletje van ze dat ze de klacht niet kunnen vinden, rarararara...!
Bij het opnemen van een klacht noteren ze er maar 1 ipv 3 klachten die ik opgeef!
Een aantal van de dames daar kunnen amper nederlands, hoe moeten wij als klant een klacht doorgeven. 50% van de klacht gaat verloren door het taalgebrek. Met alle respect voor de dames, maar 1 dame wist nog eens niet hoe ze 'winkel' moest schrijven toen ik het uitsprak.

Nee ik zit er zwaar over te denken om binnekort een Philips te kopen.. Mijn werkgever heeft afgelopen maand zo'n philips gekocht bij parad****; ziet er goed uit!

Ik weet overigens niet hoe het met de gar. van philips is;
-ook drie jaar?
-en krijg je een leen monitor?
Iets wat bij Iiyama wel het geval is.

Succes bij je aankoop.

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 00:32 schreef MegaJurk het volgende:
De ene monitor is de andere niet, monitoren verschillen nou eenmaal per exemplaar, maar ik denk gezien de reviews en de meeste reakties van mensen die er reeds eentje hebben, dat de Iiyama Vision Master Pro 454 een hele goeie monitor is. Overigens kost hij zo'n € 550 en geen € 500 en voor dat geld heb je trouwens echt geen 19 inch Eizo met een trinitron/diamontdron beeldbuis hoor, dan moet je al gauw aan zo'n € 800 gaan denken. Volgens mij is de Philips ook duurder dan de Iiyama en van Philips heb ik heel mijn leven nog niks goeds gehad (op een weinig gebruikte cd-speler na) dus ik zou voor de Iiyama gaan. Ik ga hem ook deze week nog bestellen!!
Wel eens op pricewatch gekeken? 454 staat er goedkoopst voor rond de 500 euro. De 19' EIZO F730 is rond de 550. O.k. de Philips 109P is 625 euro, maar de 109P20 19" is ook rond de 500 euro. Samsung heeft ook dergelijke modellen, de Samsung Syncmaster 959NF 19" en 900IFT DynaFlat 19" ook rond 500 euro. Al die prijzen liggen dus redelijk dicht bij elkaar.

De review van PCWorld ook gelezen over de 454? "An interesting monitor with two inputs and built-in speakers, but average picture quality."

En verder:
Although it packs plenty of features, the Vision Master Pro 454 has merely average image quality. Text screens in our tests were reasonably sharp, but we saw some fuzziness at the edges of the letters, making them slightly difficult to read. The monitor rendered images reasonably well, but the colors weren't as accurate or lucid as we saw from other models that are less expensive. The speakers are adequate for casual use, but they produce rather weak, tinny sound that's nowhere near as good as sound from a separate set of speakers. And all of these features come at a price: The Vision Master Pro 454 costs $440.
De rest van het artikel:
http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,90703,00.asp

Kortom, ik zou nooit die Iiyama monitor kopen. Ik heb ook die golvende letters gezien, en plaatjes zijn ook niet om naar huis te schrijven. En dan is er nog de slechte service. Dus mijn advies: koop geen Iiyama! 8-)

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik had het over een Eizo met een Diamondtron beeldbuis, de T765 ofzo...die kost zo'n € 800.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Sinds een paar uurtjes heb ik de IIyama Vision Master Pro 454 en hij heeft een prima beeld!! Erg scherp, heldere en egale kleuren en niks geen last van trillende lettertjes ofzo.

• knights16
  • Laatst online: 11-08 14:56
grappig zeg
ik ben net een paar dagen ook aan hte twijfelen tussen deze 2..

maar de 109P is toch gewoon de 109P20?

hehe de P40 is er ook al!, met een BNC aansluiting maar deze is nog bijna nergens te krijgen, en zal wel weer wat duurder zijn... als de 109P20 een bnc had had ik hem zeke rgekocht...

PVoutput

• nicodepico
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-04-2022
Ik heb de philips 109P40 sinds een week......ik had de 109p20 besteld.
maar dus deze gekregen, ik ben er zeer tevreden mee
stak beeld etc...en die lijntjes......die zie na een uurtje al niet meer..je moet ze echt zoeken
En de prijs is volgens mij dezelfde

vrgr nico :9

Win xp pro Amd xp1800+ mobo MSI KT3 utra 512mb 333mhz 2x(raid) Maxtor 60gb 7200 ATI radeon aiw 8500dv Aopen 600A Hp cdrw 8100i Dvd pioneer 104 lan Realtek 10/100 Philips 109P4 19" Logitech internet navigator Logitech Dual optical Canon 520 printe

• nicodepico
de 109p is dezelfde als 109p20 trouwens :)

Win xp pro Amd xp1800+ mobo MSI KT3 utra 512mb 333mhz 2x(raid) Maxtor 60gb 7200 ATI radeon aiw 8500dv Aopen 600A Hp cdrw 8100i Dvd pioneer 104 lan Realtek 10/100 Philips 109P4 19" Logitech internet navigator Logitech Dual optical Canon 520 printe

• nicodepico
Op zondag 26 mei 2002 14:59 schreef nicodepico het volgende:

• BlubberZwijn
  • Laatst online: 11-08 15:51
ik ben ook van plan de 454 te kopen, maar is het echt zo erg met trillende lettertjes?
Ik ben er niet zo erg kritisch op, zit nu met 15" compaq v55 dus zal voor mij zelfs met een slechte monitor een hele vooruitgang zijn ;)

• CV_SmileY
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

(jarig!)
Op zondag 26 mei 2002 14:59 schreef nicodepico het volgende:
er zijn 3 soorten 109P namelijk :

109P10 (oud model)
109P20 (is er net uit)
109P40 Nieuwste type (opvolger dus van de 109P20)

• knights16
erh

die P20 is er al wel een tijdje hoor, en de P40..
dat is een P20 met ALLEEN een BNC ernijop
zelfde specs ;)

maar verder klopt je verhaal wel,

PVoutput

• CV_SmileY
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

(jarig!)
Op zondag 26 mei 2002 15:58 schreef knights16 het volgende:
erh

die P20 is er al wel een tijdje hoor
met 'is er net uit' bedoel ik niet : 'is net uit'

• knights16
ja psiez

PVoutput

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
De service van Philips werkt zo:

Probleem in de eerste 2 weken en je krijgt een nieuwe.

Probleem daarna, dan krijg je een gerepareerde met dezelfde productie datum als de jouwe.
Ze zijn wel snel, maar als je na 2 weken een kleinschoonheids foutje hebt, zou ik niet gaan ruilen.

• knights16
ja
dat van die datum maakt niet uit.
en je krijgt wel weer opnieuw garantie!

PVoutput

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

ik heb de Philips 109P10:

fijn beeld, goede resolutie (1280*1024@100Hz) <- hoger mogelijk natuurlijk :-)

mooi plat beeld
lekker scherp, ruimte besparend ontwerp behuizing
genoeg opties onder beeldinstellingen
(de optie -auto calibrate- voor de kleuren werkt er fijn)

Ik vind het al met al een erg mooie monitor, en hij werkt fijn.

ik kan geen nadelen van deze monitor bedenken, als heb ik af en toe via mijn BNC kabel een beetje raar beeld, een soort verticale strepen, wat ik eigenlijk alleen maar op de resolutie 1280*1024 heb. Ik heb dat probleem niet via een gewone D-sub kabel, en ook niet bij andere resoluties, het kan goed aan de kabel liggen (hoewel die 70gulden was) of aan m'n videokaart, een ViperV550 met TNT chip.

Dit probleem heb ik eigenlijk bijna nooit, en soms is het weg als ik de stekker van de BNC kabel er opnieuw indoe.

magoed, voor de verdere rest is het een superfijne monitor, succes met je keuze

p.s. iemand anders met die probleem? of iemand die weet waar het aan ligt

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• knights16
zitten die kabels goed vast?

PVoutput

Verwijderd

phiips gewoon goed. en die maken niet van die maffe storende geluiden bij het wisselen van ress. en bij het aan zetten.

Verwijderd

Garantie van Philips is inderdaad perfect. Bellen met de klantenservice. P-nummer noteren en de volgende dag staat UPS voor de deur om je monitor om te wisselen. Uiteraard alleen als je monitor niet ouder dan 2 weken is.
Als je montitor ouder is, zal er ook wel een goede regeling zijn, ik ken die alleen niet. Mijn 17 inch was onscherp en dus omgewisseld.

Iiyama, heb ik eigenlijk nog nooit problemen mee gehad en overweeg nu ook om de 454 aan te schaffen *D

Verwijderd

De Philips 109P20 komt in de recente duitse C't als beste uit de test in de prijsklasse. Alleen Eizo en Sony waren beter, maar ook veel duurder

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Op zondag 26 mei 2002 20:22 schreef knights16 het volgende:
zitten die kabels goed vast?
jep, zo vast als ik ze kan krijgen :D bij een vorige monitor had ik ook zo'n soort probleem, ook met BNC hetzelde type kabel, maar er was toen iets mis met die kabel (pinnetje krom) ben toen terug gegaan en heb een nieuwe gekregen. De stekkers zitten naar mijn mening goed vast, misschien ligt het aan mijn ViperV550 omdat hij zo oud is en sloom RamDac heeft ofzo?? of te weinig geheugen 16mb??

Kweenie, misschien maar eens proberen met de GF2 van m'n bro :7

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Verwijderd

Wat wordt hier een hoop onzin verkocht zeg. Nog nooit zoveel gelul in 1 bericht gelezen. Daar gaan we weer.........ik heb gehoord en ik heb gelezen in die review en ik in die.

Vraag in het vervolg advies aan mensen die daadwerkelijk een monitor hebben waar om gevraagd wordt, dus de philips 109P en de iiyama VMP454. Als je 10 verschillende reviews leest dan krijg je 10 verschillende antwoorden omdat er veel te veel subjectieve reacties worden losgelaten (dat ik zo pissed off ben is eigenlijk ook subjectief maar ja......)

Ik heb een iiyama VMP454 en het is een geweldige monitor. beeld is scherp tot in elke hoek en nee de letters dansen niet maar staan rotsvast (sommigen doen verdomme net of iiyama een groenteboer is die toevallig ook wat monitors verkoopt via de achterdeur maar zo werkt dat gelukkig niet.

Verder is de functie waarmee je kunt veranderen van lichtintensiteit geweldig. Als je een spel doet of je kijkt een film dan wordt het beeld een stuk helderder als je die functie gebruikt en dat is echt super om te zien (spellen zijn in 1 keer een stuk mooier om te spelen.

Vormgeving van de iiyama is erg futuristisch en moet je van houden. Ik vind het in ieder geval erg mooi.

Contrast, helderheid en functionaliteit in 1 woord, geweldig. Alle functies zitten in de voet verwerkt en je hebt zelfs de beschikking over een usb hub.

Dus wees a.u.b. niet bang voor dansende letters of andere rare dingen van deze monitor en mocht je een slecht exemplaar hebben dan ruil je hem om.

En nu iemand die tevreden is over zijn philips 109P want dat zal ongetwijfeld ook een goede monitor zijn en vertel dan ook even over de extra functies als die er zijn en de prijs.

Ik heb mijn iiyama vmp 454 gekocht voor 502 euro bij hg computers in enschede (niet slecht he!

Verwijderd

Ik heb sinds een week een Iiyama vision master pro 454 :) , de vormgeving van de monitor vind ik fantastisch!
De rest van me computer moet nog bezorgd worden >:) , daarom heb ik de monitor alvast geprobeerd op een iets oudere computer van mijn ouders. Nu bleek dat de monitor een ronduit belabberd beeld gaf, de hoeken waren vaag en een klein venster in het midden van mijn bureuablad geeft ook geen scherpe letters weer :'( . De computer waarop ik de monitor heb getest beschikt over een Hercules Geforce 2 MX 400 videokaart. Heeft iemand enig idee of het aan de videokaart zou kunnen liggen?

(Misschien een beetje off topic :o )

Verwijderd

In ieder geval een oud topic. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.