[XML] problemen met win95 (MSXML.DLL 5.00.2314.100

Pagina: 1
Acties:

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10-09 08:19

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Hallo,

Ik heb in Delphi een programmatje gemaakt die bestanden in XML omzet en terug zet vanuit XML. Dit werkt allemaal prima, behalve op een windows 95 pc. Daar geeft hij problemen. Ik heb IE5 erop gezet, die draait ook op de win98/2k pc's en daar werkt alles prima.

Het probleem is dat als er een waarde uitgelezen moet worden er een foutmelding komt.

Weet iemand misschien of dit een bekend probleem is onder win95??? Ik weet zeker dat er geen fouten in de source zitten.

p.s. de fout is field 'mijn_tag_naam' is of an unknown type. Maar deze had al een waarde moeten hebben, daar is het al fout gegaan.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Controleer de imports van jou programma en die library eens op functies die eventueel gewijzigd zijn tussen versies door. Heb je de Microsoft Knowledge Base al geraadpleegt? Daar zijn veel van dit soort dingen meestal wel te vinden (al moet je er meestal ontzettend ingewikkeld voor zoeken).

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10-09 08:19

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Ik heb daar gekeken, maar dat had niet veel resultaat.

Is er iemand die nog een suggestie heeft??

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:21
Kan die pc dan wel gewoon xml bestanden weergeven?

En controleer of de xmldom (libxml2.dll) wel goed geladen kan worden en niet een aantal dll's ontbreken waar ie afhankelijk van is... Je kan dat doen met een programmatje als Depends. (even bij cnet zoeken... :P)