[Beehive]Probleem met nesten scrollbar in layer

Pagina: 1
Acties:

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025
Ik ben hier bezig om een site van een growshop om te zetten in html voor m'n huisgenoot, en dat doe ik met beehive.

Nou is het de bedoeling, dat je als je op 1 van de menuitems klikt, hij dan dmv. filereader.js de content van een de contentlayer vervangt door de content van die menu optie.

Dás allemaal geen probleem, maar ik mag geen scrollbar in die contentlayer nesten. daar wordt de dynscroll event niet goed doorgegeven :{

Iemand die weet hoe ik het wel op kan lossen? Anders moet ik met een iframe gaan werken :r

Stop uploading passwords to Github!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
* r0bert Post met veel tegenzin een reply:

Waarom vraag je het Clay zelf niet even ?

//edit: Mail hem dan gewoon even. Ik weet zeker dat hij de beste is die je kan helpen :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op maandag 25 maart 2002 13:58 schreef papa_eend het volgende:
Dás allemaal geen probleem, maar ik mag geen scrollbar in die contentlayer nesten. daar wordt de dynscroll event niet goed doorgegeven :{

Iemand die weet hoe ik het wel op kan lossen? Anders moet ik met een iframe gaan werken :r
In die example file van de Beehive zitten er 2 layers in elkaar, dat weet je? (ik betwijfel of je die example ooit gelezen hebt :+)
Die buitenste is dan de container en in de binnenste zit geloof ik de scrollbar. Maybe dat het daaraan ligt?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• SchizoDuckie
Op maandag 25 maart 2002 19:06 schreef r0bert het volgende:
* r0bert Post met veel tegenzin een reply:

Waarom vraag je het Clay zelf niet even ?
omdat ik em zowat niet online zie op icq, en hij hier wel vaker komt :)
Op maandag 25 maart 2002 19:12 schreef Dark Blue een stukje:

[..]
neej, hij geeft gewoon de scroll event niet door omdat die layer een soort van iframe geworden is vermoed ik..

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

De scrollbar ondersteunt zelf het wijzigen van de content, het is juist de bedoeling dat je die optie gebruikt in plaat van de hele scrollzooi zelf in een layer te gooien.

• SchizoDuckie
Op dinsdag 26 maart 2002 09:33 schreef Bosmonster het volgende:
De scrollbar ondersteunt zelf het wijzigen van de content, het is juist de bedoeling dat je die optie gebruikt in plaat van de hele scrollzooi zelf in een layer te gooien.
Jaa, en hoe krijg ik dan 2 scrollbars naast elkaar in een systeem waar ik de ene keer 2 scrollbars nodig heb, en de andere keer bijv. alleen maar een stukje text, of een flash intro...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

? 2 scrollbars? :P

Geen idee oftie dat ondersteunt, heb het niet geschreven, maar neem aan dat Clay het enigszins objectgeorienteerd heeft opgezet. Dus ook meerdere scrollbars zouden mogelijk moeten zijn.

Al lijkt het me een nogal vaag ontwerp dan :P

• SchizoDuckie
Op dinsdag 26 maart 2002 11:20 schreef Bosmonster het volgende:
? 2 scrollbars? :P

Geen idee oftie dat ondersteunt, heb het niet geschreven, maar neem aan dat Clay het enigszins objectgeorienteerd heeft opgezet. Dus ook meerdere scrollbars zouden mogelijk moeten zijn.

Al lijkt het me een nogal vaag ontwerp dan :P
Is het ook, maar 't is niet van mij :P

't is echt een overervings probleempje, want met een Iframe werkt het inderdaad wel.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

* Clay was van het weekend voor het eerst ooit skieen, in oostenrijk :D

Als je hier kijkt:
http://www.nvlf.nl/razor/grow/documents/prijslijst/index.php

zie je dat dat bout als je probeert te scrollen, dus de scrollbar wordt iig in de verkeerde layer gezet. Dat het in de site zelf dan helemaal niet werkt is wel een beetje vreemd. Het zou kunnen dat de layer waar de scrollbar inzit zelf al mouseevents heeft, en events op layers die in layers zitten die zelf ook events hebben gaat niet goed, dan wordt de buitenste layer genomen voor het event, en dat zit in de browser zelf. :{ alleen zie ik geen mouseevents aan andere layers hangen...

Dus dan ligt het waarschijnlijk gewoon aan de clip/nest constructie, maar helemaal snappen doe ik het dus niet. Ik zou toch gewoon standaard een scrollbar erin zetten die op de content layer staat ingesteld. de layer.read doet dat via de filereader vanzelf een scrollbar update als de content binnen is, maar dan heb je dus idd nog wel een probleem als je meerdere bars nodig hebt.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op dinsdag 26 maart 2002 12:20 schreef Clay het volgende:

Als je hier kijkt:
http://www.nvlf.nl/razor/grow/documents/prijslijst/index.php
...
Ik kom niet eens op de pagina! Een JavaScript error en de page blijft maagdelijk wit...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• SchizoDuckie
Op dinsdag 26 maart 2002 18:01 schreef BtM909 het volgende:

[..]

Ik kom niet eens op de pagina! Een JavaScript error en de page blijft maagdelijk wit...
view-source :P

Pagina: 1