Toon posts:

windows via een server.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal ff me vraag uitleggen :)
ik heb hier een pc staan. ik wil er geen hdd indoen zodat ie lekker stil blijft want ik ga hem gebruiken als divx/mp3 station bij me pc.
nou is het volgens mij mogelijk dat je de pc laat booten met behulp van een bootable netwerkkaart. ik wil nu dus de windows map zeg maar op een server zetten. hiervoor heb je een t-ftp voor nodig dacht ik?
hoe stel ik verder de bootrom in van de netwerkkaart. en welke bestanden moet ik op de server hebben staan.

Verwijderd

Ik weet niet zeker maar je kan je niet Win98 of zo vanaf een cdrom draaien.

En half jaartje geleden stond in C!T een artikel over win98 vanaf cd-rom.

Misschien is dat wat of maakt dat ook te veel herry???

Verwijderd

opzich wel een leuke oplossing zo'n cd speler waar je je OS op zet maar heb je dan een 2e cd romspeler waar je je DIVXen indoet. Of stream je die ook via de server

//offtopic
He itstim, ik ben al een tijdje op zoek naar dat nummer van C!T. Weet je toevallig welk nummer dat is? Dan ik kan hem in de bibliotheek opzoeken. Of weet iemand een online versie van het verhaal?. Alvast bedankt.
//offtopic

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 13:37 schreef steve-a17 het volgende:
[..]
Een bootrom is niet zomaar gemaakt. De meeste nieuwe systemen kunnen er niet eens meer behoorlijk mee booten. Als het wel kan heb je een chipbrander nodig; een bootrom (de naam zegt het al) is een (e)EPROM chip, en die kan dat kaartje echt niet zelf proggen.

misschien dat een harddiskje van 2 mb iets is? daar gaat dan al je bootzooi op, en de rest haalt ie van 't netwerk. Zo doen een hoop bedrijven het met hun thin clients. Daarvoor heb je 2 opties: 1) pak zo'n oud 50 mb hd'tje, maar die maken herrie.
2) koop een splinternieuwe thin-client HD (meestal een mb'tje tussen de 2 en 50), hoor je niet, zijn superklein, en kun je gewoon van booten.

edit:

en als je een stevige server hebt draaien, kijk dan eens naar windows Terminal server ;)

Verwijderd

USB-Drive :D

Alleen dan moet de bios daarvan kunnen booten natuurlijk |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 19:27 schreef MRwimlex het volgende:
opzich wel een leuke oplossing zo'n cd speler waar je je OS op zet maar heb je dan een 2e cd romspeler waar je je DIVXen indoet. Of stream je die ook via de server

//offtopic
He itstim, ik ben al een tijdje op zoek naar dat nummer van C!T. Weet je toevallig welk nummer dat is? Dan ik kan hem in de bibliotheek opzoeken. Of weet iemand een online versie van het verhaal?. Alvast bedankt.
//offtopic
ja de divx doe ik ook via de server dat do eik nu ook al alleen nu zit er dus nog een hdd in de pc en dat is de enige bron die nog herrie maakt :(

• HunterPro
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 19:38 schreef Le_Viper het volgende:
USB-Drive :D

Alleen dan moet de bios daarvan kunnen booten natuurlijk |:(
wat dacht je van een CD-rom met bootgegevens, en dat ie de rest van het net trekt? Geboot, CD er uit, gaan met die handel!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 19:34 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

Een bootrom is niet zomaar gemaakt. De meeste nieuwe systemen kunnen er niet eens meer behoorlijk mee booten. Als het wel kan heb je een chipbrander nodig; een bootrom (de naam zegt het al) is een (e)EPROM chip, en die kan dat kaartje echt niet zelf proggen.

misschien dat een harddiskje van 2 mb iets is? daar gaat dan al je bootzooi op, en de rest haalt ie van 't netwerk. Zo doen een hoop bedrijven het met hun thin clients. Daarvoor heb je 2 opties: 1) pak zo'n oud 50 mb hd'tje, maar die maken herrie.
2) koop een splinternieuwe thin-client HD (meestal een mb'tje tussen de 2 en 50), hoor je niet, zijn superklein, en kun je gewoon van booten.

edit:

en als je een stevige server hebt draaien, kijk dan eens naar windows Terminal server ;)
terminal server heb ik al eens gedraaid via win2k server en dat liep gewoon soepel (p3-1000), maar dan moet je eerst tog nog opstarten via een ander os om de client te kunnen starten. zo had ik het tenminste of is het wel mogelijk dat je zonder hdd opstart dan? bij terminal server kon ik namelijk clients maken met of 2 diskette's of 4 maar die moest je alsnog installeren.
en die thin client hdd's waar kan ik die kopen?

Verwijderd

Topicstarter

//offtopic
//offtopic
dit werkt volgens mj niet want je hebt tog een swap file nodig?

Verwijderd

Maak een boot flop met rdesktop
http://sourceforge.net/projects/rdesktop

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Op maandag 25 maart 2002 19:02 schreef itstim het volgende:
Ik weet niet zeker maar je kan je niet Win98 of zo vanaf een cdrom draaien.

En half jaartje geleden stond in C!T een artikel over win98 vanaf cd-rom.

Misschien is dat wat of maakt dat ook te veel herry???
Bij mij werkte het niet, windows wilde niet meer opstarten, maar dat lag volgens mij aan driver-beperkingen. Hardwareprobleempje dus. Ik ga het nog een keer proberen op m'n nieuwe PC.

//offtopic
//offtopic
Ik heb die C!T. Ff zoeken... ;)

[gevonden]
Hebbezz: het is C!T nummer 11, november 2000. Scannen + mailen?
[/gevonden]

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 19:53 schreef systeempje het volgende:
Maak een boot flop met rdesktop
http://sourceforge.net/projects/rdesktop
en welke bestanden zeet ik dan nog op de server?
heb nu dat bestandje gedownload maar in de zip staan alleen bestandsnamen zonder xtensie

edit- las niet goed dit kan ik dus gebruiken om terminal server mee te starten vanaf flop. tnx ff uitproberen.

als ieman dnog een oplossing weet zonder ternminal server hoor ik het graag

Verwijderd

Werkt het beste als je ehm winxp of windows 2000 server hebt
rdesktop is een klein terminal client voor linux op de home site van rdesktop staat hoe je de boot flop moet maken
weet de url niet uit mijn hoofd

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 19:59 schreef systeempje het volgende:
Werkt het beste als je ehm winxp of windows 2000 server hebt
rdesktop is een klein terminal client voor linux op de home site van rdesktop staat hoe je de boot flop moet maken
weet de url niet uit mijn hoofd
maar dan heb ik dus alsnog linux nodig en die moet op een hdd.......

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 19:54 schreef AdLentis het volgende:

[..]

Bij mij werkte het niet, windows wilde niet meer opstarten, maar dat lag volgens mij aan driver-beperkingen. Hardwareprobleempje dus. Ik ga het nog een keer proberen op m'n nieuwe PC.
[..]

Ik heb die C!T. Ff zoeken... ;)

[gevonden]
Hebbezz: het is C!T nummer 11, november 2000. Scannen + mailen?
[/gevonden]
graag doe dat maar, is altijd het proberen waard :)

Verwijderd

mja en dat is het hem dus niet met een bootflop die boot je pc van een flop en start gelijk dat terminal proggie op tada remote win200 of winxp desktop zonder hd...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 20:09 schreef systeempje het volgende:
mja en dat is het hem dus niet met een bootflop die boot je pc van een flop en start gelijk dat terminal proggie op tada remote win200 of winxp desktop zonder hd...
ff uitproberen dan maar nog. ff de bestanden op een flop zetten en de hdd eruit halen :)

• HunterPro
  • Niet online
Lijkt me overigens niet dat je via rdesktop via terminal services DivX wilt gaan kijken... check die resolutie en kleurendiepte :Y)

koop dan een stille HD... barracuda ofzoow :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 20:13 schreef |HunterPro| het volgende:
Lijkt me overigens niet dat je via rdesktop via terminal services DivX wilt gaan kijken... check die resolutie en kleurendiepte :Y)

koop dan een stille HD... barracuda ofzoow :)
terminal service kan je gewoon met 1024x768 gebruiken hoor.

Verwijderd

http://www.ltsp.org/contrib/diskless-windows-howto.htm

dit kan nog wel eens helpen
heb het zelf ook werkt perfect voor mij

Verwijderd

Topicstarter
heb het ff uitgeprobeerd met rtdesktop alleen dan krijg ik de melding ntdlr mist dus kotm dan vast omdat win2k erop stond. de schijf is er overigens uit alleen probeer het morgen ochtend wel ff op een pc waar gewoon 98 op staat.
of kan iemand anders ff testenof de pc boot via die diskette

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Op maandag 25 maart 2002 20:14 schreef steve-a17 het volgende:

[..]

terminal service kan je gewoon met 1024x768 gebruiken hoor.
Ahum... ooit wel eens fullscreen divx gekeken met directdraw uitgeschakeld? Dawiljenie! Dazzegtgeenporum! ;)

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Verwijderd

resolutie kun je zelf in stellen
heb hem zelf staan op #rdesktop -G 1280x1024 32bbp -U admin enz enz

hij staat dan op res van 1280x1024 met 32bit kleur...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 20:15 schreef systeempje het volgende:
http://www.ltsp.org/contrib/diskless-windows-howto.htm

dit kan nog wel eens helpen
heb het zelf ook werkt perfect voor mij
dit lijkt me al beter. ff uitproberen :D

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
redelijk stil hddtje erin, HDD powerdown op 1-10 mins en dan inloggen op een terminal server, bij terminal server hoeft nl. de hdd van de client niet te draaien... :)

anders gwone hdd met silentdrive eromheen

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 20:18 schreef systeempje het volgende:

welke tftp gebruik jij hierbij?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 20:19 schreef -LoOneY- het volgende:
redelijk stil hddtje erin, HDD powerdown op 1-10 mins en dan inloggen op een terminal server, bij terminal server hoeft nl. de hdd van de client niet te draaien... :)

anders gwone hdd met silentdrive eromheen
dat zou ook kunnen. alleen wil het in een plexi boxje maken dus als het kan het liefst zo weinig mogelijk onderdelen erin :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 20:18 schreef systeempje het volgende:

zou je een image van je flop kunnen toesturen?
ik gebruik namelijk geen linux en snap er heel weinig van :D ooit red hat x uitgeprobeerd :+

Verwijderd

mja kan het wel doen hoor maar als je ff zoekt op het met google kun je ze zelf downloadn met installer enz erbij is wat makkelijker dan dat ik moet zeggen welke files je moet editten.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 20:38 schreef systeempje het volgende:
mja kan het wel doen hoor maar als je ff zoekt op het met google kun je ze zelf downloadn met installer enz erbij is wat makkelijker dan dat ik moet zeggen welke files je moet editten.. ;)
maar dat editten doe je onder linux tog?

Verwijderd

Jep daarom is denk ik een install flop makkelijker

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 21:06 schreef systeempje het volgende:
Jep daarom is denk ik een install flop makkelijker
ja maar ik gebruik geen linux. ik kan linux installeren maar verder snap ik er nix van :)

Verwijderd

Ow sorry ik had die C!T ook staat het al ergens op internet of niet anders kan ik wel ff scannen en online zettu?
Pagina: 1