Toon posts:

Haperende DiVX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik DiVX afspeel loopt het beeld regelmatig achter op het geluid of het beeld hapert hier en daar. Ongeacht de speler die ik gebruik.
Ik heb een AMD 450 processor, 256 Mb werkgehgeugen en een Diamond Viper 550 grafische kaart.
Wat is het probleem en hoe kan ik het oplossen?

Alard Govers

Verwijderd

Andere codec proberen. De 4.12 versie werkt bij de meesten prima.

Verwijderd

5.0 moet ook gewoon goed werken. Is je processor niet gewoon te langzaam? Is het een k6-2 of -3?

edit:

Woei 700e post! 8-)

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02 10:31
ik heb het zelfde probleem

Processor: Pentium III 550Mhz
MbRAM: 256
Videokaart:nVidia TNT 2 32mb
egt kut gewoon, WIE HELPT MIJ?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:01

Jag

Kijk eens in deze topic: [topic=176077/1/100]

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-03 16:15
Ik heb het hier ook. Ik heb een asus v3800. Het probleem is bij mij opgelost als ik niet de nvidia driver installeer, maar de standaard MS driver die bij winXP zit.

Het probleem is nu, dat die standaard driver geen openGL ondersteuning heeft. Het is dus kiezen of delen...

btw: als iemand hiervoor een oplossing denkt te hebben, graag !

Verwijderd

Switch je desktop eens naar 800x600 resolutie en probeer het dan nog eens.

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Bij mijn oude compu (amd k6-2 450, viper 770 meen ik en 256 mb) haperde het ook vaak, toen bleek dat als ik het utp stekkertje uit de ethernetkaart trok dat dit stopte, denk dat het komt doordat er cpu tijd gebruikt wordt voor het netwerk ofzo?
Je zou gewoon divx af moeten kunnen spelen met wat je hebt aan systeem, misschien dat je dus alle andere programma's uit moet zetten tijdens het spelen.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 07:34
met een langzame pc moet je de pc alleen gebruiken om de film te kijken, dus niet meerder dingen tegelijk gaan doen, bij een trage processor heet de divx de cputijd hard nodig

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

welke players gebruik je/doet hij het wel goed in Windows Mediaplayer?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-03 20:13
Of gewoon de quality level helemaal op minimal zetten bij de eigenschappen van de film......
Ik heb zelfs met me 1800+ bij sommige films nog dat het beeld achterloopt ... dan zijn ze in een te hoge resolutie geencodeerd ....

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op woensdag 27 maart 2002 16:13 schreef Reveal! het volgende:
Of gewoon de quality level helemaal op minimal zetten bij de eigenschappen van de film......
Ik heb zelfs met me 1800+ bij sommige films nog dat het beeld achterloopt ... dan zijn ze in een te hoge resolutie geencodeerd ....
wat voor resoluties heb jij het dan over want dat zou echt geen probs op moeten leveren?
k, bij een 450 is dat wat anders, dus de Qlty wat lager zetten kan idd helpen.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Misschien heb je een iets snellere proc. nodig.

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-03 20:13
Op woensdag 27 maart 2002 16:20 schreef mpegernie het volgende:

[..]

wat voor resoluties heb jij het dan over want dat zou echt geen probs op moeten leveren?
k, bij een 450 is dat wat anders, dus de Qlty wat lager zetten kan idd helpen.
Hmm had laatst een film die was ergens in de 700 x 500 ofzo die trok ie niet op full quality ... (of dat was mijn vorige PC :))

Verwijderd

...ga nou niet zeggen dat die van mij ook te langzaam is: Athlon XP 1900+ en na 5 minuutjes The Matrix loopt mn geluid 30 seconden voor :(.
Als ik naar een ander punt van de film wil gaan looptie sowieso vast.
K******************T!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 16:14

G3kko0

Why so serious???

Op woensdag 27 maart 2002 21:47 schreef trimaximus het volgende:
...ga nou niet zeggen dat die van mij ook te langzaam is: Athlon XP 1900+ en na 5 minuutjes The Matrix loopt mn geluid 30 seconden voor :(.
Als ik naar een ander punt van de film wil gaan looptie sowieso vast.
K******************T!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Welke decoder gebruik je de 5.0???Die werkt bij mij bij alle films die ik heb prima hoor!! ;)

Verwijderd

Kijk wouter het zit namelijk zo...
offtopic:
Ik weet goed wat voor een computer je hebt.. en dat zegt eigenlijk al genoeg..
Ik weet je te vinden en ik weet waar je bak staat..

vervelend!! :)

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 19:06 schreef ycode het volgende:
Ik heb het hier ook. Ik heb een asus v3800. Het probleem is bij mij opgelost als ik niet de nvidia driver installeer, maar de standaard MS driver die bij winXP zit.

Het probleem is nu, dat die standaard driver geen openGL ondersteuning heeft. Het is dus kiezen of delen...
Zelfde probleem hier :( ik had vroeger NVidia drivers waarmee ik beiden kon, OpenGL én DivX maar na een update laatst zit ik de hele tijd die drivers te uninstallen, install voor Quake2 etc. en uninstall om weer DivXen te bezien. En dan zeggen ze dat je in XP niet hoeft te rebooten, NEE DA HEM'K GEMERKT :) hehe. Als iemand weet waar ik oude NVidia drivers kan vinden of een andere (liefst een andere) oplossing heeft, PLZ LET ME KNOW TOO :)

Verwijderd

zet je virus scanner eens uit, als je die hebt. Deze scant meestal constant de bestanden die in gebruik zijn.

Heb zelf een Intel-M PII 333PE met 64mb ram en dat werkt perfect, lekker met tv-out
Pagina: 1