betaalbare heatsink-lijm

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik zoek een betaalbare lijm om een koeler op een GPU te plakken (ik ben dus niet van plan €15.- uit te gaan geven voor een lullig beetje lijm, in de pricewatch is ook niet veel te vinden, alleen artic adhevive en zalman spul voor resp. €13.- en €11.- excl. verzendkosten :( Hier in Enschede is het goedkoopste/enige wat ik kan vinden artic adhesive II voor €16.40).
Het hoeft niet heel goed te zijn, maar liever toch beter dan secondelijm :P

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
secondelijm op de randjes + AS in het midden

I reject your reality, and substitute my own.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

arctic alumina adhesive
kost 8 dollar in amerika
hier zal het ongeveer 12 euro moeten kosten ofzo

• Gabriel-LG
Op maandag 25 maart 2002 13:08 schreef _sNaRs_ het volgende:
secondelijm op de randjes + AS in het midden
Dit recept gebruik ik ook altijd, maar het is niet echt geschikt voor grotere heatsinks en voor ram chipjes (ik wil een grote GPU koeler en ram heatsinks op mijn voodoo3 zetten)

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 13:12 schreef Gabriel-LG het volgende:

[..]

Dit recept gebruik ik ook altijd, maar het is niet echt geschikt voor grotere heatsinks en voor ram chipjes (ik wil een grote GPU koeler en ram heatsinks op mijn voodoo3 zetten)
Geloof me, dat gaat best.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/totalloss/tweakers/geforce/delta02.jpg

Verwijderd

Ik gebruik vaak gewoon elastiekjes!

Gewone pasta ertussen en vastzetten met een paar elastiekjes. 't blijft prima zitten (Ik sleep weinig met mijn kast) en is zeer cheap.

Heb gisteren nog een nieuw heatsink op een voodoo3 gezet voor een vriend van me en het coolblokje op het geheugen van mijn mx zit ook zo vast.

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 13:24 schreef gve het volgende:
coolblokje op het geheugen van mijn mx zit ook zo vast.
pics! :P

Ik vind elastiekjes niet errug betrouwbaar... Heb dat ook eerst geprobeerd maar het beviel me totaal niet! Het kan ook met tie-wraps uiteraard.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op maandag 25 maart 2002 13:06 schreef Gabriel-LG het volgende:
Ik zoek een betaalbare lijm om een koeler op een GPU te plakken (ik ben dus niet van plan €15.- uit te gaan geven voor een lullig beetje lijm, in de pricewatch is ook niet veel te vinden, alleen artic adhevive en zalman spul voor resp. €13.- en €11.- excl. verzendkosten :( Hier in Enschede is het goedkoopste/enige wat ik kan vinden artic adhesive II voor €16.40).
Het hoeft niet heel goed te zijn, maar liever toch beter dan secondelijm :P
Wil/moet je per sé lijmen???

Ik heb anders "silvergrease" van titan type ttg-s104 dat koste mij slechts €3,- maar het is geen lijm. Het is dat silverspul om goed op tevullen. Ik meen dat ze het ook artic silver noemen.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Apestaartje
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Elastiekjes drogen na verloop van tijd uit en dan zeggen ze KNAP.... :+

Laatst op PC-beurs van die 2 componenten-heatsink-lijm gekocht voor 6 euro... (8>

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52
Ga is bij funprice langs :). In arnhem kon ik gewoon wat van dat standaard witte kauwgom :P, mee krijgen.

Tip : Neem een zakje meej ;).

• Gabriel-LG
Op maandag 25 maart 2002 13:28 schreef Fireman het volgende:

[..]

Wil/moet je per sé lijmen???

Ik heb anders "silvergrease" van titan type ttg-s104 dat koste mij slechts €3,- maar het is geen lijm. Het is dat silverspul om goed op tevullen. Ik meen dat ze het ook artic silver noemen.
Het is een vrij grote heatsink (socket7) met een 60mm fan, en mijn ervaring is dat het secondelijm recept niet super stevig is (heatsinkjes breken al gauw eens af). En ty-ribs (nieuwe spelling :P) of elastiekjes gaan gabruiken voor een heatsink is niet bepaald kwalitatief (kromme PCB's, rammelende heatsinks, kanppende elastiekjes etc.)
Bovendien ben ik bang dat ik pasta mors over de pinnetjes van mijn geheugen...

• Gabriel-LG
Perfect systems oldenzaal heeft het voor 3,92 (Zalman e componenten spul) ik weet niet hoeveel gram, maar vast genoeg voor een heatsink (hopelijk wat meer)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 02:13 schreef Gabriel-LG het volgende:
Perfect systems oldenzaal heeft het voor 3,92 (Zalman e componenten spul) ik weet niet hoeveel gram, maar vast genoeg voor een heatsink (hopelijk wat meer)
Psies. Zalman adhensive is verdomd goedkoop. Geen idee of het ook goed koelt.
Pagina: 1