Toon posts:

statische electrisiteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een probleem waar vast iedereen wel een last van heeft.

Na menig uur creatief achter mijn pc geleuterd te hebben en eindelijk tevreden in mijn bed lig heb ik vaak last van hevig geknetter uit mijn beeldscherm. Dan word ik 's nachts wakker van een enorme pats (best hard als je :Z :z).

Waarschijnlijk door de statische ladingen in mijn monitor...
maar heeft iemand een idee hoe je dat kunt voorkomen, want af en toe maakt mijn 19" best een hoop herrie.

Verwijderd

alles ff op de aarde aansluiten en je bent er van af(of als je onvleilig wilt doen op de verwarming)

Verwijderd

Topicstarter
alles wat ???
Ik heb eerlijk gezecht weinig zin om mijn monitor open te maken en dan te gaan aarden. Dus welke onderdelen moeten er precies geaard worden?

Verwijderd

alleen je pc denk ik gewoon een draadje van de case naar de aarde (monitor tc zit er via de afscherming ook al aan vast)

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
de aarding van je monitor, computer en eiglijk alle andere apparatuur moet gebeuren dmv een randaarde...

als je een stekker heb, heb je 2 pinnen en nog aan de zijkant van de stekker 2 metalen "inhammen" daar moet die aarding aan gehangen worden.

(in belgië is dat zo'n extra pin die uit het stopcontact komt en in de stekker gaat...)

If it ain't broke, fix it till it is...

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Zit je netstekker wel goed in je monitor?
Ik heb dat ook wel eens gehad, dat die een beetje half eruit half erin zat.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Op maandag 25 maart 2002 13:06 schreef ericjanssen het volgende:
alles ff op de aarde aansluiten en je bent er van af(of als je onvleilig wilt doen op de verwarming)
Ik heb geen randaarde op me contactdoos dus moet ik nog aarden. Waarom zou het onveilig zijn dit op de verwarming te doen?

<edit>
Ik heb het al met de search gevonden. Je moet gewoon je aarde aan je pc-kast solderen en aan de CV-ketel.
</edit>

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Hmz... Nix van mijn systeem is geaard. Op mijn slaapkamer heb ik geen geaarde stopcontacten.
Pagina: 1