Toon posts:

HP 940c goede keuze?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan een nieuwe kleurenprinter toe en wet niet wat te kopen.

Nu heb ik deze printer zien staan en dacht dat het wel een aardig beesie was.

Wie kan mij vertellen of deze keuze de juiste is

Gebruik printer niet dagelijk en ook niet wekelijks (dus valt canon af printkop indroog probleem ?!)

deze printer is te koop voor € 129,-

hoe is de inkt zuinigheid

en heeft deze verwisselbare inktpotten op gewoon twee koppen

kosten van inkt potten ?

alle info is welkom

alvast bedankt

michael

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 12:59 schreef michaelhoo het volgende:
Ik ben aan een nieuwe kleurenprinter toe en wet niet wat te kopen.

Nu heb ik deze printer zien staan en dacht dat het wel een aardig beesie was.

Wie kan mij vertellen of deze keuze de juiste is
Ik heb hem thuis ook, hij is snel, en print scherp, verder ook heel stil
Gebruik printer niet dagelijk en ook niet wekelijks (dus valt canon af printkop indroog probleem ?!)
Nee, deze zit verwerkt in de zijkant, in een speciale houder
deze printer is te koop voor € 129,-

hoe is de inkt zuinigheid
Je krijgt er 2 cardriges bij, daar doe je wel een aantal maanden mee afhangelijk van wat je print natuurlijk
en heeft deze verwisselbare inktpotten op gewoon twee koppen

kosten van inkt potten ?
Het zijn 2 inktpotten, een voor kleur en een voor Zwart-wit

Zwart wit kost E34,--
Kleur kost E45,-- hier (leerdam)
alle info is welkom
www.hp.nl www.hp.com
alvast bedankt

michael
goed hoor! :D

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Prima printer, ik heb hem ook.
Erg stil/snel/scherp etc.
Wat wil je nog meer ?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Let alleen op welke patronen je koopt

van de 78 zijn er 2 formaten ( een 19 ml en een 38 ml versie), relatief is de 38 mm versie goedkoper ivm de 19 ml alleen moet je wel zorgen dat ie niet uitdroogt.

Het zwart patroon zit slechts 25 ml inkt in, je kunt dan het beste ook navullingen kopen van andere merken (wecare bijvoorbeeld) die patronen zijn naast goedkoper ook voller (42 ml inkt)

Verwijderd

Ik heb een HP 930c, ben er errug tevreden mee, zeker kwa afdrukkwaliteit.

Let wel op waar je catridges koopt, aangezien ze vrij duur in aanschaf zijn (je doet er wel lang mee) verschillen de prijzen nogal.

Ook andere merken doen het goed, al ben ik nog geen navullingen voor de kleurencatridge tegengekomen.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 13:28
Heb ook de 940C. Prima printer.
Eén eigenaardigheid. Die printer loopt al maanden te zeuren dat de zwart-inkt patroon op is, maar hij print nog steeds? :?

Hebben jullie dat ook?

Verwijderd

is inderdaad een prima printer! m'n oom heeft er 1tje

heb laatst ook de 960 gekocht voor m'n opa en die doet het ook fantastisch...
Op maandag 25 maart 2002 15:15 schreef gabberjoost het volgende:
Eén eigenaardigheid. Die printer loopt al maanden te zeuren dat de zwart-inkt patroon op is, maar hij print nog steeds? :?

Hebben jullie dat ook?
is me nog nooit opgevallen! ook niet bij onze eigen HP printers

Verwijderd

Vandaag ff deze printer geinstaleerd hij print iig een stuk stiller, sneller en scherper als mijn oude 610C ;).

Verwijderd

/me zijn HP 840C is helemaal leeggelekt (ZWART)en heeft geen zin om em telate fixxe dan maar niet *D

Me broer raad me een canon aan maar ik hoef geen canon HP rulez

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

En als je inkt bijna op is ga je naar www.goedkoperprinten.nl daar kan je goedkope navulsetjes kopen heb ik ook gedaan. Ik print nu bijna alles wat ik mooi vind :P

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Heb zelf de 970CXI en dat is in een woord een klasse printer! :)

Maar ze hebben wel gelijk de inktpatronen zijn duur, maar dan heb je ook kwaliteit. Als je andere inkt probeert is deze voor zwart/wit afdrukken en gewone plaatjes prima geschikt. Maar ik vind de HP-inkt zeker op fotopapier en als de kwaliteit er echt toe doet veel beter. Ook de kleuren onderling en qua zuiverheid veel beter! Maar dit is een persoonlijke mening. :7

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:45
ik heb de 930C. ook perfecte printer, na wat aanloopprobleempjes met de USB-kabelben ik overgestapt op een gewone printerkabel en nu werkt ie perfect.

Snel, stil en goede kwaliteit afdrukken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:10
Gabberjoost,

Dat komt door dat de printerfabriekanten graag Cartridges willen verkopen.De sensor zegt nou eenmaal heel gauw :"kom maar op met de nieuwe vulling".Zo verkoop je nu eenmaal meer vullingen. :7

Meeste gebruikers nemen die melding serieus en gaan een nieuwe vulling halen.Maar je kan er dan nog heel wat afdrukken mee maken hoor!

Maanden? Hoeveel print jij eigenlijk >:)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat hier niet genoemd wordt is dat in de 940c geen grote zwartpatronen passen, dat ging nog wel in de 930c overigens. Die grote patronen zijn twee keer zo groot en minder dan 20% duurder: m.a.w. voor de veelprinters kun je veel beter een 960c kopen (daar gaan ze wel in). HP doet erg zijn best om mensen die echt een beetje printen toch vooral een duurder model te laten aanschaffen: :(
De printkoppen zitten op de cartridges dus de vervuiling van de kopen is over als je nieuwe cartridges koopt.

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 15:15 schreef gabberjoost het volgende:

Hebben jullie dat ook?
ja dat heb ik ook ja met een 950C, die zwarte print nog heel best en op de cartrigde staat dat ie nog vol zit (z'on metertje zit erop) en de printer zegt dat ie leeg is.. ik laat ut gewoon zow en ik zie wel als ie leeg is ;)

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 13:28
Op dinsdag 26 maart 2002 00:24 schreef Cybersijp het volgende:
Maanden? Hoeveel print jij eigenlijk >:)
niet zo veel. Af en toe eens een cover en iets vaker lappen tekst voor skool en mails...

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
940C is een mooie printer ;) heb er veeel van verkocht en er zijn nooit problemen mee..

Afdrukkwaliteit is prima.. perfect als je dus weinig print.

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Op maandag 25 maart 2002 14:13 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
Let alleen op welke patronen je koopt

van de 78 zijn er 2 formaten ( een 19 ml en een 38 ml versie), relatief is de 38 mm versie goedkoper ivm de 19 ml alleen moet je wel zorgen dat ie niet uitdroogt.

Het zwart patroon zit slechts 25 ml inkt in, je kunt dan het beste ook navullingen kopen van andere merken (wecare bijvoorbeeld) die patronen zijn naast goedkoper ook voller (42 ml inkt)
Bij mijn nieuwe 920C zat er maar een 14 ml zwart patroon in :(

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:59
Op maandag 25 maart 2002 23:16 schreef BigBart het volgende:
Heb zelf de 970CXI en dat is in een woord een klasse printer! :)

Maar ze hebben wel gelijk de inktpatronen zijn duur, maar dan heb je ook kwaliteit. Als je andere inkt probeert is deze voor zwart/wit afdrukken en gewone plaatjes prima geschikt. Maar ik vind de HP-inkt zeker op fotopapier en als de kwaliteit er echt toe doet veel beter. Ook de kleuren onderling en qua zuiverheid veel beter! Maar dit is een persoonlijke mening. :7
Ik sluit me absoluut bij je aan. Als je die printer hebt, dan heb je serieus wat. Het kost misschien iets meer, maar je zult ook echt merken dat de kwalitiet merkwaardig beter is. 8-) Maar michaelhoo wrom sla je steeds een regel over? Heeft dat een bedoeling?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit denk ik vastgebakken in een enter ritme
eigenlijk is er geen reden voor (leesbaarheid bij grote lappen tekst???)

oeps ga ik weer.. maar zal er op letten dit niet zoveel) meer te doen
bedankt trouwens voor alle reacties, maakt mijn keuze een stuk makkelijker.

michael
Pagina: 1