Linux, Goeie Geluidskaart.

Pagina: 1
Acties:

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:37
Hi all,

Ik wil een geluidskaart kopen, want heb wat genoeg van die AC'97 zooi op mijn comp. Probleem alleen. Ik wil dat ie onder linux ook mooi geluid geeft. AC'97 klinkt in windows al niet formidabel maar onder linux is het nog veel erger. Nu heb ik het een en ander opgevangen dat Soundblaster kaartjes met mijn moederbord sporadisch problemen kan geven. (iets met de chipset ofzo, epox 8kha+ kt266a).

nieuwe geluidskaart moet dus voldoen aan het volgende:
-goed geluid onder linux, uiteraard ook in windows :P
-driver ondersteuning voor windowsXP
-liefst geen SB
-kaart voornamelijk bedoelt voor gamen, films en mp3
-surround lijkt me wel gaaf, met oog op de toekomst
-prijs < 150€

Probleem zit hem vooral in dat linux gebeuren. Ik was al op de terratec site aan't rondkijken, en bij alsa-project. Maar het vergelijken gaat zo heel lastig. Kan iemand effe een kick in de goeie richting geven, zodat ik niet weken over het net hoef te zwerven om een goeie keus te maken?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb hier een Hercules Fortissimo II in mijn bak hangen en die werkt prima onder Linux. Zelfde kaart als de Terratec X-Fire. Mijn voornaamste eis was ook geen creative kaart en tot nu toe echt erg tevreden. Zowel in iedere windoos variant (98 / 2k / XP) als in Linux.

de betaler vervuilt

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:37
http://www.3dspotlight.com/reviews/hardware/fortissimo2/index.shtml Hier hadden ze wat probs met die kaart op een OC systeem. Heb ik verders nog geen bevestiging van gezien. Ziet er verders heel oké uit. Kwa prijs ook.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64