Toon posts:

geforce 2 GTS PRO of een Geforce 4 MX 440

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wat is nou beter een geforce 2 GTS PRO of een Geforce 4 MX 440. ze hebben bijde tv-out.
ze zijn bijde van het merk Club 3D.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 12:07 schreef allstarz het volgende:
wat is nou beter een geforce 2 GTS PRO of een Geforce 4 MX 440. ze hebben bijde tv-out.
ze zijn bijde van het merk Club 3D.
lastige vraag... ik heb nu zelf een GF2 GTS PRO en ik wil een GF4MX 440 kopen... het gaat me vooral om de TV-out (heeft mn huidige gf2gts niet).. maar als je de benchmarks moet geloven zijn de kaarten ong. even snel.

Ik vraag me alleen af of de kaarten in de volgende generatie games ook even snel zijn..

[edit] en reken er maar op dat hier weer een slotje op komt.. ik ben er zelf nl. ook nog steeds niet uit of een GF4MX een goede keus is, maar bijna elk topic hierover wordt gelockt.. erg irritant is dat.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

De GF 4 Mx is een slechte koop ....
Je kan beter een GF 2 Ti kopen of de GF 3 Ti 200 die zijn allebei sneller als de Mx :r

Turn it off and on again.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MX zijn kut versies van die kaarten jammer genoeg heb ik hem ook :(

je kunt beter voor de TI versies gaan :D

kost iets meer, maar het plezier is onbetaalbaar :D

Verwijderd

GF2 TI sneller dan geforce4 mx??? no way.

Check wat benchmarks en zie dat geforce4mx echt wel sneller is. Je moet echter niet verbeelden dat hij beter is als de geforce 3.

Op de doos van Leadtek staat ongeveer dat het een geforce 2 is met verbeterde FSAA en een bepaalde technologie waar ik de naam niet meer van weet die de het gebruik van de bandwidth van het geheugen optimaliseert.

• Palomar
  • Niet online
waar het mij nl. om gaat is dat ik nu een GF2GTS heb en er met een GF4MX natuurlijk niet op achteruit wil gaan qua performance..

Verwijderd

Koop een GF3 Ti200. Prijsverschil niet groot en beste koop. Ook prima te overclocken, mocht je dit willen.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
waar het mij nl. om gaat is dat ik nu een GF2GTS heb en er met een GF4MX natuurlijk niet op achteruit wil gaan qua performance..
Niet doen dus lekker die GF2 GTS houden

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Voordelen : Nview (dual display verbeterd)
Verbeterde FSAA

Nadeel: Even snel of iets sneller maar.
Weer investeren.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Had hiervoor een MSI Geforce 2 GTS pro 64 mb. Nu een Geforce 4 mx (zie sig). Hij is wel wat sneller als de GTS, ongeveer 1000 3DMark ptn. meer. Vooral bij gebruik van FSAA is dit wel duidelijk merkbaar, dit is beter geoptimaliseerd. Verder ben ik zeer tevreden over de 2D kwaliteit van dit kaartje. Die is duidelijk verbeterd. Ik weet niet of dit bij Club 3D ook het geval is. Wat heb je voor moederbord overigens, een aantal moederborden willen ze namelijk niet hebben. Vooral de MSI borden hebben problemen met deze kaarten.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Palomar
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 13:45 schreef Daacuso het volgende:
Had hiervoor een MSI Geforce 2 GTS pro 64 mb. Nu een Geforce 4 mx (zie sig). Hij is wel wat sneller als de GTS, ongeveer 1000 3DMark ptn. meer. Vooral bij gebruik van FSAA is dit wel duidelijk merkbaar, dit is beter geoptimaliseerd. Verder ben ik zeer tevreden over de 2D kwaliteit van dit kaartje. Die is duidelijk verbeterd. Ik weet niet of dit bij Club 3D ook het geval is. Wat heb je voor moederbord overigens, een aantal moederborden willen ze namelijk niet hebben. Vooral de MSI borden hebben problemen met deze kaarten.
ik heb een msi k7t turbo.. levert dat problemen op met een gf4mx??

Verwijderd

Zo'n heftig verschil is er niet te verwachten, tenzij je geilt FSAA, dat is wel een grote verbetering.

Even nog voor de pixelfuckers een grafiekje (soort cyber-miereneuker :) )
Hier kun je zien dat de geforce 4mx beter presteert dan geforce 2 ti:

[topic=403481/1/25]

:)

• Daacuso
Bekijk deze ook eens:

[topic=445349]

[topic=442184]

[topic=442028/1/50]

De problemen met de Geforce 4 mx hebben ook voornamelijk betrekking op de MSI K7T266 pro (2). Zelf had ik hiervoor ook zo'n bord en ik kreeg em niet werkend. Op een ECS K7S5A echter wel. Nu op het Epox moederbord gaat het ook goed. Alleen echter onder XP, onder ME kreeg ik gelijk al allemaal artifacts. Echt bizar gewoon. Met verschillende drivers geprobeerd, maar ik bleef paars/blauwe schermen krijgen. Het hele scherm dus er was ook echt verder niks te zien.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Volgens mij wordt jouw kaart gewoon te heet.
Vergeet niet dat een GF2 al lekker heet werd (overgang gf2MX naar Ti scheelde mij al 7c casetemp) de GF 4 is helemaal een kacheltje.

• Daacuso
Op maandag 25 maart 2002 14:02 schreef KillerAce_NL het volgende:
Volgens mij wordt jouw kaart gewoon te heet.
Vergeet niet dat een GF2 al lekker heet werd (overgang gf2MX naar Ti scheelde mij al 7c casetemp) de GF 4 is helemaal een kacheltje.
Je bedoelt de problemen onder Win ME? Onder XP draait hij perfect overklokt en wel. Teon ik vervolgens Win ME erbij wou zetten ging alles goed totdat ik de videodrivers ging installeren. Normaal krijg je als windows opgestart is een welkomstscherm. Ik kreeg alleen maar een paars/blauw gerafeld scherm. Andere drivers gaven iets andere kleuren, maar het zwaar vertekende beeld bleef.

Verwijderd

keb eigenlijk zelf gezien (benchmark) dat hij in sommige opzichten (de geforce 4 mx) beter is als geforce 3 ti 200 en in sommige natuurlijk slechter... vooral in serious sam scheelde het erg veel...

• MTops
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Ik had een ASUS v7700 32MB Pure en had 4100 3D Marks...

Ik heb nu een ASUS v8170 DDR 64MB en heb 5500 3D Marks...

Do I need to say more? :)

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

GF4 MX serie is gewoon voortgeborduurd op de Geforce 2 GTS serie. Zolang je wegblijft bij de GF4 MX420 (SDram ala GF2 MX) zit je gegarandeerd sneller.
Pagina: 1