Toon posts:

Stille koelers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mede tweakers,

Ik ben opzoek naar niet al te dure maar wel goede SILENT koelers, met de nadruk op SILENT. Niets is zo irritant om een rustige fijne dag te hebben waarbij er continue een grote koeler van je pc loopt te blazen.

Ik ben opzoek naar silent koelers voor o.a. socket370/fcpga, voor socket-a, voor socket-423 en voor socket-478.

Heeft iemand hier tips voor/goede ideen?

edit:

Sorry voor de 'te hoge algemeenheid' :)
Wat is goedkoop, tsja, als je 40 computers met stille fans wilt uitrusten...Vind ik 80 gulden toch wel de max per cooler :) Ik wil ook geen gekke dingen gaan uithalen met fans verwisselen en al dat soort stuff. Ik koop 40 fans, schroef ze in de pc's en dan motten ze stil zijn :)
Thnx voor de reacties en alvast thnx voor de komende reacties :)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:48

Sjaak_Afhaak

Bleh!

kijk maar eens op www.zalman.co.kr . Das een producent van lekker stille koelers.. Of jij het goedkoop vindt, weet ik niet...

Hier staat tekst

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
Je zoekactie naar 'stille koeler' leverde 29 resultaten op
geef eens wat meer info...hoeveel moet ie kunnen, wat wil je uitgeven etc etc.. :7

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 10:01
dit is wel HEEL erg algemeen..
je kan een cooler zo stil maken als je zelf wilt..
je kan bijv een hele goede alpha 8045 sink halen en daarop een stille fan.. en klaar..
maar hangt natuurlijk van je budget af..

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:17
Je kan koelers ook zelf bedienen doormiddel van een bay bus:

Bay bus: Deel I :P

Verwijderd

Ik geloof dat die standaard Intel coolers ook al redelijk stil zijn, die ze bij die PIV leveren....

Zelf heb ik een PIII en die cooler is ook wel stil... Alleen die kl*te Maxtors niet |:(

:7

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 08:45
Of je kunt een enorm koellichaam erop zetten en geen fan...

* DaManiac kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade processoren die gesneuveld zijn door gebrek aan een fan :)

Verwijderd

* DaManiac kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade processoren die gesneuveld zijn door gebrek aan een fan :)
:7

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:17
ik denk dat je het beste ff de search kunt gebruiken..

maar de papst fan's zijn ook errug stil, dan bouw je die gewoon ff op een koelblokje... en als je ze nog stiller wilt hebben laat je ze gewoon op 7 volt lopen :)

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 07:51
Hmmz... ca 35,- euro? Dat word moelijk.
Kheb nu zelf een Coolermaster HHC-001 met 80mm Enermaxfan er op zitten.
Die hoor je dus echt niet, maar m'n temp blijft idle/stressed 39C/43C op m'n XP1700+ @ 1,60Ghz :7

maar dan ben je ongeveer het dubbelle aan geld kwijt...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Iets met een Papst fan d'r op, da's wel stil (heb 80mm 19dB(A) fans op m'n cpu's :P )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Maak zelf 40 waterkoelings
sluit ze aan op 1 netwerk van slangen en 1 opslag ± 200 liter (exclusief wat in de slangen zit) zet er een paar zware brandweer pompen op en heb je 40 pcŽs water gekoeld ! dat is pas stil ;)

nu ff normaal

mmm
zalmann is erug goed volgens mij, ben ook blij met mijn Spire cooler maar je moet zeker geen coolermaster nemen die umh zijn erug luidruchtig

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 10:49

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Afbeeldingslocatie: http://www.oordopjes.nl/catalog/GRVZ0392.gif
€2.50

No news is bad news.

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 13:55 schreef elsegre het volgende:
[afbeelding]
€2.50
HAHAHAHAHAHAHA lagguh!

Verwijderd

Wie weet er een stille voeding :) ik heb nu een stille zalman, maar nu komt mn voeding er boven uit :(

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 07:51
Op maandag 25 maart 2002 14:04 schreef Srpska het volgende:
Wie weet er een stille voeding :) ik heb nu een stille zalman, maar nu komt mn voeding er boven uit :(
Enermax, maar daar zijn al heeel veel topics over geweest :)

Verwijderd

Volgens Computer!Totaal was de Processor koelerCooler Master DP5-7H53F-0C http://www.tweakers.net/pricewatch/25458 van 17 euro mooi stil met db van 47-57 op 10 centimeter afstand ...

Dus die komt in mijn nieuwe systeempje denk ik nu ...:)

Verwijderd

alle zogenaamde "silent" koelers zijn stil. die komen niet boven de 27/28 dB uit, wat wordt gezien als fluisterstil.

arctic maakt 2 varianten; de arctic silent 2000 en de 2500. beide komen niet boven de 28 dB uit en kosten zo'n 25 euro.
ook coolermaster heeft een paar "goedkope" stille koelers.

het ligt er wel aan wat je wilt koelen.een 2000 xp heeft natuurlijk sterkere koeling nodig dan een lager geklokte cpu.
verder kun je beter een 80mmm of 92 mm fan gebruiken omdat die met een lager toerental, en dus minder geluidsproductie, dezelfde luchtverplaatsing kunnen waarborgen.

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 09:35
Ikzelf ben wel erg gecharmeerd van een koelertje van Gistron:
Smartcooler 1170H tot 1,5 Ghz € 19,90

Ikzelf heb'm wel op een vrij lichte CPU staan, een P3 650@806. Die staat altijd met 100% CPU belasting op een temperatuur van 40 graden Celcius. Zonder koe gaat'ie naar 32 graden.

CPU koeler maakt minder herrie dan mijn hd's en fan van mijn voeding, dus dat is stil genoeg.
Pagina: 1