Duron 1000 op A7V, kan dat ?

Pagina: 1
Acties:

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Ik dacht zelf dat dat probleemloos ging, maar na het plaatsen start de PC prima op tot het moment dat ie windows moet gaan laden en daar blijft ie staan. PC helemaal kaal ( mobo + proc + geheugen + FDD + videokaart.) opgestart... maakt geen verschil. Mijn oude Duron teruggezet en GEEN problemen. Nogmaals geprobeerd ( alles jumperfree gezet op het mobo.) geen succes.

Kan de nieuwe core niet op een 'oud' mobo als de A7V :?
Wel jammer want nou moet ik weer terug naar mijn duron 600 :'(

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Ik neem aan dat dit duron met morgan core is?

Zou moeten werken...

http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm

http://www.asus.com/inside/Techref/duron.htm

Als het niet zou werken zou ie als het goed is ook niet eens kunnen booten...

Kans is groot dat je windows opnieuw moet installeren omdat ie namelijk ineens met een hele andere processor te maken heeft (core) dan waar de installatie op gebaseerd is geweest... Misschien dat ie er daarom problemen mee heeft..
Ze noemen het danwel ook een duron.. Maar inweze is het een hele nieuwe processor... door de andere core

Zoals je btw bij die laatste link ziet heb je wel bios rev. 1008 nogig of hoger.. hebbie dat?

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 11:27

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Op maandag 25 maart 2002 11:35 schreef Helldesker het volgende:
Ik dacht zelf dat dat probleemloos ging, maar na het plaatsen start de PC prima op tot het moment dat ie windows moet gaan laden en daar blijft ie staan. PC helemaal kaal ( mobo + proc + geheugen + FDD + videokaart.) opgestart... maakt geen verschil. Mijn oude Duron teruggezet en GEEN problemen. Nogmaals geprobeerd ( alles jumperfree gezet op het mobo.) geen succes.

Kan de nieuwe core niet op een 'oud' mobo als de A7V :?
Wel jammer want nou moet ik weer terug naar mijn duron 600 :'(
Je zegt dat ie pas crashed als ie windows moet gaan laden... Het lijkt me eerder dat windows dan problemen heeft met de nieuwe cpu (wel onwaarschijnlijk).. probeer es een reinstall van windows?

Specs | Audioscrobbler

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:17
zou eigenlijk geen probleem mogen geven, die asus ondersteunt ook Thunderbird CPU's dus waarom geen nieuwe duron ?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Misschien dat een bios upgrade helpt. Het kan zijn dat er wat info daarover is te vinden op de site van je mobobakker.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op die a7v trouble shooting site staat dit:

Set the multiplier ( FID ) for this CPU manually via DIP-Switch ( JUMPERMODE ), else the system might not boot. Also see "FID Info" below. Jumperless Mode shouldn't / can't be used in this case. This is true even if the CPU is not unlocked (has a hardwired multiplier)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• TricTrac

TricTrac

=;-)

Zie die 2de site.... Site van asus... Daar staat duidelijk dat A7V de morgan core support vanaf bios 1008...

• itsme
  • Niet online
Op deze site van asus:

http://www.asuscom.de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq085_CPU_Upgrade_II.htm

Staat op zn duits dat je MOET jumperen.

"
Setzen Sie bei diesen Mainboards den Multiplikator ( FID ) für diese CPU manuell per DIP-Switch ( JUMPERMODE ),
da sonst (bei älteren Revisionen) das System ggf. nicht booten kann. ( siehe auch untenstehende "FID Info" )
Der Jumperless-Mode ( per BIOS ) sollte / kann in diesem Fall nicht genutzt werden.
Das gilt auch dann wenn die CPU bereits einen festen Multiplikator ( hardwired ) besitzt.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• TricTrac

TricTrac

=;-)

Humpff.. asus weet ook nie wat ie wil... :? >:)

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Waarom weet ik ook niet, maar vaak werkt het ook met CMOS clearen. Ik heb laatst een tweedehands socket A bord gekocht en weer van iemand anders een AMD XP 1800. Hij starte gewoon niet op. Zag ook mijn harddisken niet... na simpel de CMOS te clearen was alles opgelost.. :)

Kan geen kwaad om het eens te proberen 8-)

Succes

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Het werkt redelijk simpel.

Stappenplan:

1. Update Bios naar 1.008 (1009 1n 10.10 hebben een vervelende bug)
2. maak het Cmos leeg. (haal bijv. het batterijtje uit je Mobo, of gebruik een clrcmos programmaatje.
3. zet de jumpers op je MoBo, dus niet automatisch laten instellen

Als je dit hebt gedaan moet het werken

Windows opnieuw installeren moet niet, maar als je de SSE ondersteuning wilt gebruiken is het wel handig.

• itsme
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 14:15 schreef mr_obb het volgende:

Stappenplan:

2. maak het Cmos leeg. (haal bijv. het batterijtje uit je Mobo, of gebruik een clrcmos programmaatje.

Windows opnieuw installeren moet niet, maar als je de SSE ondersteuning wilt gebruiken is het wel handig.
Hier heb ik een aantal vragen/opmerkingen bij.

1. Welke bug dan???
2. Je kunt in de bios ook load defaults doen, is t zelfde, of nog beter, direct na het flashen het clrcmos proggie van ASUS draaien (flash altijd met een bootdisk, bij het aflash proggie van asus zit ook een clrcmos exe, die dus ff draaien na t flashen.)
3. Geen commentaar :P (toch 1, zet je nieuwe CPU erop na t jumperen, anders wil de oude niet meer.)

• Helldesker

Stappenplan:

Dit is volgens mij idd de oplossing. Kheb hem idd handmatig gejumperd ( anders post ie niet eens.) Hij ziet de proc dan ook gewoon. ( maar dan als Athlon.)

Heeft verder NIKS te maken met windows installatie want hij start gewoon niks op, geen bootdiskette of HD of CDrom of wat dan ook.

Het enige wat ik kan bedenken is idd de bios updaten.

Iedereen, bedankt voor alle info.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Is dat echt zo? Ik wist niet dat er een aparte SSE kernel voor windows was. Ik dacht de er Standaard, SMP, ACPI en ACPI-SMP was (verbeter en/of vul aan als je het wel/beter weet).
Op maandag 25 maart 2002 14:25 schreef bas_konings het volgende:
1. Welke bug dan???
Dat de AGP-drive Strength niet goed staat ingesteld; is altijd D9 wat je ook manual zegt, ook bij auto is het D9 (terwijl het EC zou moeten zijn.

Er is een nieuwe BIOS (1010A, niet beta), misschien hebben ze het daarmee gefix (ik heb hem nog niet getest).

• Helldesker

Stappenplan:

Gedaan
Niet gedaan.
Gedaan.
Je hebt gelijk, het werkt.
Was idd niet nodig... ga ik misschien nog eens doen :P

Bedankt iig.
Pagina: 1