• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 11:51

delorean7

Let's take the Aston toni

Topicstarter
Het is toch ook werkelijk niet te geloven ook!

Ik dacht laatst mijn celeron 450/voodoo 3 3000/ 128 Mb RAM systeem eens te upgraden.

Ik dus Duron 600@900 op ASus A7V mobo, alles hartstikke snel! Unreal/Deus Ex en god weet wat nog meer.

Ik koop een Geforce 2 MX een kaart in alle opzichten lichtjaren sneller dan mijn voodoo 3 3000. Maar wat blijkt: performance in UT en DEus Ex zuigt, ook na installatie van die d3d upgrade.

Mijn punt is dit.... ik werk al jaren met pc's, performance tweaking, spelletjes, hardware. NOG NOOIT hen ik gezien (40+ systemen: high end) dat een TNT1/TNT2 (ultra)/Geforce 1 (any)/Geforce 2 (any) zonder problemen en snel een spel met de unreal engine draait. Al deze kaarten schijnen i.e.g. niet vanaf het eerste moment een goede performance neer te zetten, altijd 5-10 sec van stotter-de-stotter, en dan pas een (soms) redelijke performance.
Lieve mede-Tweakers mijn Voodoo 1 deed dit al beter !!!! En nadat ik TNT 1/2 had afgezworen en doodleuk van v1/v2/v3 3k had -ge-upgrade dacht ik dat deze Nvidia kaarten dan toch EINDELIJK een keer naar behoren zouden werken.

Het is toch gewoon te sip voor woorden dat ik met mijn systeem deus ex eigenlijk uberhaupt maar at god's whim kan spelen aangezien dat hoerenspel/drivers af en toe besluit terug te schakelen naar wat qua performance software mode moet zijn

**eerste aanwijzing dat het NIET goed zit met drivers/performance: je muis heeft of een Lag (eigenlijk ALtijd ook bij redelijke performance rondom 30 fps - 45 fps) of beweegt schokkerig**

Het is nou zo triest dat ondanks verschillende drivers te proberen (detonator 3/asus 7100 meegeleverde shit) mijn broertje met zijn Celeron 450 en TNT 1 sneller is dan ik met duron 900 met geforce 2 MX in deus Ex.

Mijn vurige hoop is nu dat iemand bovenstaande RANT weerstaat en mij een oplossing kan bieden voor deze gigantische domper.

Gegroet,

Joost van Drenth

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-09 17:28

Rashann

Zoek de hond...

Helaas heb ik ook hetzelfde probleem, ook alleen met de UT engine in een Athlon 800, Abit KA7, Asus V6600, 128Mb RAM en Win2000.

Verschillende drivers en patches geprobeerd, maar helaas geen succes...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had ik ook in win2k met Athlon 700 +
Geforce DDR

in OpenGL doet ie het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashann
  • Laatst online: 02-09 17:28

Rashann

Zoek de hond...

Bij mij wil ie in OpenGL niet eens starten :(

If nothing is written below, I was the last to reply...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://d1o72.telia.com/%7Eu84406792/

als je alles al geprobeerd hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Ooh wat een kutzooi zeg!! Bestaan deze line van Nvidia kaarten dus al zo lang en UT en Unreal ook en nog krijgen ze het dus niet voor elkaar om hun shit goed te krijgen.

Hiermee bewijs ik mijn eigen axioma van de afgelopen jaren. 3Dfx altijd ok NOOIT geen problemen en altijd prestatie, NVidia kaarten altijd gezeik.

Ik ken de testen, ken de eeuwige flamewarz (dit moet er GEEN worden plz ;), maar dit is dus gewoon KUT, en aangezien ik nu ook op het Nvidia bootje zit zou ik graag zien dasm' NU plakken, want hij lekt en is aan het zinken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Topicstarter
In deze context begrijp ik dus ook werkelijk niet hoe Nvidia, in spite of 10^9999999 testen die zeggen dat deze kaarten sneller/beter zijn, ooit king of the hill kan zijn!?

UT/Deus Ex zijn op het moment gewoon twee van 'de' spellen. Maar zolang in real life, waar normale mensen een spelletje spelen er alleen maar gezeik met die kaarten is.

Ikke niet begrijpen.... ikke ga naar bed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik begrijp de commotie hiero niet echt, hoor, maar ik draai al vanaf UT 4.00 al heerlijk direct3d met een TNT2@ultra op celly 466, 128 Mb. Met 4.28 loopt direct3d lekkerder als nooit tevoren. Zelfs de direct3d op mijn AMD K6 450, 96 Mb, G400 loopt als een trein, terwijl de G400 best een krachtigere cpu kan gebruiken. Mijn idee: er is niets mis met de TNT2 of direct3d prestatie in UT.

Zeker weer van die patsers, die perse 200000 bij 1600000 resolutie in 128 bit willen spelen of zo, die weer lopen te zeuren, ZEER onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:40

Dark

who tweaked the light?

De unreal engine, die ook voor UT en Dx gebruikt wordt, is gewoon gemaakt voor glide. De d3d preformance heeft altijd een eind achter gelegen op de glide prestaties, volgens epic komt dit door de slechte texture management van d3d. OpenGl werdt in het begin helemaal niet ondersteund, dat is er later pas bij gekomen. Zelf denk ik dat de engine gewoon brak is, omdat ie het slecht doet met d3d en ogl. Al vanaf unreal-1 is algemeen bekend dat glide het best werkt met deze (k#t)engine, en dat je dus de meest soepele gameplay behaalt met een 3dfx kaart. Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat de engine ontwikkeld is in de tijd dat 3dfx zwaar roeleerde, en dat er gewoon geen alternatieven waren. Support voor de andere api's hebben ze later toegevoegd, toen nvidia marktaandeel won.
Hopelijk en waarschijnlijk wordt de nieuwe unreal2 engine beter. Alles wijst erop dat d3d de main-api zal zijn omdat; nvidia en epic een samenwerkingsverband hebben afgekondigd en omdat het bijzonder stom zou zijn om nu nog 'mainly-glide' te gaan in de tijd dat glide zo goed als dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:17
Of OpenGL, nVidia is nl. ook bezig met Linux :) en Epic ook....(UT is ook voor Linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een PIII 700 en een abit be6.
256mb ram en hercules geforce gts 64mb.
ALLES MAAR DAN OOK ALLES LOOPT GESMEERD!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Als je voldoende power aan boord hebt om je door de dieptepuntjes heen te slepen, zoals jij, dan merk je er weinig van dat de engine echt ondermaats presteert op d3d gebied.
Maar het zou in verhouding nog veeeel soepeler moeten kunnen lopen, ook op jouw hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
  • Laatst online: 23-03-2018
Op linux is de performance wel goed!
Sneller dan onder windows met nvidia kaarten!
(Geld ook voor alle andere kaarten als de g400 en de voodoo's).

Ik ben blij dat mijn pc 100% windowsfree is!
Quake3, UT, soldier of fortune, halflife(met wine) etcetera draaien veel beter en lopen nooit vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 16:28

johnwoo

3S-GTE

Hmm, ik heb een PIII-500E, Creative TNT2Ultra en 320 MB SDRAM, en bij mij loopt het toch best goed hoor!
Normaal draai ik UT in 1024x768x32, met world texture detail op high en skin texture detail op medium, en in CTF-Command (dat level gebruik ik altijd om te vergelijken, vraag niet waarom, dat is nou eenmaal zo :)) haal ik altijd tussen de 40 en 45 fps gemiddeld... Da's dan met 5 bots erbij. En in D3D, dus...
Voor Tactical Ops ga ik meestal even terug naar 800x600, omdat er dan nogal eens veel spelers in beeld zijn, en daar wordt ie snel trager van. (Ik weiger om naar 16bits te gaan, dan liever 800x600 :))
UT in OpenGL loopt overigens voor geen meter, maar Q3 draait weer wel prima. UT's openGL ondersteuning is dus errug bout, ook al is de TNT(2(Ultra)) geoptimaliseerd voor OpenGL... Maar de D3D valt dus best mee...
O ja: ik draai dit alles onder Win2000, gaat prima :) wie zei dat het geen game-platform was? ;) (scheelt misschien 3 fps, pfff)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Ben blij dat voor jullie d3d voldoende is, maar toch vindt ik het vreemd dat je op 'n 16m-v-3k alles aan kan zetten (ook detail textures en volumetric lighting) en dat mijn 32m-CLAP-ddr dan echt traag gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles aan in UT op 1024x768 in 32-bits op een machine met een C2 566@877 MHz en 128 mb RAM:

gemiddeld tussen de 60 en 70 fps.

Videokaart is en Hercules 3D ProphetII MX op 185/210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
  • Laatst online: 23-03-2018
Met UT-425 linux haal ik op mijn pentium3 770 met mijn tnt2ultra 50-60fps met 10bots.

Resolutie 1024x768 16bit met alle detail op high en verder ook alles aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Bottom line:
In OpenGL UT ben ik hyper-de-hyper snel

1024 32 bits avg. van 55 fps met 16 bots in deck 16.

In 16 bit boeit het niet welke res altijd 70+ frames. (monitor trekt 1600 niet ;)

In D3D!? 4getit!! Allereerst: Mouse Lag, je weet dat het niet gaat werken en toch kijk je even.... 24 frames MAX ofsow.. echt helemaal kut.

Deus Ex, zolang je in de 1x1 cm kruipholen blijft werkt het aardig (weinig mouselag) Eenmaal in eens stukkie open land, mwoah... 2-7 fps, ik kan sneller screenshots maken!!

Kk snappt niet maar wil dathet gefixed word...

En Wekkie, resolutie van 1024 is NIET overdreven, is normaal 1280x960 is beter maar niet noodzakelijk. Maar wat D3D in UT engine games betfreft kank net zo goed op 320x200 spelen want het werkt toch kut!
(behalve op de TNT 1 van mu broertje want diens kaart is door god geblessed itt mijn geforce 2 mx dies namelijk vervloekt ofsow)

Naja,

mzzl,

Joost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik doelde op bruut hoge resoluties (1600 bij 1200 in 32 bit), vandaar. Zelf speel ik UT in 1024 bij 768 in 32 bit. 35 FPS gemiddeld vind ik prima speelbaar. In 16 bit lukt het tot 1600 bij 1200 zelfs nog, alles in Direct3d. Het verschil tussen Glide en Direct3d is met NFS4 en NSF5, Porsche Challenge veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik pak hem nog met 80fps zonderproblemem
in 1027\768 16bit

ati rules

rage fury max hahahahahahahaahahahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duron 600 met 128Mb pc 100 en GF2 MX:

UT in OpenGL (veel mooier en sneller): gem 45 fps met 15 bots in Morbias][ met weaponstay aan, min fps is 25.

Deus ex, alleen 1e level op die haven is irri, beetje rond de 20 ofzo....de rest van het spel gaat soepel.....geen problemen dus.

En nou ff mijn MXje en Duron opvoeren :)!

Edit: Oh ja, beide spellen in 800x600 met alles aan. Behalve bij UT de modelsskins op medium. En bij Deus ex A3D aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Hoezo kunnen ze andere kaarten niet laten omgaan met Glide???

Eppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glide is een API van 3dfx, en dus kunnen Nvidea kaarten (en anderen) daar niet mee omgaan. Er zijn wel conversiontools, maar die ken ik niet (behalve van Creative, maar ja, ik heb Asus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Sorry hoor Commdante maar als je met jouw machine op 800x600 moet spelen om redelijke performance te krijgen is erg sip.

ik bedoel met een p2 300 met voodoo 3 kan je dubbel zo snel op 1024 spelen. Dus waarom dan zo'n snel systeem kopen?
Strax moet je volgende maand je pc weer upgraden omdat je systeem gehampered is door slechte (mini-)drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ben absoluut geen fan van de MX, zie CommDante... 1024 bij 768 32 bit loopt met TNT2 op Celly 466 128 Mb al goed....Schop die MX eruit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat wel tegen over dat ie in 1024 maar zo'n 3 fps langzamer draait en in Q3A met alles aan zo'n slordige 83 fps. Met die TnT2U die ik eerst had was dat 37.

Ik speel trouwens zowie zo nooit in 10x7 omdat mijn monitor (zo'n oud ding van een P90 toen die nieuw waren...heel oud dus) dat niet aankan met een refresh van >85. Op die 60Hz krijg ik koppijn...zeker met spellen.

EN wat qua UT betreft, die engine zuigt gewoon, alleen Glide draait goed. Logisch, want d3d is erbij geplakt, om OpenGL maar niet eens te noemen. Het is dan ook meer een "extratje" dan echte driver ondersteuning. ALs je na gaat dat er na 3/4 jaar nog steeds BETA OpenGL drivers bij zitten......

News: nVidia gaat straks met Epic werken en 3DFX heeft verlies gedraait (zoek maar op op tweakers). Dus ik zit voorlopig wel goed. Het beeld is ook veel mooier dan een VooDoo. Meer polygonen (p/s) en meer GPUfuncties. T&L engine... ALs ik een "elite" kaart wou kopen had ik wel een Radeon gekocht, maar daar had ik het geld niet voor. Mijn mobo+cpu kon ik ook voor een leuk prijsje kwijt. Ik heb er totaal nog geen 200 piek aan besteed. :)

BTW wat zijn julie scores in 3DMark 2000? Mijne is 4863. Standaard, dus gewoon in 10x7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Let er op dat nvidia kaarten graag op een vrij irq slot zitten.
bij mij op 11 bv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aprazeth
  • Laatst online: 18-12-2020
* Aprazeth rolt mouwen op
KOMT IE!!!

als aller eerste
installeer de laatste patch voor UT / Unreal Deus Ex.
Verzeker je ervan dat je de LAATSTE drivers hebt, en ook de AGP drivers indien van toepassing

Dan voor UT, ga je naar http://unreal.epicgames.com/direct3d ( als ik me niet vergis ) daar hebben ze verscheidene D3DDRV.DLL bestanden staan.

Dit bestand is UT's driver voor Direct3D.
Na de patch ( 4.28 op het moment )
geinstalleerd te hebben copy je ff de d3ddrv.dll in c:\unrealtournament\system\
tot d3ddrv.old ( of wat dan ook )
probeer dan de d3ddrv.dll uit van bovenstaand URL. Kijk welke de beste prestaties geeft.

Na dit gedaan te hebben lijkt het me sterk dat je met welke processor dan ook ( 686 450+ ) onder de 30 FPS komt ( gemiddeld dan! )

En ja U / UT / DX zijn echt GLIDE spellen ja, OpenGL is later toegevoed ja.

Idd NVidia en Epic hebben nu een samenwerkingsverband. Dit zal leiden tot verbeterde ondersteuning van NVidia Hardware.
PUNT, geen OpenGL of Direct3D specifiek dus.

Maar Epic werkt ook samen met Microsoft aan Direct3D integratie / optimalisatie van de U engine.

Dit betekent dus dat Epic de hardware van NVidia direct / beter kan aanspreken, doordat ze de hardware code te zien krijgen ( onder NDA uiteraard ) en de DirectX code ( ook ander NDA ).

UT draait sinds kort ook onder Linux JA, maar die port is verantwoordelijk door LOKI
en NIET door Epic.

LOKI port de game naar Linux waarbij Epic assisteert <<< niet meer.

Ik hoop dat dit een beetje helpt een licht op de situatie te werpen

heb je nog problemen met je Direct3D onder UT / U voel dan vrij mij ff te ICQen onder 51024712

Ik haal namelijk met 733 @ 550 ( kwam toen door geheugen ) en ASuS V7100T Pure ( GeForce 2 MX ) RUIM 80 FPS met VSync AAN.

* Aprazeth stroopt mouwen af
nu maar eens gaan slapen hoor :D
Pagina: 1