Toon posts:

programma bedienen vanaf andere computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk dat je via een netwerk een programma kan doen op een andere computer.
Ik heb namelijk een redelijk zwaar tekenprogramma dat op mijn oude computer niet draait maar op de snelle computer wel. Is het dan mogelijk om via het netwerk dat programma toch te draaien dus dat je via de slome computer de snelle computer bediend? (zodat de gewone computer al het werk doet en je met de oude computer alleen maar 'kijkt' op de snelle compter)

En als dat kan hoe werkt dat dan heb ik hier een bepaald programma voor nodig. Ik draai win 98 op beide computers

• Aceton
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11-2021
VNC bijvoorbeeld (installeren op de 'server' en daarna via de VNCclient bedienen). Het is gratis te downloaden.

Verwijderd

Je hebt Remote Administrator. Met dit programma kun je op een andere computer werken net alsof je er daadwerkelijk achterzit. Het werkt heel soepel. Ik heb ook VNC geprobeerd, maar Remote Administrator werkt gewoon sneller (in ieder geval i.c. oude computers).Hier kun je een 30-day trial downloaden:

http://download.cnet.com/downloads/0,10152,0-10101-110-8605958,00.html?gid=49256&tag=st.dl.10101-100-8605958-8605958.dln.10101-110-8605958

Met VNC heb ik niet heel veel ervaring. Wel is het platformonafhankelijk! Als je dus de desktop van een Linux-bak in je netwerk wilt bekijken, kan dit dus met een windows-computer.

Hier weer een link:
http://download.cnet.com/downloads/0,10152,0-10101-110-8591703,00.html?gid=63137&tag=st.dl.10101-100-8591703-8591703.dln.10101-110-8591703

Mijn advies:
Heb je alleen Windows-bakken, gebruik dan remote Administrator. Als je verschillende OSsen hebt (BeOS, Linux, Windows, etc) gebruik dan VNC.

Verwijderd

Wat je ook kan doen is PCanywhere32 gebruiken, simpel PC'tje overnemen via TCPIP of IPX, net wat je wilt.

Kan zelfs via de analoge telefoonlijn.

• vyruz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07-2018

vyruz

ik heb geen ondertitel :P

ik vind zelf pc anyware een rot programma.
ik gebruik zelf VNC, makkelijk en easy programma.
of misschien kan je NetOp gebruiken. is ongeveer hetzelfde

Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

indien je Windows 2000 gebruikt, kun je terminal services gebruiken.
zeer degelijk :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 20:39
win VCN is een erg fijne tool, en Remote Desktop van winXP is ook best goed.
Aleen, voor het doel weaarvoor jij het wil gebruiken is het niet erg handig denk ik. Je hebt toch altijd een bepaalde vertraging, met name bij beeldopbouw, omdat het veel processorkracht kost. (aan de kant van de server)
Dus of je er een snelheidswinst mee behaalt.... ik denk het niet.
Maareum, een beetje stomme vraag misschien: Waar ga je niet achter de snelle Pc zitten dan? 8-)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Netmeeting kan ook programma's delen.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 16:07 schreef onok het volgende:
Maareum, een beetje stomme vraag misschien: Waar ga je niet achter de snelle Pc zitten dan? 8-)
Zit mijn vader vaak achter te kloten met words dus nix apparts maar ja wil toch op mijn eigen kamer werken.
Ben benieuwd of t werkt
Pagina: 1