PCI aperture size

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:50
met agp kaart kun je je mobo geheugen gebruiken!
kan dit ook met een pci kaart?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:46

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Voorzover ik weet kan dit niet.. :

D8 dat het gebruik maken van systeemgeheugen door de videokaart naast hogere gegevensdoorvoer, 1 van de balngrijkste vernieuwingen was toen AGP werd geintroduceerd

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Helaas!

Alleen voor AGP kaarten.

Als je moederbord enkel PCI karten aankan wordt het tijd om te kijken naar een nieuw moederbord (aanbevolen) of een PCI videokaart met veel videogeheugen te kopen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Op maandag 25 maart 2002 12:02 schreef Tyrian het volgende:
Helaas!

Alleen voor AGP kaarten.

Als je moederbord enkel PCI karten aankan wordt het tijd om te kijken naar een nieuw moederbord (aanbevolen) of een PCI videokaart met veel videogeheugen te kopen.
heb wel agp slot, tis voor me 2e monitor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 06:22

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Jajajajajawel!!!!!!! Dit kan wel!!!!!!!!!
Kennen we hem nog? De Diamond Viper V330 (ook in pci versie)?!? Met de nvidia riva128 chipset?
Die snoepte van het systeemgeheugen om daar zijn textures in te bewaren.
Die kaart was voor die tijd erg snel (ik had er hem ook) en comprimeerde de textures om snel van en naar het systeemgeheugen te kunnen schrijven. Vanwege de compressie was niemand echt enthousiast over de beeldkwaliteit, maar de snelheid maakte veel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Op maandag 25 maart 2002 12:17 schreef Jules het volgende:
Jajajajajawel!!!!!!! Dit kan wel!!!!!!!!!
Kennen we hem nog? De Diamond Viper V330 (ook in pci versie)?!? Met de nvidia riva128 chipset?
Die snoepte van het systeemgeheugen om daar zijn textures in te bewaren.
Die kaart was voor die tijd erg snel (ik had er hem ook) en comprimeerde de textures om snel van en naar het systeemgeheugen te kunnen schrijven. Vanwege de compressie was niemand echt enthousiast over de beeldkwaliteit, maar de snelheid maakte veel goed!
maar dat was maar 1 kaart waarmee dat kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het voor je 2e monitor is en je waarschijnlijk dus je games op je Agp kaartje bijft spelen is een 4mb s3 virge toch eigenlijk al genoeg? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Op maandag 25 maart 2002 12:27 schreef Maverick het volgende:

[..]

maar dat was maar 1 kaart waarmee dat kon?
Voor zover ik weet zijn er geen andere pci kaarten die dit doen. Je kon dan niet instellen in de bios hoeveel systeemgeheugen je reserveerde voor je videokaart, maar je kon het wel instellen dmv je drivers, als ik me het goed herinner.
Maar waarom vraag je dit eigenlijk?
O, naast de v330 heb je ook nog de v550 die ook in pci uitvoering te krijgen was, of de v770 in pci uitvoering te krijgen was weet ik niet.
Dat zou je even moeten kijken op de site van Diamond, of anders op de site van Hastec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Op maandag 25 maart 2002 13:04 schreef Jules het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zijn er geen andere pci kaarten die dit doen. Je kon dan niet instellen in de bios hoeveel systeemgeheugen je reserveerde voor je videokaart, maar je kon het wel instellen dmv je drivers, als ik me het goed herinner.
Maar waarom vraag je dit eigenlijk?
O, naast de v330 heb je ook nog de v550 die ook in pci uitvoering te krijgen was, of de v770 in pci uitvoering te krijgen was weet ik niet.
Dat zou je even moeten kijken op de site van Diamond, of anders op de site van Hastec.
omdat ik een pci kaart van 4mb geheugen heb die de kleuren niet goed weergeeft, ik heb er ook een met 2 mb , en die werkt als het goed is wel, maar dan moet ik een kleinere resolutie draaien, want 1024X768 800X600 is dan te veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Op maandag 25 maart 2002 13:07 schreef Maverick het volgende:

[..]

omdat ik een pci kaart van 4mb geheugen heb die de kleuren niet goed weergeeft, ik heb er ook een met 2 mb , en die werkt als het goed is wel, maar dan moet ik een kleinere resolutie draaien, want 1024X768 800X600 is dan te veel!
O, zoek dan een Viper V330 of nog beter een V550 of zo. Heb je relatief nog aardige 3D prestaties.
Als 3D helemaal geen rol speelt, dan kun je misschien ook nog overwegen een Matrox Millenium aan te schaffen.
Weet er iemand of de Matrox G200 als pci uitvoering te krijgen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Op maandag 25 maart 2002 13:44 schreef Jules het volgende:

[..]

O, zoek dan een Viper V330 of nog beter een V550 of zo. Heb je relatief nog aardige 3D prestaties.
Als 3D helemaal geen rol speelt, dan kun je misschien ook nog overwegen een Matrox Millenium aan te schaffen.
Weet er iemand of de Matrox G200 als pci uitvoering te krijgen was?
is enkel voor 2d!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

O dan maakt het niets uit. Die Vipers zijn geen straf in 2D hoor. Als je het maar voor een scherp prijsje krijgt he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Maar waarom vroeg je eigenlijk of er ook pci kaarten zijn die systeemgeheugen afsnoepen zoals agp kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Op maandag 25 maart 2002 14:34 schreef Jules het volgende:
Maar waarom vroeg je eigenlijk of er ook pci kaarten zijn die systeemgeheugen afsnoepen zoals agp kaarten?
omdat ik dan die 2mb kaart kan gebruiken! (ben er nu inmiddels achter dat die kaart kapot is :) )

Pagina: 1