Eventviewer melding "Write cache disabled" ?

Pagina: 1
Acties:

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 10:32
Specs systeem:
Asus P4T-E
PV 1.8Norhthwood @ 2124
512MB PC800 (Samsung)
40GB IBM 120GXP harddisk
Leadtek GF2 Pro 64MB DDR TV-OUT
Symbios SCSI contoller tbv Plextor 4x2x20
Realtek NW kaartje
Windows XP Pro

Ik weet niet of dit het juiste forum is om mijn probleem te plaatsen maar we gaan het proberen

Het probleem is als volgt;

Ik heb dit systeem net in elkaar zitten en denk ff lekker C&C renegade te kunnen spelen.
Ik ben lekker dik een uurtje of 2 aan het spelen (ja, ja sommige missies zijn lang) en opeens loopt mijn hele systeem vast. (BSOD) met de volgende melding

NV4_disp.dll probleem + een PAGE_FAULT in bla bla bla 0x00000050 error.

Systeem stug opnieuw opstarten en weer verder gamen dacht ik. Dus niet zodra de quick saved game klaar was met laden werd ik weer terug geknald naar de desktop. Ik weer de game starten andere saved game opladen en boem weer naar de desktop
vervolgens een beetje in de eventviewer rondneuzen om te kijken of ik hier iets kon vinden. Ik kwam vervolgens deze melding tegen

"The driver disabled the write cache on device device\harddisk1"

wtf wil dat zeggen. Dat de cache op me harddisk niet helemaal goed is of zo?

Ik heb ook voor de zekerheid 2 verschillende memtests op mijn geheugen losgelaten (2 dagen achter elkaar) en geen enkele fout dus dat zit wel goed denk ik.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-04 20:02
nou... die nv4_disp.dll heeft iets te maken met je videokaart (geforce2). welke drivers gebruik je en heb je je videokaart misschien overclocked?? probeer de laatste drivers eens (28.32) of anders versie 23.11. misschien is dit een oplossing