Toon posts:

[HTML] Probleem met disablede velden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn form een aantal velden die ik op disabled heb gezet, en kunnen alleen met behulp van een javascript worden gevuld. Maar zodra ik deze in mijn database wilt opslaan worden de ge-disablede velden NIET opgeslagen. Zodra ik de disabled-functie er uit haalt dan worden ze weer wel opgeslagen. Hoe zorg ik ervoor dat ik de ge-disablede velden WEL op kan slaan!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Je kunt er voor kiezen om een aantal hidden fields toe te voegen met dezelfde inhoud.

Doe anders niet disabled maar readonly als het erom gaat dat users niet handmatig gaan rommelen aan een inputveld.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 09:35 schreef cutter het volgende:
Je kunt er voor kiezen om een aantal hidden fields toe te voegen met dezelfde inhoud.

Doe anders niet disabled maar readonly als het erom gaat dat users niet handmatig gaan rommelen aan een inputveld.
Ik heb nu readonly="readonly" gebruikt en het werkt perfect, en de gebruiker kan nog steeds niets aanpassen!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Zomaar even.. waar gebruik je dit voor?

(disablen van velden werkt ook niet onder oudere browsers overigens.. dus op internet zou ik het niet gebruiken, of mensen kunnen daar dus WEL in typen)

Op intranet ook niet trouwens.. anders is het makkelijk ff NS4 installeren en de boel verneuken :P

gebruik gewoon hidden fields/html-text ipv die disabled velden zou ik zeggen, maar goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 10:12 schreef Bosmonster het volgende:
Zomaar even.. waar gebruik je dit voor?

(disablen van velden werkt ook niet onder oudere browsers overigens.. dus op internet zou ik het niet gebruiken, of mensen kunnen daar dus WEL in typen)

Op intranet ook niet trouwens.. anders is het makkelijk ff NS4 installeren en de boel verneuken :P

gebruik gewoon hidden fields/html-text ipv die disabled velden zou ik zeggen, maar goed.
Mijn applicatie draaid alleen op locaal intranet en iedereen maakt gebruik van IE 5.5 of hoger, en de mensen kunnen NIET zelf een andere browser installen! Maar ik gebruik deze velden zodat mensen alleen uit een Pop-up venster personeel of een datum kunnen kiezen, dit zorgt ervoor dat ik ALTIJD de juiste namen hebt zoder typefouten!

Dus daarom...

Verwijderd

Zodra formfields disabled worden, wordt de informatie in deze velden ook niet als beschikbaar gesteld. Resultaat is dus dat bij een submit alle velden die disabled staan geen informatie vrijgeven.

Je kunt dit oplossen door een hidden formveld aan te maken, en de informatie van het nog niet gedisablede veld hierin over te nemen mbv javascript. Zodra deze info is gekopieerd kun je het originele veld op disabled zetten en is de info aanroepbaar via het hidden field.
Pagina: 1