Toon posts:

-Kan dit?- Mobo maakt videokaarten stuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me heeft dus een Abit KG7 moederbord, en al snel was zijn videokaart stuk, getest in een andere PC, en ja, wel degelijk defect. Nieuwe kaart gekocht (GF2MX), draaide een tijdje goed, tot op een dag, videokaart stuk. Hij zit nu aan zijn derde kaart en nu is het (bang) afwachten...

Kan een moederbord agp videokaarten stukmaken ? :?

(Heb er in de search niets over gevonden, en er zelf ook nog nooit iets over gehoord...)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het kan als het moederbord een te hoog agp voltage afgeeft, maar volens mij gaat je videokaar daar niet zo snel van stuk.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 13:10

Lancer

What the......

Ik las laatst iets over het instellen van de AGP drive strength en gerelateerde parameters. Deze zijn via de BIOS in te stellen. Foute configuratie kan er idd voor zorgen voor "rook" uit je video kaart

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

Topicstarter
Hij komt in elk geval met zijn pc nog eens tot bij mij en dan ga ik de bios settings eens volledig uitpluizen, maar het lijkt me toch sterk dat dit de oorzaak kan zijn, denk ook dat het ergens iets met voltages te maken heeft, want zo'n videokaart brandt toch niet zomaar op door een noob-setting in het bios denk ik.
Echter: met pc's is alles mogelijk natuurlijk.

Verwijderd

Overklokken kan je videokaart slopen, is ook met mijn GeForce 2 MX gebeurd :(

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Als je mobo geen 1,5 volt AGP bus heeft dan kan het gebeuren ja. Misschien staat zijn AGP verkeerd ingestelt. Maar het kan ook gebeuren dat het door oververhittin gis gebeurd. Heeft hij goede airflow?

Verwijderd

Topicstarter
Yeps met de airflow is niets mis.
Ik denk dat ik het meer zal moeten zoeken in de link die Lancer poste (waarvoor dank), ivm die bios settings, agp drive strenght enzo
Pagina: 1