TNT2 oc'en boven de 140\170 of 130\180

Pagina: 1
Acties:

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 21:57
Ik weet het dit is eeen dubbele post omdat ie ook al bij vid kaarten en beelkanonnen staat, maar daar zijn ze niet erg behulpzaam dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een Viper 770 non-Ulta met standaard heatsink en daarop een standaard pentium blowertje. Ik gebruik dan TNTclock om de kaart op bovenstaande standen te zetten maar zogauw ik hoger ga dan deze standen loopt alles vast en is de reset knop dee enige oplossing.

Nu heb ik in een wanhoopsdaad de PCI fsb opgekrikt naar 35 in hoop dat ie dan wat meer pakt, dit moet ik nog proberen.

Maar zou iemand alsjeblieft een tip kunnen geven hoe ik die kaart op bv. Ultra standen kan krijgen???

>abit KT7
>Duron 600@840(overigens nog geen 45graden na 2 uur UT'en met standaard coolermaster)
>230W
enz.
enz.

alvast bedankt

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ik denk dat je toch een beetje aan de grens zit hoor!!

Ik heb zelf ook een NON Ultra TNT2 (de V770 van Diamond). Ook een P200 12V ventilatortje op gezet en bij mij gaat ie als een speer op 150/180.

Niet iedere kaart van hetzelfde type is even ver over te clocken!! Bovendien is ie nooit helemaal op Ultra niveau stabiel te krijgen, tenzij er misschien op het geheugen heatsinkjes geplakt worden en een lekkere airflow langs het kaartje wordt gegenereerd door allerhande fans!!

Ik draai zelf op een PII350@361, was op 392, maar toen waren er grafical errors in Q3 (bij Orb!!). Jouw systeempie is al leuk opgeklokt, zou best kunnen zijn dat daarom je kaartje minder kan hebben!!

Misschien toch de Detonator3 drivers proberen als je die nog niet hebt geinstalleerd (ookal zijn die niet echt voor de TNT en TNT2 gemaakt)

Good Luck

reserveringshouder Tesla Model 3

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Vastlopers duiden op een te hoog geklokte core.Strepen door het beeld bij een te hoge geheugenfrequentie.
Bij wat lagere core-freq. loopt ie niet vast?
(m.a.w. is het echt aan de grafische kaart te wijten?)
Ik gaf laatst ook de sculd aan de vid.kaart, maar ik moest het voltage van de proc. wat verhogen.
Wat bij jou dus het euvel is is misschien toch te warm worden of een te lage VCore.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

De overclock resultaten van videokaarten met dezelfde chip kunnen nogal uiteen lopen. Mijn Asus V3800 TVR TNT2 32 Mb loopt op 150/183 zonder problemen, actieve koeling zit er standaard al op. Ik kan 'm zelfs op 175/200 zetten zonder problemen, maar dat levert nog maar een paar extra punten op bij 3Dmark2000, daarom niet interessant. Ik denk toch, dat je kaart gewoon aan zijn maximum zit. Heatsinks op je geheugen, lijkt me niet echt zinvol voor betere resultaten.

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik krijg mijn V770 non ultra gemakkelijk op 180/200
Koeling op je geheugen heeft geen zin, zo warm worden die niet.

• Elect
  • Niet online
mijn tnt2 (non ultra) draait op 165/180

• Lynx
Zijn er nog dingen die ik kan veranderen?
Zoals i/o voltage of fsb om de boel verder omhoog te kunne krijgen?

En wat ie belangrijker mem snel of core snel??
130/180 en 140/170 is toch wel max zonder vastlopers(op 4x AGP)

Verwijderd

Bij mij maakte het vdeel uit welke driver ik gebruikte... Ik heb nog steeds de beste resultaten met de oude 3.84 ref. driver van nvidia.
Kaart loopt op 170@195

Verwijderd

Misschien moet je naar 2xAGP?
Mijn V770 (nonU) draait probleemloos op 140x200, ik heb er wel een CardCooler opstaan. Hoger heb ik nog niet geprobeerd...

Verwijderd

Mr. 16V: kan je die 3.84 drivers nog ergens dl'en???

Verwijderd

mijn Gigabyte TNT2 pro draait stabiel op 190/190 met 2x cooler erop.

that's it.

• Lynx
Ja ik ben heel blij voor jullie maar ik vraag dus: heeft iemand een id waarom ik niet boven 140/170 of 130/180 kan komen!

Het interesseert me niet zoveel hoe hoog jullie kunnen komen :r, het is belangrijker te weten hoe hoog ik kan komen!

in elk geval bedankt voor degenen die wel behulpzaam waren en rot op voor degenen die alleen maar even willen zeggen hoe hoog zij wel niet komen >:(!!!!!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Dan niet zeuren, niet vragen, maar gewoon proberen en oprotten met gezeur op reacties...

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

V770 non-U 166/233>:) met slot cooler en heatsinks op de mem chippies geplakt...
Wie sneller?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Elect
  • Niet online
heeft iemand een id waarom ik niet boven 140/170 of 130/180 kan komen!

Lynx, zeik niet ...
als wij niet zeiden hoe hoog dat was konden komen zat jij niet te kutten waarom je niet hoger kwam ...

Verwijderd

Jaja, zo kan 'ie wel weer. Gezelligheid kent geen tijd he. Moeten de heren flamers niet es aan hun huiswerk o.i.d. ?

Wat is voordelig : Geheugen of core ?
Allebei ! Sowieso moet je eerst je geheugen opvoeren voordat je je core opvoert i.v.m. timingissues. Dus (zoals je waarschijnlijk gedaan hebt) :
1) Actieve koeling
2) Mem maximaliseren
3) Core maximaliseren
Niet tevreden ? (Veel) zwaardere koeling aanvoeren, vcore verhogen, andere kaart kopen (Prophet SE, 400,- bijv.). Overigens kwam mijn TNT2 (V770) tot 145/188 met een enkel errortje ZONDER actieve koeling, was meer dan zat.

(Andere methode : Je FSB opvoeren zal niet zo lekker gaan, met Duron , dus AGP-kloksnelheid opvoeren lukt ook niet.)

Zo genoeg ?

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:25
Mijn TNT2 M64 (1 Coolers std.) draait crashloos op 170/180 :)! ik gebruik powerstrip en het werkt perfect. Je kan je chip met het oc-en niet opblazen, want als je te ver gaat komen er allerlij strepen etc. door het beeld!

• Lynx
Kijk aan deze replies heb ik wat! bedankt jongens!

ik krijg overigens geen strepen maar alles gaat gewoon hangen en als ik toetsen in blijf drukken komt er getik uit mijn kast, dit is niet het normale getik maar volgens mij komt het uit mijn videokaart!

Bedankt voor de behulpzame replies!
Pagina: 1