[led] 2kleurenled vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:48

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Kan ik de 2 kleurige led die in mn plextor writer zit vervangen door 2 apparte leds? ik wil nl blauw/rood en die bestaan volgens mij niet als duocolorled of wel?

@MrBee_RC

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 00:33 schreef Meelobee het volgende:
Kan ik de 2 kleurige led die in mn plextor writer zit vervangen door 2 apparte leds? ik wil nl blauw/rood en die bestaan volgens mij niet als duocolorled of wel?
er bestaan wel RGB led's
dan zit er rood groen geel blauw wit paars en alles in 1 ledje(ding kost wel 10 euro ofzo)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:45
Op maandag 25 maart 2002 00:54 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

er bestaan wel RGB led's
dan zit er rood groen geel blauw wit paars en alles in 1 ledje(ding kost wel 10 euro ofzo)
bijna in rgb leds zit

Rood Groen Blauw (wat een verrassing)

5 pleuro @ conrad

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 00:59 schreef Sine het volgende:

[..]

bijna in rgb leds zit

Rood Groen Blauw (wat een verrassing)

5 pleuro @ conrad
jah en als je die kleuren mixt dan krijg je ook de kleuren die ik zij :P
em jij zit ook nog fout hoor, deze kleuren zitten er in een RGB led.
1x Groen
1x Rood
1x Wit
2x Blauw
(of 2x wit en 1x blauw)

anders kan je de kleuren niet maken.

• Sine
  • Laatst online: 18:45
Op maandag 25 maart 2002 01:10 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

jah en als je die kleuren mixt dan krijg je ook de kleuren die ik zij :P
em jij zit ook nog fout hoor, deze kleuren zitten er in een RGB led.
1x Groen
1x Rood
1x Wit
2x Blauw
(of 2x wit en 1x blauw)

anders kan je de kleuren niet maken.
*BEEP* FOUT u gaat niet door voor de ijskast

ik heb hier nl zo'n led ergens rondslingeren

2x blauw
1x rood
1x groen

Wit maak je door alle leds op de zelfde sterkte te laten branden
:P

Repareren doe je zo.

Verwijderd

idd, rgb leds zijn 2x blauw, 1x rood en 1x groen. en mixen in infinite colours >:)

Verwijderd

Dus als je zegmaar, 64.000 van die ledjes in een matrix zet en op een leuke manier aansluit, dan kun je op een behoorlijke resolutie een divx-film projecteren :P

• WiXX
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

En nog wel meer als een divx film >:)

Verwijderd

<Zeikmodus>
En nog wel meer ->dan<- een divx film.
Altijd met jouw goeiste nederlandsg tiepen ....
</Zeikmodus>

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

ja das nu wel leuk zo'n full-color led maar wat heb je eraan als je een dualcolorled wil vervangen? ten eerste is dat ding vrij duur. ten tweede moet je hem waarschijnlijk nog apart aansturen(?). ten derde is het natuurlijk overkill (een klein beetje maar |:()... hij heeft het over een writer!?....

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

Op dinsdag 26 maart 2002 12:49 schreef mpegernie het volgende:
ja das nu wel leuk zo'n full-color led maar wat heb je eraan als je een dualcolorled wil vervangen? ten eerste is dat ding vrij duur. ten tweede moet je hem waarschijnlijk nog apart aansturen(?). ten derde is het natuurlijk overkill (een klein beetje maar |:()... hij heeft het over een writer!?....
Gewoon die dualcolor vervangen door twee andere ledjes:
Kijken wat voor een dualcolor led erin zit (2 of 3 pootjes). Het verschil: 3 pootjes: voor elke kleur een + en een gemeenschappelijke - pool, 2 pootjes: plus en min verwisselen levert de andere kleur op
Daarna doormeten welk pootje welke kleur, en welke + en welke - is, en dan twee nieuwe leds erop solderen (wel goed aansluiten natuurlijk)

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op dinsdag 26 maart 2002 12:58 schreef hellfire_ultd het volgende:

[..]

Kijken wat voor een dualcolor led erin zit (2 of 3 pootjes). Het verschil: 3 pootjes: voor elke kleur een + en een gemeenschappelijke - pool, 2 pootjes: plus en min verwisselen levert de andere kleur op
Daarna doormeten welk pootje welke kleur, en welke + en welke - is, en dan twee nieuwe leds erop solderen (wel goed aansluiten natuurlijk)
psies

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Als je van priegelen houd:

Koop twee SMD-ledjes in 0805 of 1206 formaat (een rood een blauw). Soldeer die antiparallel tussen twee draadjes. De draadjes sluit je aan op je oude ledaansluiting. Bij de hobbyzaak op de hoek haal je een stukje plexistaaf in 5mm (of 3mm). Daar zaag je netjes een stukje af dat je in plaats van je oude ledje neemt, die twe SMD ledjes zet je erachter...

Lekker priegelen.
code:
1
2
3
 ---draadje---+-+
          R B o====o <-plexibuisje 
 ---draadje---+-+

nou, daar werd het lekker duidelijk van :P

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Op maandag 25 maart 2002 22:35 schreef Airbag het volgende:
Dus als je zegmaar, 64.000 van die ledjes in een matrix zet en op een leuke manier aansluit, dan kun je op een behoorlijke resolutie een divx-film projecteren :P
bespeur ik hier de eerste vormen van een inkoopactie? :+

misschien needless to say: als je je writer mod, vervalt je garantie en als iets raars doet bij het solderen... dan gaat dat je weer knaken kosten..

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:48

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 12:58 schreef hellfire_ultd het volgende:

[..]

Das idd waar ik aan zat te denken, writer wordt stealth gemod, dus het hoeft niet zo'n rechthoekig ledje te zijn.
2 gaatjes in het frontje, met een stukje glasvezel erin. :)

@MrBee_RC

Verwijderd

Iemand er al aan gedacht dat blauwe leds op een hogere spanning werken dan rode of groene? Je hebt kans dat als je de leds op je speler aansluit, dat de blauwe niet zal werken.

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

Op woensdag 27 maart 2002 11:42 schreef cynical het volgende:
Iemand er al aan gedacht dat blauwe leds op een hogere spanning werken dan rode of groene? Je hebt kans dat als je de leds op je speler aansluit, dat de blauwe niet zal werken.
daar hebben we transistors voor :P

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

check mijn topic..
[topic=449961/1/30]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Als je geld teveel hebt kun je ook zo'n RGB LED gebruiken, en alleen de rode en de blauwe aansluiten....

Leuk als je een read/write en een CD_IN ledje hebt :P

cd in: groen
lezen: groen+blauw = bah
schrijven: groen+rood=ook bah

:P
Pagina: 1