TVKaart in conflict met internetverbinding in XP?

Pagina: 1
Acties:

• rothmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 09:13
Wie kan mij helpen?

Heb net op mijn nieuwe systeempje XP geinstalleerd. En de TVkaart uit mijn oude pc erbij geprikt. Ik heb zo'n Hauppage WinTV PCI kaartje en op de site van hauppage las ik het volgende:

"For older model WinTV PCI and VCB boards based on the BT848 Chipset, as well as the WinTV Theater model, download and install the WinTV Driver 3.11 and Application 3.31"

Volgens mij heb ik zo'n BT848 chipsetje erop. Maar nu komt het na installatie van dit alles werk de tvkaart perfect. Alleen kan ik vervolgens geen internetverbinding meer opzetten (Mxstream via XS4all). Als ik in wil bellen kan ie geen verbinding maken met de server. Als ik XP opnieuw boot en dan eerst mijn internetverbinding aanzet en ik dan WinTV op wil starten loopt WinTV vast.

Komt iemand dit bekend voor en zo ja, iemand met een oplossing?

:?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik denk dat je TVKaart een IRQ conflict heeft met je netwerkkaart. Probeer een van de 2 kaarten eens in een ander slot te drukken...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• rothmans
Op mijn moederbord zit onboard LAN, dus dat kan dan niet, toch?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Jawel want een onboard lan zit gewoon in een pci slot zeg maar, maar als het goed is moet je met pci geen problemen met irq's enzo.Probeer je tvkaart eens in een ander pci slot te stouwen zoals Moartn al zei.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

ik ken het probleem... heb winXP, moest die ACPI uitzetten..... veel succes, het is een behoorlijk kut werk.....

• rothmans
Alvast bedankt voor de reacties, maar ehh..wat is een ACPI...
Ik ga eerst maar eens een ander slot proberen....

Verwijderd

ACPI is een manier van windows xp en 2000 om de devices te beheren... daardoor zijn er meerdere aparaten (soms alle) op 1 IRQ gezet. Normaal gesproken kan dit ook wel goed, maar mijn tv-kaartje kon het schijnbaar niet aan :(
Dus moest ik die shit uitzetten... search even in de GOT-base en je vind wel info over ACPI... succes ermee!

• rothmans
Dat andere pc-slotje heeft geholpen.... *D
Pagina: 1