Toon posts:

Partities

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi tweakers
Ik heb een vraag: ik heb 1 harde schijf (WD 90 gig.) en daarnaast nog 4 schijven in een raid-0 opstelling (maxtor, ieder van 60 gig.) Dus een c- en een d-schijf. Ik wil windows installeren op de d-schijf. Het probleem is dat ik tijdens de installatie van windows 2000 op de d-schijf, "SETUP" met de vraag komt dat ik op de c-schijf een windows-partitie moet aanmaken. Ik koos voor een partitie van 8 MB. Na de installatie van windows en na een restart van de pc, zie ik bij de info van de c-schijf dat ik nog maar 7 Gig. overheb. Mijn vraag is dus: waar zijn de overige 80 Gig. gebleven. Ik heb daarna windows weer opnieuw geinstalleerd, maar dan nu een partitie op de c-schijf van ongeveer 89 Gig. En weer hetzelfde probleem
Of ik nu op de c- of op de d-schijf windows installeer, mijn c-schijf bevat niet de ware grootte. Wie o wie kan mij hieruit helpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik heb de nieuwste HPT 370/372 Driver en Bios Disk voor windows 2000 geinstalleerd. Ik kan ook lezen bij hardware device manager dat de driver goed werkt. De diskette is van de fabrikant zelf. Wat de partitie betreft: ik plaats de windows cd-rom in de speler, start de pc op en de installatie begint. Tot het programma op het punt komt bij de partitie. Ik zal zeggen dat windows het zelf partitioneert. Als ik naar dos-command ga, zie ik ook maar 8 Gig. staan en als ik de c-schijf formatteer, dan wordt er ook maar 8 Gig. geformatteerd i.p.v. de 90.

P.S. Zo ziet het scherm er ongeveer uit:

C New (unformatted) 92385 MB
Unpartionated 8 MB
D New (unformatted) 224000 MB
Unpartionated 8 MB

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik denk dat je topic hier een beetje verkeerd staat.
Probeer eerst 'ns te partitioneren met MS-DOS en daarna te installeren. Trial and error, daar leer je van! ;)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs