Algemene oplossing voor het niveau van GOT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 07:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Och nee he daar heb je hem weer :)

Maar ik heb denk ik een goed idee, tegen het algemeen bestrijden van het probleem dat in veel subforums gebeurt. Het spontaan verlagen van het niveau door te veel newbie vragen en vragen waar niet eerst naar gezocht is.

Als je op de knop New Topic klikt dat je dan verplicht eerst doorgezonden word naar het search scherm! Zovan je zoekt eerst maar!

Verder bij elk verkeerde geopende topic meteen slot er op... kom op modjes wees niet aardig maar zet er maar een slot op!

En verder denk ik dat wij als posters hier zelf ook moeten opletten. Als je weet dat een topic verkeerd is ...POST DAN OOK NIET!! :).. ik ben zelf ook wel schuldig..maar ik denk dat dit ook wel zorgt voor minder newbie vragen op lange duur.

Wees niet te aardig maar stel harde regels op.. ze worden nu nog te vaak overschreden..en verder keep up the good work!..en hou het gezellig..

Zo dit is mijn standpunt :7 nu jullie! :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 23:15 schreef The Real Falcon het volgende:

Maar ik heb denk ik een goed idee, tegen het algemeen bestrijden van het probleem dat in veel subforums gebeurt. Het spontaan verlagen van het niveau door te veel newbie vragen en vragen waar niet eerst naar gezocht is.

Als je op de knop New Topic klikt dat je dan verplicht eerst doorgezonden word naar het search scherm! Zovan je zoekt eerst maar!

Verder bij elk verkeerde geopende topic meteen slot er op... kom op modjes wees niet aardig maar zet er maar een slot op!

En verder denk ik dat wij als posters hier zelf ook moeten opletten. Als je weet dat een topic verkeerd is ...POST DAN OOK NIET!! :).. ik ben zelf ook wel schuldig..maar ik denk dat dit ook wel zorgt voor minder newbie vragen op lange duur.

Wees niet te aardig maar stel harde regels op.. ze worden nu nog te vaak overschreden..en verder keep up the good work!..en hou het gezellig..

Als dat gebeurt ben ik van tweakers weg. |:(
Op zo'n manier is GoT binnen een week verdwenen van het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Ja? Mmm...meer onderbouwing voor deze opmerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59
ik denk dat als je dit gaat doen het forum na verloop van tijd dood gaat.
Er zal geen nieuwe lichting tweakers meer komen dus frisse ideeen vinden ook al geen doorgang meer.
Je moet eigenlijk de volgende vragen stellen als iemand zich registreerd:

Ben je een ervaren computeraar?
Weet je wat een Rheobus/Fanbus is?

etc.

Als natuurlijk alle vragen met nee worden beantwoord dan word diegene doorgestuurd naar beginnersweb.

Zo voorkom je denk ik de meeste n00b vragen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 14:18

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op zondag 24 maart 2002 23:19 schreef Nitrox_Infinity het volgende:

Als natuurlijk alle vragen met nee worden beantwoord dan word diegene doorgestuurd naar beginnersweb.

En hoeveel vragen mogen dan wel met nee beantwoord worden?
Ik weet namelijk van mezelf dat ik wat betreft een aantal subfora weinig tot helemaal geen kennis van die dingen heb :P

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:45

Cyphax

Moderator LNX
Ik denk dat één van de grootste problemen het feit is dat mensen de FAQ niet even lezen.
Als ze dat WEL zouden doen, en zich er een beetje aan houden, dan zouden ze niet zo snel foute topics openen lijkt me...
New topic doorlussen naar search gaat op den duur irri worden.. als je net een half uur gezocht hebt zonder iets te kunnen vinden en je wil een nieuw topic openen, waarna je ineens WEER bij die search uitkomt... ?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Op zondag 24 maart 2002 23:22 schreef Cyphax het volgende:
Ik denk dat één van de grootste problemen het feit is dat mensen de FAQ niet even lezen.
Als ze dat WEL zouden doen, en zich er een beetje aan houden, dan zouden ze niet zo snel foute topics openen lijkt me...
New topic doorlussen naar search gaat op den duur irri worden.. als je net een half uur gezocht hebt zonder iets te kunnen vinden en je wil een nieuw topic openen, waarna je ineens WEER bij die search uitkomt... ?
De FAQ wordt ook niet duidelijk aangeboden.
Alle newbie zouden alleen eerst de faqs te zien moeten zijn en als je die gelezen hebt zie je de andere topics.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:35
[n00b-mode]
De FAQ? Ow, dat knoppie tussen dat prefs en search gedoe.... Wasda voor?
[/n00b-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het was toch al een keer geopperd om newbies
standaard eerst een linkje naar de FAQ te sturen voordat
ze überhaupt konden posten?

wat is daarmee gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Dat weet ik zelfs niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:36

Jaymz

Keep on moving !

De nieuwe FAQ met daarin een stukkie Forumgedrag (deze laatste is nog niet af :)) zul je bij registreren voor je giechel krijgen en je moet accoord gaan. (Nieuwe Forum :))

Volgens mij is het niet teveel moeite dat te lezen. (en de opgesomde dingen in het 'algemeen beleid' stukje zullen gelinkt worden naar een stukje uitleg :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
edit:
Laat maar, te snel gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:46
Men moet niet (meer) gaan denken dat je op GoT al je (simpele) vragen neer kunt dumpen en dat die dan ook meteen beantwoord worden.
Zoals dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/448324/ ;(
OK ik loop daar ook wel af te katten, maar voor zulke relatief simpele trillianvraagjes worden nou topics geopend ;(
Misschien een linkje met daarbij "denk je ook hieraan bij het maken van een post?" in het new topic/post reply scherm :? ?

En als mensen dat toch nog doen: in de sluitmessage zetten dat dit forum daar niet voor bedoeld is en ze naar beginnersweb verwijzen >:).
En bij onzin ze naar FoK! of een onzinforum verwijzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 23:34 schreef Tom het volgende:

[..]

Dat weet ik zelfs niet :X
Pwiew ben ik dus niet de enige :)

Sowieso denk ik niet dat dat werkt, ok sta je in dat searchvak, klik je nog een keer op 'open topic' en hup kun je nog je vraag stellen zonder moeite ervoor gedaan te hebben.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien valt er met Microsoft een dealtje te sluiten voor het leveren van een verplicht te installeren stukje software dat direct en zonder waarschuwing reageert op een vraag die óók via de search opgezocht had kunnen worden en die je systeem in één klap onklaar en voorgoed onbruikbaar maakt voor de toekomst ....

Dat zal ze leren die 'newbie's' en ik zal maandagochtend zo snel mogelijk contact opnemen met Pim om dit in het regeringsplan van aanpak op te nemen,
we laten hier in dit land dat ik liefheb niet met ons sollen... :7 :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

[b]Als je op de knop New Topic klikt dat je dan verplicht eerst doorgezonden word naar het search scherm! Zovan je zoekt eerst maar![/b]

denk je dat dat gaat helpen? ik bedoel de meeste mensen klikken gewoon door, of kunnen het topic dat zij willen openen toch niet meteen vinden omdat er andere trefwoorden worden gebruikt. ik denk dat dat stuk niet zal helpen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Ten eerste dat weet ik zelf ook niet :X
En ik denk niet dat dat zou helpen. Ik bedoel mensen kunnen dat opzoeken op internet, of vragen aan iemand die het wel weet. Zo komen ze er alsnog door, terwijl ze eigenlijk nog niet veel/geen verstand van computers hebben.
Ik moet zelf toegeven ik hoor bij dat soort types, maar ik doe wel mijn best om nog nuttige en niet-n00b achtige posts te maken en mensen te helpen met de dingen die ik wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
apocrypha, quoten en stukkie toevoegen, dan pas versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op maandag 25 maart 2002 08:32 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
apocrypha, quoten en stukkie toevoegen, dan pas versturen.
ja ik had het gezien :D mijn fout

edit:

ben nog niet echt wakker. sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 22:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Heel kort: niks van wat je zegt is nieuw, en het is allemaal al eens geprobeerd. Het werkt gewoon niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Op zondag 24 maart 2002 23:27 schreef Nitrox_Infinity het volgende:

[..]

De FAQ wordt ook niet duidelijk aangeboden.
Alle newbie zouden alleen eerst de faqs te zien moeten zijn en als je die gelezen hebt zie je de andere topics.
Dat is ook wel zo... hoewel helemaal bovenin elk forum duidelijk aanwezig een FAQ staat hoor... bij veel daarvan staat er (al dan niet in caps) "LEES DIT" of "VOORDAT JE EEN TOPIC OPENT.." of iets dergelijks.
De algemene FAQ mag eigenlijk wel geopend worden zodra een account is aangemaakt. Dan weet je zeker dat iedereen 'm tenminste 1x op z'n scherm heeft gehad. Dat idee is vaker geopperd, maar was het niet een beperking van Topix? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Op maandag 25 maart 2002 09:32 schreef Cyphax het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo... hoewel helemaal bovenin elk forum duidelijk aanwezig een FAQ staat hoor... bij veel daarvan staat er (al dan niet in caps) "LEES DIT" of "VOORDAT JE EEN TOPIC OPENT.." of iets dergelijks.
De algemene FAQ mag eigenlijk wel geopend worden zodra een account is aangemaakt. Dan weet je zeker dat iedereen 'm tenminste 1x op z'n scherm heeft gehad. Dat idee is vaker geopperd, maar was het niet een beperking van Topix? :)
Ff over dat vetgedrukte,
De FAQ staat niet duidelijk bovenin elk forum, ik zie hem al niet meer.
Ten eerste is het icoontje niet goed, het "mengt" zich in de achtergrond.
Ten tweede valt de achtergrond niet op, als bij de FAQ's nou een andere kleur achtergrond wordt gekozen kun je het moeilijk over het hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Op maandag 25 maart 2002 09:38 schreef Nitrox_Infinity het volgende:

[..]

Ff over dat vetgedrukte,
De FAQ staat niet duidelijk bovenin elk forum, ik zie hem al niet meer.
Ten eerste is het icoontje niet goed, het "mengt" zich in de achtergrond.
Ten tweede valt de achtergrond niet op, als bij de FAQ's nou een andere kleur achtergrond wordt gekozen kun je het moeilijk over het hoofd zien.
Je ziet wat niet meer?
DÈ FAQ? DIE is idd niet heel duidelijk aanwezig.
Maar ik vind de forum-FAQs best duidelijk, ze staan in ieder forum helemaal bovenaan, en de kleur van het map-icoontje is anders dan van topics.
Er wordt niet over consequent de term "FAQ" gebruikt, de naamgeving is wat dat betreft inderdaad dus inconsequent.

Als de algemene FAQ nou wat meer opgedrongen zou gaan worden aan nieuwe mensen, zet er dan ook in dat ieder forum een aanvullende FAQ heeft, die bovenin te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 14:08

Midas

Thunderbirds are go!

Misschien is het een idee om een wachttijd in te voeren tussen het tijdstip van aanmelden en het tijdstip van daadwerkelijk toegang krijgen (i.e. dat je kunt posten).

Bijvoorbeeld dat men 2 weken na de aanmelding pas kan posten. Zodoende voorkom je gebruikers die in een opwelling 'eventjes registreren' omdat ze een vraag hebben, zonder dat ze de moeite nemen zich te verdiepen in het niveau/de spelregels van GoT. Een pop-up FAQ wordt dan toch weggeklikt.

Dus iets in de geest van:

Dag 1: Registratie, e-mail met bevestiging (welkomswoord, met tip om de komende 2 weken eens rond te kijken in de verschillende fora, zodat men weet hoe het er aan toe gaat)

Dag 7: E-mail met herinnering dat je over 1 week toegang krijgt (Kort en duidelijk uitleggen wat er verwacht wordt: dus search gebruiken en FAQ lezen.)

Dag 14: E-mail met account activatie (Nogmaals uitleg FAQ - search)

Just a thought..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
Op maandag 25 maart 2002 09:53 schreef Midas het volgende:
Misschien is het een idee om een wachttijd in te voeren tussen het tijdstip van aanmelden en het tijdstip van daadwerkelijk toegang krijgen (i.e. dat je kunt posten).

Bijvoorbeeld dat men 2 weken na de aanmelding pas kan posten. Zodoende voorkom je gebruikers die in een opwelling 'eventjes registreren' omdat ze een vraag hebben, zonder dat ze de moeite nemen zich te verdiepen in het niveau/de spelregels van GoT. Een pop-up FAQ wordt dan toch weggeklikt.

Dus iets in de geest van:

Dag 1: Registratie, e-mail met bevestiging (welkomswoord, met tip om de komende 2 weken eens rond te kijken in de verschillende fora, zodat men weet hoe het er aan toe gaat)

Dag 7: E-mail met herinnering dat je over 1 week toegang krijgt (Kort en duidelijk uitleggen wat er verwacht wordt: dus search gebruiken en FAQ lezen.)

Dag 14: E-mail met account activatie (Nogmaals uitleg FAQ - search)

Just a thought..
Is ook al wel eens geopperd (in het GvF om precies te zijn ;)). Ik ben er zelf ook wel voorstander van, maar besef wel dat een delay van 2 weken ook veel goedbedoelende posters en evt goeroe's weg kan houden. Het duurt gewoon te lang en is niet meer te overzien.
Ik zag zelf meer in een delay van 24 uur. Mensen die snel ff reggen om meteen hun vraag kwijt te kunnen hou je zo wel tegen, terwijl serieuzere users die 24 uur nog wel even kunnen lurken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 13:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

Niet bij elk niueuw topic alsjeblieft!!

Dan krijg je dat dus ook te zien als je wél gezocht hebt, dat gaat heel irri worden, geloof mij maar.

Wat mij een beter idee lijkt, is tijdens de registratie de FAQ laten lezen en niet onderaan de FAQ een 'volgende' button neer zetten, maar gewoon wat simpele vragen er over stellen om er voor te zorgen dat ze hem echt lezen.

User-agreements die nagenoeg alle software hebben worden namelijk ook nooit gelezen (gek he :X) maar onze FAQ is wel ff belangrijker >:)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

mensen, relax. Wij denken ook na voordat we iets doorvoeren, dus in grote paniek roepen "alsjeblieft, dan moet ik elke keer..." hoeft niet, echt niet... :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 14:08

Midas

Thunderbirds are go!

Op maandag 25 maart 2002 10:05 schreef Sassie het volgende:

[..]

Is ook al wel eens geopperd (in het GvF om precies te zijn ;)). Ik ben er zelf ook wel voorstander van, maar besef wel dat een delay van 2 weken ook veel goedbedoelende posters en evt goeroe's weg kan houden. Het duurt gewoon te lang en is niet meer te overzien.
Ik zag zelf meer in een delay van 24 uur. Mensen die snel ff reggen om meteen hun vraag kwijt te kunnen hou je zo wel tegen, terwijl serieuzere users die 24 uur nog wel even kunnen lurken.
Oke. misschien is 2 weken wat erg lang, maar een paar dagen kan denk ik geen kwaad. Serieuze users kunnen het wel een paar dagen volhouden, en wellicht kijken ze al langer rond op GoT en dan kunnen die paar dagen er nog wel bij.

Ik nam die 2 weken omdat men dan wat tijd krijgt om echt eens rond te kijken voordat met een lukraak gaat posten. Het blijft natuurlijk de vraag of dat ook daadwerkelijk gebeurt. Maar een tijd-drempel voor de "ff snel reggers" kan in ieder geval geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er meer moderators moeten komen en dat onzinnige topics geen of niet alleen een slotje moeten krijgen maar als n00b topic moeten worden bestempel en deze topics (meteen of na een aantal dagen) automatisch verwijdert moeten worden en in iedergeval niet meer terug te vinden moeten zijn in searches, aangezien als ik iets zoek dat er een enorm groot gedeelte n00b posts zijn die geclosed zijn.

Dus geef mensen een n00b post ratio of een max aantal n00b post en als je bijvoorbeeld 2 van de 5 topics die je start door een mod als n00b post wordt bestempeld dat je dan een
n00b-warning krijgt en als je bijvoorbeeld nog 3 n00b posts doet dat je tijdelijk/permanent niet mag posten.

Verder zou ik willen voorstellen om een soort van moderatie/aangifte systeem intevoeren in het forum zelf waar gebruikers in de topic zelf een topic kunnen bestempelen als 'flame', n00b of gewoon anders fout en dat al deze meldingen worden bijgehouden en dat de mods deze meldingen onder ogen krijgen.

Ik heb dit soort systemen zelf in veel sites geimplenteerd en het werkt geweldig en zorgt er voor dat moderators ontlast worden en gerichter en beter hun werk kunnen doen, waardoor de kwaliteit van het forum in sterke mate zal stijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op maandag 25 maart 2002 10:50 schreef skunkah het volgende:
Ik denk dat er meer moderators moeten komen en dat onzinnige topics geen of niet alleen een slotje moeten krijgen maar als n00b topic moeten worden bestempel en deze topics (meteen of na een aantal dagen) automatisch verwijdert moeten worden en in iedergeval niet meer terug te vinden moeten zijn in searches, aangezien als ik iets zoek dat er een enorm groot gedeelte n00b posts zijn die geclosed zijn.

Dus geef mensen een n00b post ratio of een max aantal n00b post en als je bijvoorbeeld 2 van de 5 topics die je start door een mod als n00b post wordt bestempeld dat je dan een
n00b-warning krijgt en als je bijvoorbeeld nog 3 n00b posts doet dat je tijdelijk/permanent niet mag posten.

Verder zou ik willen voorstellen om een soort van moderatie/aangifte systeem intevoeren in het forum zelf waar gebruikers in de topic zelf een topic kunnen bestempelen als 'flame', n00b of gewoon anders fout en dat al deze meldingen worden bijgehouden en dat de mods deze meldingen onder ogen krijgen.

Ik heb dit soort systemen zelf in veel sites geimplenteerd en het werkt geweldig en zorgt er voor dat moderators ontlast worden en gerichter en beter hun werk kunnen doen, waardoor de kwaliteit van het forum in sterke mate zal stijgen!
ja maar wat versta je dan onder een n00b-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

zoiets had ik ook al aangebooden alleen dan de eerste 3 weken bv

en gebruik de search :P

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[dom-plan-modus]
Wat d8 je van keywords uit bepaalde zinnen in het topic halen, uit de topictitel en uit de inhoud, en daarop searchen. Mochten er topictitels uitkomen met precies dezelfde titel, of een heleboel vergelijkingen, dan wordt je doorverwezen naar die lijst (je topic blijft wel ff bewaard dat je niet alles opnieuw hoeft te typen) en kan je in die lijst kijken of je probleem al opgelost is...
[/dom-plan-modus]

just a thing that X-ed my mind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 25 maart 2002 16:29 schreef K-Mile het volgende:
Wat d8 je van keywords uit bepaalde zinnen in het topic halen, uit de topictitel en uit de inhoud, en daarop searchen.
Dit idee is al vaker geopperd. Ten eerste is het haast niet (goed) uit te werken, en als het werkt dan is het veel te belastend voor de servers.

Mijn insteek is: niet symptomen bestrijden/onderdrukken, maar het probleem oplossen. Het probleem: de user.

De mentaliteit van veel users is gewoon verkeerd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Wat ik (te) vaak merk is:

Beginners krijgen een vraag in hun hoofd. Die denken: "Hey, die lui op tweekurs weten het vast."
Vervolgens krijg je dit:

beginner registreert zichzelf, Post nieuwe topic, krijgt antwoord en word voor n00b uitgescholden en denkt: "Ah ik heb wat ik wil dus hier kom ik niet meer."

Wat hebben we dan gekregen:

1 usernaam die niet meer gebruikt kan worden
1 loze databaseentry
1 loze topic
15 loze replies
1 slotje
en 1 beginner met een oplossing voor mijn probleem zonder te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 16:32 schreef Exirion het volgende:

[..]

Dit idee is al vaker geopperd. Ten eerste is het haast niet (goed) uit te werken, en als het werkt dan is het veel te belastend voor de servers.

Mijn insteek is: niet symptomen bestrijden/onderdrukken, maar het probleem oplossen. Het probleem: de user.

juist, lees ook mijn replies op in [topic=447012]

maar die serverbelasting had ik nog niet aan gedacht, was ff snel iets wat me te binnen schoot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het idee al eerder naar voren is gebracht. Maar waarom niet een soort van moderatie-systeem zoals op tweakers en fok. Beginnen met 25 punten bijvoorbeeld.

Topic openen: - 1.

Beoordeling:
* Normaal topic: +1
* Topic van beter niveau: +2
* Slecht topic: 0
* Topic van laag/geen niveau: -1

Wanneer je eenmaal op 0 staat kan je geen topics meer starten en zal je contact op moeten nemen met de GOT-crew.

/me is overigens ook nog maar een beginner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Laatst online: 20:12

GaMbiNo

1337

[..]

Bannen die lui! ;) :P

Wat ik hier nog wel even aan toe wil voegen is dat ik zelf het idee heb dat alle FAQ's bij elkaar gewoon te groot worden.
Er wordt regelmatig een regel bijgeschreven of een geheel nieuwe FAQ geschreven.
Op een gegeven moment kunnen de users door de bomen het bos niet meer zien.
Als je weet dat ongeveer 99,9% van alle mensen bij het installen van Windows meteen doorklikken bij de gebruikersovereenkomst kun je ook wel een inschatting maken van het aantal mensen die de FAQ's helemaal gaan doorlezen. ;(

* GaMbiNo geeft toe ook lang niet alle FAQ's gelezen te hebben. :X

Wat ik dus wil zeggen is dat het imho te veel is en te onduidelijk gesorteerd (wat staat waar).
En dan spreek ik niet zozeer voor mezelf maar meer voor de n00b's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

[..]

* J0YR1D3R ziet zichzelf niet als een van deze users, ik had gewoon het lef niet om me eerste topic te openen :)

Voordat ik me eerste topic opende was ik toch wel 2 maanden aan het posten in topics van anderen. Ik had:
a: de behoefte niet om een topic te openen
b: wilde ik eerst een beetje de werking van GoT doorkrijgen, hoe het in elkaar zit enzow.

Maar ja, een echte oplossing voor het probleem heb ik niet echt, let niet op mijn woorden, ben pas 5 maanden geregd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 23:35 schreef Jaymz het volgende:
De nieuwe FAQ met daarin een stukkie Forumgedrag (deze laatste is nog niet af :)) zul je bij registreren voor je giechel krijgen en je moet accoord gaan. (Nieuwe Forum :))

Volgens mij is het niet teveel moeite dat te lezen. (en de opgesomde dingen in het 'algemeen beleid' stukje zullen gelinkt worden naar een stukje uitleg :))
YESSS :)

Goed begin ! Vóóraf eens stukje voorspelbaarheid, zodat de nieuwe user weet waar GoT voor staat, wat er van hem/haar verwacht mag worden.
En waar de user dus ook op aangesproken mag worden wanneer hij het "eventjes" vergeten was :)

Krijgen alle bestaande users het ook als reminder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 18:16 schreef nickles het volgende:

Krijgen alle bestaande users het ook als reminder ?
Jah! Willik ook, willik ook!! :+ :P

Even een kloontje aanmaken ;)

[ontopic]

* BreadFan vind het idee van de topicstarter wel een goed idee

Ik heb ook eens zoiets gepost. Maar wel in een iets ander jasje. Pas als er een aantal steekwoorden uit de post van de topicstarter vaak in de search voorkomen, krijg je een searchactie naar die steekwoorden te zien. Maar dat leverde een te hoge load op, en werd het technisch niet haalbaar.

Maar dat er een FAQ enzo voor je neus komt bij het reggen vind ik een goeie actie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
Op maandag 25 maart 2002 17:01 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Bannen die lui! ;) :P

Wat ik hier nog wel even aan toe wil voegen is dat ik zelf het idee heb dat alle FAQ's bij elkaar gewoon te groot worden.
Er wordt regelmatig een regel bijgeschreven of een geheel nieuwe FAQ geschreven.
Op een gegeven moment kunnen de users door de bomen het bos niet meer zien.
Als je weet dat ongeveer 99,9% van alle mensen bij het installen van Windows meteen doorklikken bij de gebruikersovereenkomst kun je ook wel een inschatting maken van het aantal mensen die de FAQ's helemaal gaan doorlezen. ;(

* GaMbiNo geeft toe ook lang niet alle FAQ's gelezen te hebben. :X

Wat ik dus wil zeggen is dat het imho te veel is en te onduidelijk gesorteerd (wat staat waar).
En dan spreek ik niet zozeer voor mezelf maar meer voor de n00b's ;)
Maar goed dat de FAQ's zo groot werden is mede te wijten aan users. En dan vooral degenen die gaan zeuren omdat ze voor iets bestraft worden wat 'not done' is, maar 'het staat niet in de FAQ, dus waarom mag dat dan niet?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Laatst online: 20:12

GaMbiNo

1337

Op maandag 25 maart 2002 22:08 schreef Sassie het volgende:

[..]

Maar goed dat de FAQ's zo groot werden is mede te wijten aan users. En dan vooral degenen die gaan zeuren omdat ze voor iets bestraft worden wat 'not done' is, maar 'het staat niet in de FAQ, dus waarom mag dat dan niet?'.
Hmmmkey dat snap ik wel, maar je zou voor de gein eens alle FAQ's, mededelingen enz. op moeten tellen, ik durf bijna te beweren dat het aantal users dat dat allemaal gelezen heeft op één hand te tellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 23:35 schreef Jaymz het volgende:

Ziet er erg goed uit!, de belangrijkste punten staan volgens mij allemaal wel vermeld en het is vooral kort en erg overzichtelijk.

Deze FAQ lijkt mij echt geen moeite om te lezen want zoveel is het niet, gaaf trouwens dat je de FAQ nu "thuisbezorgt" krijgt + dat je akkoord moet gaan.

Ik kan eigenlijk geen punten vinden die verbeterd/uitgebreid zouden moeten worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Laatst online: 19:13

PanMan

Spun!

* PanMan snapt het niet helemaal.
Wat is er toch zo erg als mensen een keertje een vraag stellen die al eens eerder is gesteld? Ik zit redelijk vaak op Usenet (vind ik ook nogsteeds fijner werken dan webbased.)
En op Usenet wordt ook wel af en toe verwezen naar het Google archief, maar worden mensen niet zo weggestuurd. En, ik denk dat het er vaak ook fijner is dat er geen centrale autoriteit is; dat je topic niet gesloten kan worden enzo.
* PanMan houd meer van usenet, minder gezeik er omheen.
Dus ik wordt een beetje moe van al dat gezeik over hoe het niveau op Got omhoog kan, eigenlijk altijd neerkomend op meer beperkingen, strengere maatregelen, etc. Waarom gaat dat op Usenet vrijwel zonder regels (af en toe wordt er iemand op gewezen, maar er zijn eigenlijk nooit bans etc) wel goed. (alleen soms klachten bij abusedesks, maar dat is meer voor spam of echte discriminatie oid, niet voor een offtopic postje).
* PanMan wordt er soms een beetje moe van....
Zo, dat heb ik ook weer gemeld :)

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Volgens een aantal van julllie moeten er geen newbies moeten worden toegelaten, dat is echt de grootste onzin, ik ben zelf ook redelijk nieuw (ben geregt op 28/08/2001) en ik doe verder ook geen opleiding met computers maar door veel werken met die dingen begin ik er wel steeds meer over te weten.
Ik vind dus dat newbies die niks doen in de compuerwereld en er weinig van afweten de kans moeten krijgen om meer over die dingen te leren omdat computers in het deagelijks leven steeds meer gebruitk worden.
En hier op GoT wil het nog wel eens de gewoonte zijn dat een deel van de users aleen mensen wil hebbben op GoT die veel van computers weten, en dta de newvies worden afgezeken met teksten zoals die stomme newbies weten ook niks, of of woorden van gelijke strekking. En dta moet ook eens stoppen
dat is dus n u juist een van de dingen die het niveau van got onmlaag haalt

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Nitrox_Infinity bijv heeft zo'n opmerking
Op zondag 24 maart 2002 23:19 schreef het volgende:
Er zal geen nieuwe lichting tweakers meer komen dus frisse ideeen vinden ook al geen doorgang meer.

etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Op dinsdag 26 maart 2002 08:53 schreef Pluisje het volgende:
Nitrox_Infinity bijv heeft zo'n opmerking
[..]
kijk 's ff naar de tijd van de post, normaal lig ik dan in bed, snap je?

En als je beter had gelezen dan had je gezien dat ik niet tegen newbies ben maar tegen n00b vragen. Zit een groot verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Op dinsdag 26 maart 2002 08:59 schreef Nitrox_Infinity het volgende:

[..]

kijk 's ff naar de tijd van de post, normaal lig ik dan in bed, snap je?

En als je beter had gelezen dan had je gezien dat ik niet tegen newbies ben maar tegen n00b vragen. Zit een groot verschil tussen.
ik snap niet wat de tijd van de post met de inhoud van de post te maken heeft :? :?
en wat die n00b vragen betreft, dit is wat je gepost had

etc.

Als natuurlijk alle vragen met nee worden beantwoord dan word diegene doorgestuurd naar beginnersweb
je zegt dat je je moet afvragen of je een ervaren computeraar bent, daar zegt je dus in feite mee dat alleen ervaren computeraars welkom zijn, en daarmee kom ik terug op me vorgige post waar ik zeg dat dta de grootste onzin is.
En je stelt een vraag die een aantal ervaren computeraars nie een weten hoe moet een nebwie dat dan ooit weten |:( |:( |:(
en die opmerking
Als natuurlijk alle vragen met nee worden beantwoord dan word diegene doorgestuurd naar beginnersweb
slaat dus ook als een lul op een drumstel(dat wil zeggen dat het nergens op slaat), iedereen kan wel eens een verkeerde vraag stellen, en onthoud er bestaan geen domme vragen alleeen domme mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Op dinsdag 26 maart 2002 09:15 schreef Pluisje het volgende:

[..]

ik snap niet wat de tijd van de post met de inhoud van de post te maken heeft :? :?
Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik wordt 's avonds laat nogal moe. Snap je het nou?

en wat die n00b vragen betreft, dit is wat je gepost had
[..]

je zegt dat je je moet afvragen of je een ervaren computeraar bent, daar zegt je dus in feite mee dat alleen ervaren computeraars welkom zijn, en daarmee kom ik terug op me vorgige post waar ik zeg dat dta de grootste onzin is.
Hele punt van deze discussie is hoe het niveau op GoT kan worden verhoogd en het niveau wordt het snelste verhoogd als je n00bs gaat weren.

En je stelt een vraag die een aantal ervaren computeraars nie een weten hoe moet een nebwie dat dan ooit weten |:( |:( |:(
Dat waren dus voorbeelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 26 maart 2002 00:16 schreef PanMan het volgende:
* PanMan snapt het niet helemaal.
En, ik denk dat het er vaak ook fijner is dat er geen centrale autoriteit is; dat je topic niet gesloten kan worden enzo.
* PanMan houd meer van usenet, minder gezeik er omheen.
Die vergelijking kun je echt niet maken. GoT heeft veel meer users, een veel hogere postfrequentie en het 'leeft' dus veel meer. Het is veel dynamischer en interactiever.

Kortom: je kunt moeilijk verwachten dat een grote stad op dezelfde manier bestuurd wordt als een dorpje met 2 kippen en een geit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Op dinsdag 26 maart 2002 09:21 schreef Nitrox_Infinity het volgende:

ik snap niet wat de tijd van de post met de inhoud van de post te maken heeft
Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik wordt 's avonds laat nogal moe. Snap je het nou?
jij wil dus zeggen dat je dat soort posts om 12 uur smiddags dus nie maakt, dat het type post wat je maakt 's middags en 's avonds heel erg verschilt ONZIN je hebt gewoon iets tegen newbies

je zei ook
Hele punt van deze discussie is hoe het niveau op GoT kan worden verhoogd en het niveau wordt het snelste verhoogd als je n00bs gaat weren.
dat is dus ook onzin het legt echt nie alleen aan de n00bvragen dat het niveau zo laag is dat zijn ee hoop dingen ook mensen die alleen maar lopen te kloten en de boel te verzieken voor andere. dat zou juist hard aangepakt moeten worde

je zegt dat voordat je je registreerd je je moet afvragen of je ervaren ben met computers en ook nog een moeilijke vraag die bijna niemand weet, dan zouden een hoop newbies idd afhaken met registreren, en ik denk dta jij daar zie zo mee zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

En we kunne ook beter stoppen met de discusie want hij leid nergens toe
en strax grijpt er een mod in en die sluit de boel dan
en dat is nie leuk voor de topic starter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
jij wil dus zeggen dat je dat soort posts om 12 uur smiddags dus nie maakt, dat het type post wat je maakt 's middags en 's avonds heel erg verschilt
Je moet eens leren lezen:
Als ik 's avonds post ben ik niet zo fris en wakker meer dus een zeer goede uitleg is bij mij dan ook ver te zoeken. Overdag ben ik fris en wakker en post ik dus betere uitleg.
ONZIN je hebt gewoon iets tegen newbies
Jij schijnt het verschil niet te kennen tussen newbies en n00bs:
Newbie: Nieuw persoon
N00b: persoon die niets van een onderwerp af weet, in dit geval computers.
En dat veelal de newbies ook n00b's zijn betekent niet dat ik iets tegen newbies heb, newbies kunnen ook ervaren zijn.
dat is dus ook onzin het legt echt nie alleen aan de n00bvragen dat het niveau zo laag is...
Dat het lage niveau niet alleen aan de n00bvragen ligt weet ik ook wel, maar het is wel de hoofd reden dat het niveau laag is.
...dat zijn ee hoop dingen ook mensen die alleen maar lopen te kloten en de boel te verzieken voor andere. dat zou juist hard aangepakt moeten worde
En waarom lopen die zo te kloten? juist ja! de n00bvragen, dus als je de n00vragen weghaald is dat gezeur er ook niet meer. Denk toch eens na voordat je wat zegt.
en je zegt dat voordat je je registreerd je je moet afvragen of je ervaren ben met computers en ook nog een moeilijke vraag die bijna niemand weet, dan zouden een hoop newbies idd afhaken met registreren, en ik denk dta jij daar zie zo mee zit
Nogmaals, DAT WAREN VOORBEELDEN
Je moot LEREN LEZEN!

Wat is je bankrekening nummer? Ik zal er ff wat geld opstorten zodat je een woordenboek kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Op dinsdag 26 maart 2002 09:46 schreef Nitrox_Infinity het volgende:

Wat is je bankrekening nummer? Ik zal er ff wat geld opstorten zodat je een woordenboek kan kopen.
nou moet je echt ophouden met je stomme opmerkingen of ik ga naar een mod en zeg er wat over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Op dinsdag 26 maart 2002 09:50 schreef Pluisje het volgende:

[..]

nou moet je echt ophouden met je stomme opmerkingen of ik er mee naar een mod
Dat lijkt mij helemaal geen stomme opmerking want ik heb jou mijn verhaal 3 keer moeten uitleggen en je weet geeneens het verschil tussen newbie en n00b. En dan heb ik het nog niet eens over je Nederlands.

Jij wil het volgens mij niet eens begrijpen.

En laat een mod idd maar uitmaken wat er nu gebeurd, ik ben niet bang dus dreigen daarmee helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

ik heb er wat van gezegd in SU
je zegt dat dreigen niet helpt, dat zullen we zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Op dinsdag 26 maart 2002 10:00 schreef Pluisje het volgende:
Dat ik hier nog op reageer, ik lijk wel gek
Ik zal die zin ff uitleggen voor je.
Ik ben niet bang voor het oordeel van een mod. Als ik een 24 uurs ban krijg, so be it! Als ik permanent wordt gebanned, big deal! Ik vind wel wat anders. Begrijp je nou dat dreigen niet helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 26 maart 2002 10:00 schreef Pluisje het volgende:
Als je niet tegen een felle discussie kunt dan moet je er niet aan beginnen. Ik heb jullie posts doorgelezen, en je lijkt inderdaad het verschil tussen een newbie en een n00b niet te snappen.

Probeer zijn standpunt eens beter te begrijpen ipv meteen tegen het plafond te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Op dinsdag 26 maart 2002 10:08 schreef Nitrox_Infinity het volgende:

[..]

Dat ik hier nog op reageer, ik lijk wel gek
Ik zal die zin ff uitleggen voor je.
Ik ben niet bang voor het oordeel van een mod. Als ik een 24 uurs ban krijg, so be it! Als ik permanent wordt gebanned, big deal! Ik vind wel wat anders. Begrijp je nou dat dreigen niet helpt?
je hoeft niet te reageren , daar beslis je toch echt zelf ierdere keer weer toe.
fijn voor je dat je wel weer wat anders vind, maar het zal mij echt niet kunne boeie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
En wederom lees je weer eens niet goed.

Heel simpel uitgelegd:
jij: ophouden of ik roep modje
ik: doe maar, ben ik niet bang voor
jij: zullen we nog wel zien
ik: uitleg waarom ik niet bang zal zijn

En dan kom jij met de reply:
fijn voor je dat je wel weer wat anders vind, maar het zal mij echt niet kunne boeie
't kan mij niet schelen of 't je wat boeit, ik leg alleen maar uit waarom ik niet bang ben voor het oordeel van een mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Willen jullie aub via ICQ of email verder discussieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Op dinsdag 26 maart 2002 10:39 schreef Exirion het volgende:
nee :+ en hier ga ik ook niet verder discussieren. Iedereen blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Op dinsdag 26 maart 2002 10:08 schreef Exirion het volgende:

[..]

Als je niet tegen een felle discussie kunt dan moet je er niet aan beginnen. Ik heb jullie posts doorgelezen, en je lijkt inderdaad het verschil tussen een newbie en een n00b niet te snappen.

Probeer zijn standpunt eens beter te begrijpen ipv meteen tegen het plafond te vliegen.
ik kan best wel tegen een felle discusie maar zodra hij begint met beledigingen heb ik zo iets van het hoeft nie meer, en ik heb ook al eerder voorgestel dfom de discusie te stooppen maar daar deed hij ook nie niks mee

en weet best wat het verschil ìs tussen een newbie een een n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Op dinsdag 26 maart 2002 10:39 schreef Exirion het volgende:
wat mij betref is de discusie voorbij, dat had ik eerder dus ook al voorgesteld
dus dit is dus ook mijn laatste post in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:18
Op maandag 25 maart 2002 16:49 schreef KuiF33nD het volgende:
Ik weet niet of het idee al eerder naar voren is gebracht. Maar waarom niet een soort van moderatie-systeem zoals op tweakers en fok. Beginnen met 25 punten bijvoorbeeld.

Topic openen: - 1.

Beoordeling:
* Normaal topic: +1
* Topic van beter niveau: +2
* Slecht topic: 0
* Topic van laag/geen niveau: -1

Wanneer je eenmaal op 0 staat kan je geen topics meer starten en zal je contact op moeten nemen met de GOT-crew.

/me is overigens ook nog maar een beginner.
Dat kan je niet doen, want topics kunnen compleet waardeloos gemaakt worden door andere members. Als die allemaal rare en zinloze replies beginnen te geven heb je dus een probleem want dat gaat jou punten kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Hier de topic starter. Even tegen een MOD. Sluit de topic maar.

En jongens bedankt voor het verzieken er van.. mzl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet het even kwijt, maar dit vind ik nou een model topic:

[topic=450557/1/25]

1. probleem helder omschreven,
2. korte oplossingen, geen bullshit,
3. en een bedankje, met aanwijzing van de gouden tip.

Vooral dat laatste zie ik niet vaak genoeg. Dat is jammer, want als je nou op zo'n probleem stuit, en na de search te hebben gebruikt lees je de replies door. Welke reply leidde dan tot de oplossing?

Ik zou dus aanbevelen de topicposter voortaan even de stand van zaken doorspreekt en aangeeft wat wel en wat niet heeft gewerkt (en dat bedankje, natuurlijk :), want dat is gewoon leuk om te krijgen als je energie in zo'n topic hebt gestoken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Bedankt Olav voor je energie voor dit topic :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:08

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat

etc.

Hmm, en als ik nou gewoon overal JA op antwoord....Wie controleert het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Op woensdag 27 maart 2002 10:53 schreef We Are Borg het volgende:

[..]

Hmm, en als ik nou gewoon overal JA op antwoord....Wie controleert het ;)
Je valt vanzelf door de mand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Ik heb dit wel eens eerder geopperd, maar wat dacht je ervan dat als je een topic aanmaakt (dus alleen topicstarter) je voor de techfora automatisch een search met bepaalde gevraagde termen krijgt (alleen als die in een apart dbtje voorkomen). Met een beetje geoptimaliseerd scriptje hiervoor, vind je al voor het posten een oplossing omdat die gewoon meteen in beeld verschijnt. Ook erg handig voor mensen die wel zoeken maar niet vinden..

Localhost is where the heart is

Pagina: 1