Toon posts:

Router kopen, maar....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een router kopen, aleen zit ik met een paar vragen.
Ik heb nu 2 pc's Xp 1700 & P120@150 ,ik heb van mijn P120 een server gemaakt, met een crosscable, aleen nu wil ik daar ook graag internet op hebben, maar als ik nu dus een router koop, kan ik hem gewoon daar op aan sluiten, maar kan ik mijn P120 gewoon dan nog als server gebruiken voor mijn xp1700+ zonder dat ik daar, weer nog een extra netwerk kaartje bij in moet stoppen? zit er dus een ook een aan sluiting op waardoor ik zeg maar direct kontact kan krijgen met mn server, Dus ik bedoel kan ik via de router ook mijn Computer met elkaar laten comuniceren?

Thx....

• The_Light
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
Ja, je computer kan dan nog gewoon als een server fungeren. Normaal zit er in een router een ingebouwde switch of HUB, hierop kunnen dan je computers worden aangesloten en staan ze met elkaar in verbinding. Zorg er wel voor dat je geen crossover kabel gebruikt om de computers aan te sluiten op de router, crossover is namelijk alleen om twee pc's direct met elkaar te verbinden.

Verwijderd

Topicstarter
Oke Thx,
Maar ik wil zeg maar een router hebben die werk met @Home
Wat voor router raden julie mij aan? moet natuurlijk ook niet te duur zijn,

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 20:17
Repotec is goed en goedkoop :)

Verwijderd

deze misschien

gebruik ik ook met @sl..home. ;)

Verwijderd

ik heb een Netopia R9100,nooit proplemen + uitstekende firewall,kan uiteraard maar oordelen over eigen ondervinding.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Op zondag 24 maart 2002 23:54 schreef liebert het volgende:
ik heb een Netopia R9100,nooit proplemen + uitstekende firewall,kan uiteraard maar oordelen over eigen ondervinding.
ik gebruik de vigor220E perfect dingie..

De netopia is mijns inziens wel beter maar daar betaal je dan ook wel ff 500 piek meer voor.. dus low budget?? pak de vigor..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

wielhelm

80/86 ST bladebladed

www.freesco.net

Deze doet hetzelfde voor weinig geld. (als je nog een oude 486 hebt en 2 nics, zelfs helemaal niks)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op maandag 25 maart 2002 09:56 schreef wielhelm het volgende:
www.freesco.net

Deze doet hetzelfde voor weinig geld. (als je nog een oude 486 hebt en 2 nics, zelfs helemaal niks)
precies koste mij 12 gulden 75
10 piek voor een 386 met 1 netwerkkaart en 8MB geheugen
2 gulden 50 voor een extra nic
en een kwartje voor een floppy

Verwijderd

Als ik jouw was zou ik ook voor de Vigor2200e gaan.

Heb hem hier staan en draait als een tiet, momenteel een uptime van ruim 2 weken. En als er iemand langs komt met zijn laptop of pc kan hij hem zonder moeite hier in prikken.

En vriend van me heeft ondertussen ook zo'n ding gekocht.

Verwijderd

Ik heb zelf een edimax wireless router, doet het perfect.
Maar als je niet te veel uit wilt geven kun je ook de gewone pakken.

Verwijderd

we hebben sinds vandaag ook die vigor2200e en die werkt perfect.

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op maandag 25 maart 2002 09:21 schreef Kakarot het volgende:

[..]
vigor220E perfect dingie..
Werkt deze ook met Chello :?

Verwijderd

Topicstarter
OW ik ben net thuis, en heb maar een E-TECH gekocht..
is die een beetje oke? was de enigste goedkope die ik kon krijgen,

ik was ff bij update computers, en zo'n gozer maakte mij wijs dat je voor een router 2 Ips nodig had :?
maar je koopt toch een router zo dat je meerdere pc op een ip kan gebruiken? en hij zij dat ik een firewall achter mn route moest zetten, dus ik vraag Hoezo Firewall? zegt ie
jA een Vuur muur :? en @home kan zien als ik meerdere PC's op een ip gebruikte. hij wist wel een manier hoe dat niet kon, maar dat kon die niet zeggen want dat was ilegaal..

Verwijderd

ja, volgens mij wel. Er staat in de handleiding dat je een paar dingen moet instellen afhankelijk van je internet en chello staat er ook bij.

En de handleiding is ook in het Nederlands, dus makkelijk te doen (ben ook een leek hierin)

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Op maandag 25 maart 2002 15:55 schreef kutkip het volgende:

[..]

Werkt deze ook met Chello :?
yep..

werkt uitstekend zelfs..

kijk maar es op hun site www.draytek.nl staat zelfs precies uitgelegd hoe je em moet configgen

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:43

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 25 maart 2002 16:17 schreef pr0t0type het volgende:

ik was ff bij update computers, en zo'n gozer maakte mij wijs dat je voor een router 2 Ips nodig had :?
maar je koopt toch een router zo dat je meerdere pc op een ip kan gebruiken? en hij zij dat ik een firewall achter mn route moest zetten, dus ik vraag Hoezo Firewall? zegt ie
jA een Vuur muur :? en @home kan zien als ik meerdere PC's op een ip gebruikte. hij wist wel een manier hoe dat niet kon, maar dat kon die niet zeggen want dat was ilegaal..
Een router heeft tenminste 2 ip's.
In dit geval mamelijk jouw i-net ip van je ISP en aan de andere kant een intern ip van jouw netwerkje.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Oke de boel dot het nu, ik heb dus 2 pc's aangesloten op de Router, maar kunnen nou de pc elkaar ook benaderen?
Want dit is nou juis het belangrijkste!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel er mee te zeggen dat ik nou ook Bestanden kan delen? via mijn andere computer...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:43

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 25 maart 2002 19:26 schreef pr0t0type het volgende:
Oke de boel dot het nu, ik heb dus 2 pc's aangesloten op de Router, maar kunnen nou de pc elkaar ook benaderen?
Ja hoor :)
Op maandag 25 maart 2002 19:32 schreef pr0t0type het volgende:
Ik bedoel er mee te zeggen dat ik nou ook Bestanden kan delen? via mijn andere computer...
Nog eens ja :P

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 19:38 schreef Predator het volgende:

[..]

Ja hoor :)
[..]

Nog eens ja :P
Hehe, ik kwam er net al achter dat het werkte :)
Routers RuLeZz!

Aleen heb ik enorme vetraging als ik op mn servetje wil komen! maar dat had ik normaal ook al! Komt zeker door xp?
Heb het andersom namelijk niet.

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 16:17 schreef pr0t0type het volgende:
Ze doen wat ze moeten doen :)
Een intern en een extern ip adres jah.
jA een Vuur muur :?
Meestal heb je die niet nodig als je een router koopt (NAT)
en @home kan zien als ik meerdere PC's op een ip gebruikte. hij wist wel een manier hoe dat niet kon, maar dat kon die niet zeggen want dat was ilegaal..
@home kan het altijd zien hoor en daar is geen manier om dat te bedekken. Maar neem van mij aan, daar controleren ze niet op.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

in weze zien ze maar 1 ip online werken.. dattie wat meer doet dan het gemiddelde ip tsjah..

zal niet eens opvallen hoor!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 00:14 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Ze doen wat ze moeten doen :)
[..]

Een intern en een extern ip adres jah.
[..]

Meestal heb je die niet nodig als je een router koopt (NAT)
[..]

@home kan het altijd zien hoor en daar is geen manier om dat te bedekken. Maar neem van mij aan, daar controleren ze niet op.
Hij bedoelde leterlijk, Dat ik 2 ip's nodig had, dus van @home, volgens mij kwam hij in de war met een switch of zo.

Verwijderd

wat is nou de beste router, en welke de beste én goedkoopste? zit daar ook ingebouwde switch in? is die ook voor kabel?

bvd
auke

• cjdijk
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb zelf een vigor 2200e router.
Werkt perfect, gebruik hem met 3 pc's,
kunnen er 4 op, allemaal tegelijk op internet.
En ook lekker snel voor het uitwisselen
van bestanden tussen mijn pc's (is namelijk ook gelijk een 100mb switch).
Verder zit er ook een firewall ingebouwd, en dhcp.
Ik heb zelf adsl mxstream, maar een kennis van mij gebruikt er eentje voor chello-kabel.
Het mooie is, dat je een nederlandstalige gebruiksaanwijzing meegeleverd krijgt,
waarbij per soort internet provider staat uitgelegd hoe je de router moet instellen.
Je krijgt hem dus altijd aan de gang,
en hij is niet duur, 450 gulden afgelopen hcc dagen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 19:22
Ik zit hier met 5 man in een studentenhuis, en ik zit er ook sterk aan te denken om een router te kopen (voornamelijk wegens het feit dat er niet de hele tijd 1 computer van iemand hoeft aan te staan...) dus ik heb een beetje op dit forum zitten speuren. Blijkbaar maakt het niet zoveel uit of ik de Vigor2200E of de E-Tech koop, is dit ook waar en zo nee, wat biedt de Vigor dan concreet aan meerwaarde t.o.v. de E-Tech ?(E-Tech zijn toch nog een stukkie goedkoper en das altijd mooi)

En dan nog iets, kunnen er nog steeds 5 man netten met die 4 ports router ?? Is het mogelijk om gewoon een hubje aan te sluiten hierop ?

Bladiebla!

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 23:39 schreef TuLPMaN het volgende:
En dan nog iets, kunnen er nog steeds 5 man netten met die 4 ports router ?? Is het mogelijk om gewoon een hubje aan te sluiten hierop ?
Hub/switch kun je prima aansluiten. de Vigor 2200E bezit zelfs een uplink poort, die je kunt gebruiken ipv 1 van de 4 normale aansluitingen die ingebouwd zitten.

Poorten op de Vigor2200E:
1*WAN (kabelmodem/adslmodem)
1*uplink, voor HUB/SWITCH
1*100Mbit LAN (gehared met uplink, dus OF/OF gebruiken)
3*100Mbit LAN-aansluiting.

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 19:26 schreef pr0t0type het volgende:
wat voor besturingssysteem staat er op je servertje?
en hoe SERVER is ie ? alleen voor bestanden delen ofzo?
en heb je alle instellingen van je netwerk al 10x nagelope?
Pagina: 1