MP3 Shoutcast op Linux Server

Pagina: 1
Acties:

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 17:42
Eidnelijk is het me gelukt, de shoutcast server Linux/Unix staat op mn server in Amerika. Via telnet heb ik hem weten aan de praat te krijgen..

Volgende probleem, hoe maak ik playlist/start ik mp3's op die server zodat ze gestreamed worden en de hele wereld ze kan luisteren? Is hier een bepaald progje voor? (met duidelijke handleiding hoe te starten via telnet ofzow)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Verwijderd

met de plugin die je kan downloaden op www.shoutcast.com, die is te vinden in de be a dj sectie,

maar dat had je natuurlijk allang gevonden met de search optie >:)
http://www.shoutcast.com/downloads/shoutcast-dsp-1-8-2b-windows.exe
dat is um...

Verwijderd

huh? hij vraagt voor een shoutcast voor linux en jij geeft 'm een file voor windows :?

zoek op freshmeat naar shoutcast, er zijn daar veel verschillende programma's te vinden inclusief enkelen die jingles etc ondersteunen

Verwijderd

Ik weet niet precies hoe het met shoutcast zit, maar icecast lijkt me een aardige kloon, dus moet er een stream naar je server in america toegestuurd worden. Ik gebruik daar ices voor; dus in feite gaat er 1 (pass. beveiligde) stream naar je server toe. ook kan je ices op de server zelf draaien; dat de stream dus naar localhost gaat.

Verwijderd

wat ik begreepen had is dat hij een shoutcast server onder linux heeft draaien... (heb ik zelf ook) en daar moet een data stream in, dat kan via een winamp plugin die ik heb heb gegeven/linkt...

ik kon uit zijn vraag niet opmaken dat hij ook zijn mp3 stream via linux wil maken, maarja wie ben ik