Internet verbinding?

Pagina: 1
Acties:

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 19:32
Mijn pc zit op een netwerk met nog 2 andere pc's, en ik kan interneten via een router (Mxstream basic van planet, KPN), maar soms gaat mijn internet een stuk langzamer en soms doet hij het helemaal niet. Maar ik heb niet het gevoel dat de verbinding echt compleet weg is, want het duurt ff voordat hij de melding geeft dat de pagina niet kan worden gevonden. En 4 maanden terug haddik anderhalve maand lang geen internet, terwijl mijn broer (de modem en router enzo staan in zijn kamer) wel gewoon internet had. Is het dus mogelijk dat hij op de een of andere manier mijn bandbreedte afknijpt of zelfs afzet? En zo ja, hoe kan ik dit voorkomen?

Khoop dat jullie me kunnen helpen :)

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
Dat kan je verkomen door te vragen aan hem of hij dat niet meer wil doen :)

• Benotti
Hieruit maak ik op dat het mogelijk is (?), en dan mag jij gaan raden waarom het geen nut heeft om het te vragen :P

Maar is het dus mogelijk, en belangrijker, hoe voorkom ik het?

Verwijderd

Zit je rechtstreeks de router en zo ja, kan je broer de router zelf configureren?

Verwijderd

Dat je broer je bandbreedte afknijpt, daar kun je iets aan doen:

stap 1 : Je neemt een hamer en je slaat je PC van je broer naar de verdommenis.

stap 2 : eermmmm, ie is er niet :)

nee, effe serieus, heb je al eens geprobeert de kabel van je internet rechtstreeks in jouw PC in te pluggen?
Dat weet je iig zeker dat je verbing (niet) goed is.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->IT

Verwijderd

Ik had zelf ff niet goed gelezen... ik dacht dat het om een versatel Breedband verbinding ging

• Benotti
Op zondag 24 maart 2002 23:05 schreef carnman het volgende:
Dat je broer je bandbreedte afknijpt, daar kun je iets aan doen:

stap 1 : Je neemt een hamer en je slaat je PC van je broer naar de verdommenis.

stap 2 : eermmmm, ie is er niet :)

nee, effe serieus, heb je al eens geprobeert de kabel van je internet rechtstreeks in jouw PC in te pluggen?
Dat weet je iig zeker dat je verbing (niet) goed is.
Kheb een vreselijke n00b maar goed:

Ik weet niet precies hoe het allemaal verbonden is, maar de modem (alcatel) staat dus bij mijn broer, evenals nog een ander wit kastje (router???). Toen ik 1,5 maand geen internet had, had de derde pc op het netwerk ook geen internet, en ik heb geen id hoe mijn boer de kabels ed heeft lopen.

Als ik mij niet vergis hebbik 1 kabel (netwerkkabel) lopen van zijn kamer naar mijn pc.

btw: hoe kan mijn broer de bandbreedte afknijpen?

btw2: misschien overbodige informatie, maar we hebben ook nog een hardware firewall.

• Benotti
Op zondag 24 maart 2002 23:06 schreef DR het volgende:
-->IT
Ja thanks, ff niet op gelet |:(

• Benotti
Bump. Kan niemand mij helpen?

Verwijderd

ik denk inderdaad dat jouw broer jouw gewoon eventjes geen internet 'geeft' om zo zelf een snellere verbinding te hebben (zo'n broer ben ik af en toe namelijk ook...8-) )

• Benotti
Dat dacht ik ook al, maar dat wil ik dus niet :( Maar hoe kan hij dat dan doen?

edit:
En anderhalve maand is niet eventjes:(

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 01:28
Hehe, daar heb geen last van. Ik heb precies het zelfde abbo, maar dan voor mij alleen op 2 pc`s :). Mooi man als je de enige bent in huis die weet hoe een computer ook maar aan moet >:). Maar ik denk dat de enige optie is om het je broer te vragen maar ik geef je weinig kans.

• Benotti
Kan iemand mij dan zeggen hoe hij dat kan doen? Dan kan ik hem daarmee confronteren als hij zegt dat hij dat niet kan :P

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op dinsdag 26 maart 2002 23:51 schreef Schumi4ever het volgende:
Kan iemand mij dan zeggen hoe hij dat kan doen? Dan kan ik hem daarmee confronteren als hij zegt dat hij dat niet kan :P
het is mogelijk met traffic shaping met een linux router.

en eventueel met de firewall die jullie dan hebben maar dan moet je wat meer specs geven
Pagina: 1