Toon posts:

kabelmodem zelf aansluiten [Essent]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi !

Binnenkort krijg ik een kabelmodem van Essent, ik heb zon doe-het-zelf-pakket aangeschaft. Inmiddels heb ik CAT-5 kabel getrokken van de meterkast (waar de modem moet komen te hangen) en de ruimte waar mijn computer staat. Nu heb ik van iemand zon tang geleend waar je RJ45 connectors mee aan de utp-kabel kunt maken, hij wist me te vertellen dat ik beide uiteinden op dezelfde manier moest aansluiten (de kleurtjes van de kabeltjes). Maar iemand anders vertelde dat ik een twisted-pair kabel nodig had voor de aansluiting van de kabelmodem naar de computer :?

Wie kan mij vertellen op welke manier ik nu de connectors op de utp kabel moet zetten, een-op-een of twisted-pair ?? In het geval van het laatste, hoe doe ik dat dan ?

Alvast tnx voor een reactie ;)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:17
Heb ook gehoord een crosskabel, maar essent/@home heeft mij een 1 op 1 kabel gedaan en die werkt prima. Ook met 1 van mijn andere kabels geen enkel probleem (ook een 1 op 1)

Flickr | Lego collectie

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Verwijderd

gewoon 1 op 1

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

jup gewoon 1 op 1 zoals al verteld is.

btw.. plaats?

ik w8 al 1,5 jaar op kabel van die meukers van essent(@home) :r

Verwijderd

Ik w8 ook al teringlang op kabel en het zal nog wel een keer zo lang gaan duren.
GVD... Dat Essent maar s opschiet :(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
hier is @home zo'n 1.5 jaar te krijgen ondertussen. De snelheid is/wordt steed brakker, ik ga denk ik maar overstappen op ADSL...dit schiet niet op...

Verwijderd

Het modem wordt bij essent toch door de monteur geplaatst? Dan hoef je alleen zelf kabel trekken?. Je krijgt een 15 meter kabel bij pakket dacht ik, daar knip je 1 plug van af, leg de kabel op z'n plek en maak een nieuwe plug waarvan volgorde hetzelfde is als die van de plug die je hebt afgeknipt.

Ook denk ik dat ze de modem plaatsen op de plek bij je TV-aansluiting, (of komt daar toevallig kabel in mijn huis binnen :))

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Op maandag 25 maart 2002 15:40 schreef Taco het volgende:
Het modem wordt bij essent toch door de monteur geplaatst? Dan hoef je alleen zelf kabel trekken?. Je krijgt een 15 meter kabel bij pakket dacht ik, daar knip je 1 plug van af, leg de kabel op z'n plek en maak een nieuwe plug waarvan volgorde hetzelfde is als die van de plug die je hebt afgeknipt.

Ook denk ik dat ze de modem plaatsen op de plek bij je TV-aansluiting, (of komt daar toevallig kabel in mijn huis binnen :))
Het modem word idd door de monteur aan gesloten en bij het pakket van 67.61 zit 20Mtr UTP en die is 1 op 1 als je hem crossed maakt werkt het niet.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

offtopic:
Wat is eigenlijk nu de huidige modem die Essent gebruikt?

Verwijderd

k heb een com21 gekregen toen mijn aansluiting werd geleverd op 13 maart 2002 :)

• maontje

maontje

better off Playing

Op maandag 25 maart 2002 19:03 schreef Taxidriver het volgende:
offtopic:
Wat is eigenlijk nu de huidige modem die Essent gebruikt?
Nog steeds een com21 terwijl er wel getest word met docsis modems. Hoorde dat er in Landgraaf getest word met docsis

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de reacties :)

Ik krijg inderdeed zo'n 68 Euro pakketje, maar de UTP die heb ik al liggen, dus vandaar mijn vraag 8-)

kweet niet waar ze de modem willen aansluiten, maar die groene/blauwe kabel komt bij mij in de meterkast binnen, daar is ie gesplit. Dus waarschijnlijk zal de monteur daar ook wel de modem willen plaatsen (al moet ik dan daar wel een stopcontact maken)

Ja, ook wij zijn pas sinds kort aansluitbaar, de infra ligt al minstens 2 jaar in de grond. In augustus 2000 heb ik me al eens aan kunnen melden op de website van essent@home, maar twee maanden later was het ineens "niet meer beschikbaar" duhhhhhhh... Oh ja, ik woon in Helden (Limboland).

Ben benieuwd hoe de u/l en d/l zijn !!! Maar alles beter dan nu met een 56K modempie....

GreetZ

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Op zondag 24 maart 2002 21:40 schreef snikkel het volgende:
Hi !

Binnenkort krijg ik een kabelmodem van Essent, ik heb zon doe-het-zelf-pakket aangeschaft. Inmiddels heb ik CAT-5 kabel getrokken van de meterkast (waar de modem moet komen te hangen) en de ruimte waar mijn computer staat. Nu heb ik van iemand zon tang geleend waar je RJ45 connectors mee aan de utp-kabel kunt maken, hij wist me te vertellen dat ik beide uiteinden op dezelfde manier moest aansluiten (de kleurtjes van de kabeltjes). Maar iemand anders vertelde dat ik een twisted-pair kabel nodig had voor de aansluiting van de kabelmodem naar de computer :?

Wie kan mij vertellen op welke manier ik nu de connectors op de utp kabel moet zetten, een-op-een of twisted-pair ?? In het geval van het laatste, hoe doe ik dat dan ?

Alvast tnx voor een reactie ;)
www.hardwarebook.net

Verwijderd

Ik woon ook in Helden!
Ik zit er ook al zo lang op te wachten, maar op 4 april komt eindelijk de monteur hier langs, heb ook zo'n doe 't zelf pakketje besteld.

Maarre een vraagje: bij mij komt de kabel eigenlijk bij de tv 't huis in, maar die vent aan de telefoon bij @Home zei dat in ieder huis de kabel in de meterkast binnenkomt en dat daar de monteur ook de kabelmodem aansluit?!

De dl snelheid in Helden: 383.5 kb/s:) (beter dan 8 kb/s nu)

Verwijderd

heb zelfde vandag gebeld komen op 24april

ook doe-het-self kit besteld

gewone tv aansluiting zit naast pc in de muur en in de meterkast zie ik geen groene kabel ik weet wel dat er voor in een kastje bij de voortuin een groene kabel zit en die met een andere kleur bij heel de buurt naar binnen loop (zo'n dom grijs kastje dat sommige mensen voor de deur hebben (wij dus ook)

hoe moet het nou

ik denk:

bij tv annsluiting kastje dat hun plaatsen daarvandaan kabel naar mijn pc en daar mot ik zelluf een kaartje inproppen (is da wel pci)

• maontje

maontje

better off Playing

Modem komt daar waar de kabel het huis binnenkomt. Dat kan zijn de meterkast of woonkamer.

• maontje

maontje

better off Playing

Op maandag 25 maart 2002 22:35 schreef PlaceR het volgende:

bij tv annsluiting kastje dat hun plaatsen daarvandaan kabel naar mijn pc en daar mot ik zelluf een kaartje inproppen (is da wel pci)
Ja hoor das Pci is een Skymaster.

Verwijderd

hangt er vanaf als je kabel door je meterkast loopt dan hakken ze um daar door
komt die ergens uit je buitenmuur te dag en zit daar meteen je RTV aansluitpunt dan zal die daar komen :)

meter kast ownz toch wel
geen rommel in je huis :)
alleen ff een pvc pijpje onder de vloer gefixt en daar de utp in geveegt :)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Op zondag 24 maart 2002 21:40 schreef snikkel het volgende:
Een op een aansluiten.... De twisted pair komt van de naam UTP-kabel (unshielded twisted pair) en heeft niets met de aansluiting van de stekkertjes te maken... Een kabel die niet een op een is aangesloten is meestal een 'cross-kabel'.
Pagina: 1