Installatie vanaf HD ??

Pagina: 1
Acties:

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 17:06
Ik heb nu Mandrake 8.1 op m'n PC, maar wil graag 8.2 installeren.
Probleem is nu dat m'n CDwriter kaduk is en ik dus graag vanaf HD wil installeren.
Moet ik nu de ISO('s) downen en uitpakken op m'n HD, of moet ik gewoon de hele i586-folder downen ?? (weet iemand hoe groot die folder is btw ?)
Owja, en krijg ik met zo'n "hd.img"-floppy wel gewoon de normale installatie-procedure ?
Alvast bedankt voor de reactie(s).

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

Verwijderd

Kun je niet een installatie via ftp doen, of ondersteund mandrake het niet. Als je een snelle verbinding hebt lijkt me dat de makkelijkste oplossing. Je download dan meestal 2 bootdisks en dan kun je de rest van ftp installeren en haal je alleen binnen wat je nodig hebt.

[edit]
Lees net (was even te snel) dat je al mandrake 8.1 op je pc hebt. Wil je die erop laten staan? Dan kun je misschien beter individuele packages updaten ipv heel mandrake opnieuw te installeren.

Verwijderd

Je moet cd1.iso downen, vervolgens een bootdisk maken.... Aan het begin van de installatie zal mdk vragen waar de image-files staan...

Nadeel van de install van HD is dat Mandrake niet begrijpt dat de packages over meerdere cd's (3 dus) verdeelt zijn.. Als je dus een fout krijgt bij de installatie van de packages zal dat hoogst waarschijnlijk komen doordat dat package op de 2e of 3e cd staat.