Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Toch gewoon 2 isdn kaartjes??
Een verdubbelaar bij de nt1 en het werkt!!
Let wel opdat je bij de instellingen ervoor zorgt dat de ene pc met lijn 1 belt en de andere met lijn 2!!
Of geen stekkertje ertussen en elke keer kabel verwisselen
Ivo Buiter
Let wel opdat je bij de instellingen ervoor zorgt dat de ene pc met lijn 1 belt en de andere met lijn 2!!
Of geen stekkertje ertussen en elke keer kabel verwisselen
Ivo Buiter
[topic=309398/1/25]Op zondag 24 maart 2002 21:32 schreef _the_crow_ het volgende:
Ik heb twee pc's en één isdn-lijntje. Nou wil ik op beide pc's internet hebben. Ik heb gedacht aan een netwerkje, maar dat is zo'n toestand: de ene pc moet aanstaan om met de ander te kunnen internetten.
Is er niet iets waarbij je je isdn-lijntje en een lijntje van beide pc's op een kastje aansluit en dat kastje schakelt automatisch naar de pc die de internetverbinding vraagt. Ook wil ik dan met beide tegelijk kunnen internetten.
Bestaat zoiets? Misschien wel, maar ik weet iig niet hoe het heet!
Hij wil internetten op beide pc's maar niet dubbel betalen (denk ikOp zondag 24 maart 2002 21:51 schreef buiter het volgende:
Toch gewoon 2 isdn kaartjes??
Das inderdaad een goede oplossing als je niet tegelijkertijd wil i-netten.Of geen stekkertje ertussen en elke keer kabel verwisselen
Als je dat wel wil moet je toch echt een netwerkje maken.
Hoeft truowens helemaal niet zo een probleem te zijn.
Gewoon 2 netwerkkaartjes en een utp-croscable.
Snow is only frozen water
Of je koopt een ISDN Router. Da's een soort van klein pc'tje die je internetverkeer deelt, en je verbinding tot stand brengt/ophangt
Dan heb je dus wel een netwerkje nodig, maar is het niet noodzakelijk dat de ene pc aanstaat als de andere wil internetten
Ik zet dan dus gewoon zo'n ISDN router neer. Daarop sluit ik 2 isdn-digitaal-lijnen (naar beide pc's) en het andere eind gaat naar de quatrovox. Klopt dat?
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Nee,Op donderdag 28 maart 2002 11:34 schreef _the_crow_ het volgende:
Ik zet dan dus gewoon zo'n ISDN router neer. Daarop sluit ik 2 isdn-digitaal-lijnen (naar beide pc's) en het andere eind gaat naar de quatrovox. Klopt dat?
Je heb gewoon een netwerk hub jezet je bijvoorbeeld bij nt1 daar ook het routertje en dan van router naar nt kabeltje en van router naar hub kabeltje.
Sorry ik vat er nix van. Vooral NT1 is voor mij (denk ik) een vage term. Kan je niet iets meer voor leken zoals ik uitleggen hoe het zit?
nou ok omdat het goeie vrijdag isOp donderdag 28 maart 2002 21:31 schreef _the_crow_ het volgende:
Sorry ik vat er nix van. Vooral NT1 is voor mij (denk ik) een vage term. Kan je niet iets meer voor leken zoals ik uitleggen hoe het zit?
nt1 = wit kastje aan de muur vlakbij de hoofd aansluiting daar zitten 2 aansluitingen op 2x isdn (didgitaal).
1 daarvan gaat naar je quattrovox (duovox en weet ik veel wat) die zet het signaal om naar analoog zodat je gewoon kan bellen.
de andere gaat nu naar je computer naar je isdn kaart via dat kan je nu op internet.
zo is de situatie nu.
Nu wil je internet delen zonder 1 computer de hele tijd aan te hebben. Dat kan op de volgende manier.
Je moet aanschaffen:
2 netwerk kaarten
1 hub of switch
1 isdn router
X benodigde kabels
prijzen kan je hier vinden: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/59
Die netwerk kaarten stop je in allebei de pc's.
De hub (is het meest logisch voor internet deling en goedkoopst) die leg je neer het meest logische bij de nt1 aansluiting in de buurt (hub is zeg maar een verdeel doos voor netwerk) daar trek je van beide computer netwerk kabels naartoe nu hebben we een netwerk (met de benodigde instellingen)
De router die leg je ook neer bij de nt1 aansluiting. (Die router is zeg maar een klein computertje wat de verbinding maakt naar internet en zorgt dat beide computers op het netwerk (of meerdere) er gebruik van kunnen maken.)
Dan gaat de isdn kabel die nu van de nt1 naar jou pc loopt die gaat weg.
Nu gaat er een isdnkabeltje van de vrijgekomen poort op de nt1 naar de router toe daar wordt hij ingeplugt.
Nu gaat er nog een netwerkkabeltje van de hub naar de router.
Nu is het een kwestie van de pc goed configureren en de router (waar ik nu niet op in ga) en gij kunt internetten op beide pc's zonder dat er 1 aanstaat.
[tip mode]
Maar ik zou als ik jou was eerst even wat basic dingen gaan lezen, want jij bent hier nog helemaal niet aan toe denk ik qua technische kennis als ik je zo hoor.
[/tip mode]
Auw wat doen nu mijn vingers pijn van het typen zeg
Pagina: 1